2017-02-15, 02:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jag sg att Springare ltit meddela(i gruppen om att st upp fr Springare) att han p intet vis vill frknippas med vare sig vnster eller hger eller mittemellan, allts inte bli frknippad med politik verhuvudtaget(lst citerat)och eftersom GW i frra veckan p nrmast maniskt manr pratade om SD s givetvis skall inte Springare till denna studion och lta sig utmlas som en rasist.
Och sedan f bra hundhuvudet fr att alla som str upp fr Springare ocks kommer att stmplas som rasister.
Springare hade aldrig gtt ut med sitt frsta facebook- inlgg om han inte varit nra sin pension, det br man ha i tanke.

Jag tror dock att Peter som polis har det goda omdmet att inte lta sig luras in i denna fllan(ngon skrev om Hans och Greta), han har en alltfr lng yrkeserfarenhet av mnniskors manipulativa frmga fr det.
GW har ingen sdan karrir, dremot har han ett analytiskt sinnelag, ngot man inte br underskatta.
Springare mste avbja inviten och d med VL valda ord, hoppas han klarar det; hans skrivfrmga vittnar dock inte om detta.
Hoppas ngon stller upp fr Springare p den punkten.
Om jag hade den befogenheter s skulle jag hjlpa honom.

Jag avbjer frn att medverka i veckans brott. Jag har inget mer att sga om saken.
Nu r det vra politiker som fr ta itu med Polisens arbetsmilj.
Mvh Peter .
Det rcker.
Citera
2017-02-15, 02:10
Medlem
Deus-Culpas avatar
Den dr Springare verkar vara en riktig tnt.
Citera
2017-02-15, 02:12
Citat:
Ursprungligen postat av Deus-Culpa
Den dr Springare verkar vara en riktig tnt.

Tycker nog att han r en uppriktig "visselblsare" d allt han skriver stmmer verens med verkligheten.

Den verkligheten som media desperat frsker undanhlla oss "vanliga ddliga".

Varfr d kan man man undra....
Citera
2017-02-15, 02:25
Medlem
Deus-Culpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Tycker nog att han r en uppriktig "visselblsare" d allt han skriver stmmer verens med verkligheten.

Den verkligheten som media desperat frsker undanhlla oss "vanliga ddliga".

Varfr d kan man man undra....

Vet inte hur man kan kalla sig seris nr man hnger ut personer som inte r dmda. Har full frstelse fr att han knner sig maktls i sitt arbete, men man mste nd hlla ngon form av niv som polis. Rttsskerheten r A och O.
Citera
2017-02-15, 02:28
Citat:
Vet inte hur man kan kalla sig seris nr man hnger ut personer som inte r dmda. Har full frstelse fr att han knner sig maktls i sitt arbete, men man mste nd hlla ngon form av niv som polis. Rttsskerheten r A och O.

Han skrev ngra vanliga frnamn, jag skulle inte kalla det fr att hnga ut folk.

Viktigare r att han skrev ppet om invandrarkrimininaliteten som politiker och media vill sopa under mattan.
Citera
2017-02-15, 02:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Menar du p samma niv som vra politiker har nr de ker till Iran och legitimerar sljor? Fega krakar....

Springare har inte hngt ut ngon.
Han sa som det var.
Skulle han sagt Pelle, Kalle och Putte tycker du nr han pratar om invandrarens verrepresentation i kriminalitet?
Det r regeringens fel att Springare verhuvudtaget skulle behva ptala det hr problemet.
P ett forum dessutom.
Det blir s nr politiker verlmnat sitt uppdrag till medier.

Det var ven en debatt fr ett tag sedan om att man vill ha en ny statistik vad gller brott hos invandrare.
De vill inte och det r enbart fr att det ser ut som Springare sade.
Det r vrre n vrst.

Kom inte och snacka om rttsskerhet i ett land dr rttsskerheten inte existerar fr gemene man.
Blir hyckleri p hg niv.....
Senast redigerad av goran744 2017-02-15 kl. 02:42.
Citera
2017-02-15, 02:56
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Menar du p samma niv som vra politiker har nr de ker till Iran och legitimerar sljor? Fega krakar....

