Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-22, 07:26
Medlem
Hahaha helikopterperspektiv.. Jo tjena, lägg svartskallarna i relation till hur liten andel som finns i Sverige och man blir MÖRKrädd..

Citera
2017-02-22, 07:27
Medlem
Jag tycker att Peter Springares medverkan i Veckans brott 21/2 blev så bra som man någonsin kan önska. Den stora frågan innan programmet var ju hur GW skulle agera. Skulle han motarbeta och smutskasta Springare som PK-medierna? Eller skulle han agera seriöst och diskutera sakfrågan?

GW höll med Springare och gav full legitimitet till hans Facebook-inlägg som orsakat den storm som nu har pågått sedan 3/2.

Därmed är förutsättningarna tydliga tycker jag:

- Det är bekräftat att invandringen och brottsligheten bland invandrarna är konkreta problem som behöver lösas.

- Polisen klarar inte att göra sitt jobb.

- Problemen inom välfärden är orsakade av samma dysfunktionella samhälle som skapat problemen med invandringen och brottsligheten.

- PK-etablissemanget och MSM kommer av allt att döma att fortsätta som tidigare, förneka alla problem och motarbeta kritiker.

- En relativt stor del av befolkningen tror sannolikt fortfarande på PK-etablissemanget och MSM.

Därmed har vi två sidor:

- Polisen i fält och de medborgare som tröttnat på nuvarande samhällsordning.

- PK-etablissemanget inklusive polisledningen, MSM och PK-medborgare.

Kanske behövs en ny tråd för att diskutera hur vi kan gå vidare utifrån dessa förutsättningar.
Citera
2017-02-22, 07:28
Medlem
TheChains avatar
Tycker de skall dra upp The Bell Curve i diskussionen om förklaringar.
Citera
2017-02-22, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Helvete vad hon avbröt hela tiden. Syns lång väg att hon inte,gillar Springares inställning.
Hon var nog livrädd för att hon ska få äta ensam i SVTs personalmatsal om hon inte gjorde allt för att mosa honom. Fast hon var ju chanslös när GW gick helt på Springares linje.

Sanningen tittar fram. Nu får dom väl kalla in Jerzy Sarnecki för att försöka tysta ner det här.
Citera
2017-02-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Springare är razist. Det han sa är lögner som han grundat på vad han SETT bara.. Sverige är inte som springare bara för han e polis

Har du fakta som backar upp ditt påstående? (Rasist stavas med s)
Citera
2017-02-22, 07:45
Medlem
scorzenyno1s avatar
Springare visade upp sitt rätta fega jag, integration politiker utanförskap mm rapade han upp innan poängen kom, orcherna är snälla arbetssamma och goda människor men vi svenskar har fått orcherna ledsna och frustrerade.
Citera
2017-02-22, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Nej, eller, som kvinna tycker, känner, jag ju det, att jag inte respekteras.
Och för mig så räcker det.

Det bortses alltid ifrån att de kriminella är toppen av ett isberg.
I programmet får man intryck av att visst, det är jobbigt att så många är grovt kriminella (kändes inte ens som att våldtäktsmän klassades till dom, gör dom väl inte längre), men resten, resten är fantastiska människor.

Under sista året har jag erfarit hur en för mig välkänd och kär institutions totala utförsbacke inletts, just för att vi svenskar helt enkelt inte tror att han som står därframme och har i uppdrag att styra skutan kan ha mage att stå och blåljuga.
Men det har han, det bekommer honom inte ens.

Ja, allt det där känner säkert Peter Springare till och har säkert egen erfarenhet av. Men skulle han göra klokt i att börja diskutera det?

Han är där som polis med mångårig erfarenhet av att utreda allvarliga våldsbrott och det är utifrån erfarenheter av det han tagit bladet från munnen. Jag tycker han gjorde ett mycket bra framträdande och i synnerhet när hon programledaren försökte göra honom ansvarig för vad en (liten) del av hans sympatisörer skriver och säger. Han tog ned henne fullständigt där.

När jag såg Peter Springares facebookinlägg så hade jag inte en aning om vem han är utan tänkte att det var en polis bland alla andra som hade lackat ur efter en hård arbetsvecka. Men läser man det han skrivit tidigare på blog och annat så förstår man att han visste exakt vad han gjorde och vilka reaktioner det skulle få och om något överraskat honom är det i så fall det stöd han fått.
Citera
2017-02-22, 07:49
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
... Tyckte personligen att Springare verkade allmänt lam och tillbakadragen istället för att gå hårdare framåt; nästan som om någon chef eller myndighet hotat om en sämre pension om han inte tonade ned sina inlägg. Det verkade helt uppenbart för mig i alla fall. Från "jag är så jävla trött!!" till, "nja, kriminella invandrare... integrationsproblem, utanförskapet, politikernas anvsvar" och liknande dravel som vi har hört i åratal. Faktumet att stödet är så stort visar tydligt på vad folk egentligen tycker, och egentligen hela tiden vetat. Politiskt korrekt dravel och ett osynligt hot i fikarummen och i den offentliga debatten har tystat folk i alldeles för många år. När en person reser sig så vågar andra resa sig också.

Vill du han ska sitta och skrika som en blatte elr vad menar du? Han förklarar på ett sansat sätt.

Klart han får vara försiktigt vad han säger, han är ingen politiker. Minsta sak han säger för feltolkning blir han nazistanklagad, klart han inte vill riskera det.

Han får ju fram det viktiga.
Citera
2017-02-22, 08:06
Medlem
Avva66s avatar
Han kunde ju ha tagit upp det faktum att många invandrare är kriminella från början, flyendes rättvisan i sitt eget land. Och finner fina jaktmarker i Norden, med enligt dem löjliga straff.
Citera
2017-02-22, 08:18
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym-nolla
etniskt menade du väl?
Nä. Tror ingen föds till tjuv och våldsverkare. Kan dock ha fel.
Citera
2017-02-22, 08:19
Medlem
Motor_666s avatar
Vad var det där med att hålla upp någon tummad gammal utredning från -05 om invandring och kriminalitet?

Varför högg inte Peter på det uppenbara att ingen ens publicerat statistik på över 10 år!?

För att sen kanske salta lite med att det inte är intressant att föra statistik på vika nationaliteter som avtjänar straff i svenska fängelser.

Tycker både GW och Springare verkade kraftigt inlindade i både bomull och bubbelplast och med stora mjuka lovikavantar. Bara kärringen som väste lite och då bara åt det gamla trötta PK hållet.
Citera
2017-02-22, 08:21
Medlem
Tamborinos avatar
Jag har börjat tröttna på VB, tycker att programledaren är vidrig.
Avbryter hela tiden när hon tyckte att gästen inte följer PK korridoren, usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in