Citat:
Ursprungligen postat av
skipper
Om det nu skulle vara Haijbyaffären som avses så får vi tacka för denna tid och hoppas att Veckans Brott konstituerar om sig till hösten.
Jag blev så besviken att de i förra veckans lyfte fram denna affär som "En veritabel kriminalpolitisk guldådra" och gjorde, åtminstone på mig, intrycket att de hittat ett saftigt köttben som var otuggat. Istället ältade de en av 1900-talets mest genomlysta affärer. Så utan idéer kan de väl inte vara? Jag menar, absolut - jag var inte med när Haibyaffären var som mest på tapeten och som historisk återblick kan den säkert vara rolig. Det är mer hur de annonserade ut den som jag tycker är beklämmande. "Cliffhanger"

Suck.
Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Säsongsavslutning idag. Kan eventuellt vara det absolut sista Veckans brott som sänds, GW ska ju göra program på tv4 och han kanske är less på det här upplägget nu.
Han sade i programmet att de säkert ses till hösten, det brukar han väl aldrig säga vid säsongsslut?
Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Tycker om att Leif är gammal och klassisk i sitt synsätt. Att gulligulla med skolelever spelar väl ingen roll när själva problemen skolkar på heltid. Att gulligulla men själva problemen i bemötandet och bestraffningen och tro att det ska göra någon nytta spelar väl ingen roll när deras rehabiliteringsprocent är skrämmande låg.
Han börjar upprepa sig lite mycket, han ältar långsiktighet och kraftfulla insatser och med det menar han punktmarkering på de mest kriminellt aktiva samt rejäla insatser när brottet är ett faktum. Sedan nästan förringade han polisens informationsverksamhet som jag personligen tror är väldigt viktig, om polisen bygger ett förtroende hos barnen tidigt kanske de inte blir drop-outs. Den biten berör han aldrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
JanDolme
Mm säger desamma. Skrev det precis på facebook till en förståndshandiskappad turk. Några år till sen finns Bope och plockar bort oönskade invivider från samhället.
Ja, BOPE är avslöjade som "mördarmaskin" och författaren Soares (Ej att förväxla med vår kanibaliska fotbollsspelare) fick en reprimand av militärpolisen(!). Jag blev däremot glad att Leif tog upp att vi borde använda insatsstyrkan mer, det har vi förslagit i tråden flera gånger tidigare.