Springare har inte hngt ut ngon.
Han sa som det var.
Skulle han sagt Pelle, Kalle och Putte tycker du nr han pratar om invandrarens verrepresentation i kriminalitet?
Det r regeringens fel att Springare verhuvudtaget skulle behva ptala det hr problemet.
P ett forum dessutom.
Det blir s nr politiker verlmnat sitt uppdrag till medier.

Det var ven en debatt fr ett tag sedan om att man vill ha en ny statistik vad gller brott hos invandrare.
De vill inte och det r enbart fr att det ser ut som Springare sade.
Det r vrre n vrst.

Kom inte och snacka om rttsskerhet i ett land dr rttsskerheten inte existerar fr gemene man.
Blir hyckleri p hg niv.....

+1 p den svennebejb!
-hur blev det egentligen med den utredningen? blev det tvrstopp fr ny statistik, hrde inget mer om det dr?

till mnet : hoppas innerligt gw inte viker ner sig, jag vill inte tro han med r en syltrygg som nn sosse eller liknande skit, jag respekterar honom mkt den mannen, han har mkt i skallen!

hoppas han o springare kan f folk att verkligen fatta vad som hnder! (om det nu r nn kvar p landet som inte nnu begripit!)
Citera
2017-02-15, 03:10
Medlem
Det finns en del Peter Springare-klipp dr han fr redogra fr zigenarregistret 2013.

Kolla vid 07.50. Fr fr mig att han r en stabil kille som nog fixar att sitta i studion om han fr tala om saker och fakta han r vl bekant med.

https://www.youtube.com/watch?v=GMTxixecqG0
Senast redigerad av Marineman 2017-02-15 kl. 03:20.
Citera
2017-02-15, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Personligen tycker jag att Springare skall dra sig ur all media hysteri nu.
Han har gjort det han skulle gra och skall nu undvika gamarna och heller inte bidra till deras tittarsiffror.
De r inte vrda mer siffror. Folk skulle bojkotta hela skiten.
Min personliga sikt.

Jag tror inte Springare kan annat n sitta dr och f be om urskt.
Jag vill inte se det.
Hoppas han vgrar.

Springare! r du hr inne och lser.
Ge f..n i att ge dem mer.
Du har gjort ditt och gjort det bra.
Lt nu dem sitta dr och kackla ihjl varandra.
Du behver inte sga mer.

Jo du har helt rtt. Jag ndrar mig.

Springare om du lser detta g frfan inte med i programmet, du har talat om fakta fr oss. Nu vet vi hur det ligger till p riktigt, du behver inte ens st upp fr dig sjlv.

200.000 mnniskor p Facebook str upp fr dig nu.
Senast redigerad av Superkraft 2017-02-15 kl. 03:28.
Citera
2017-02-15, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
r inte Veckans brott direktsnt? Det trodde jag
Veckans brott r s.k. "live on tape" som mnga andra TV-program. I Veckans Brotts fall s har jag fr mig att avsnitten spelas in p morgonen samma dag de snds. Programledarna r frberedda p vilka mnen som ska tas upp under programmet. Camilla har sannolikt ett manus att flja men Leif fljer inget manus utan kommenterar bara s gott han kan p det som tas upp (men har frsttt frberett sig innan och vet vad avsnittet kommer handla om).

Aprop mnet s hller jag med dem som sger att Springare borde ligga lgt nu och lta hans visselblseri f sitt eget liv. Han kommer inte tjna ngot p att sitta och diskutera med Leif GW, snarare tvrtom, d jag r vertygad om att GW kommer f ett vertag i den debatten oavsett vad som r rtt, fel, sant eller falskt. I alla fall ur majoriteten av tittarnas perspektiv.

Peter Springare, du har gjort ditt, vi r tacksamma fr det, men ingenting kommer bli bttre av att sitta och frsvara sig sjlv i (nja) direktsndning.
Citera
2017-02-15, 03:50
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Men ge dig, han sa att Muhammed och Mohammed dominerar brottsfallet p hans skrivbord, vet du hur mnga Muhammed som bor i rebro.
Citera
2017-02-15, 06:19
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
GW r ju sosse, s det finns nog politiska motiv bakom hans avstndstagande gentemot Springare.
!
Konstigt. Nr GW sjlv pratat om politik s har han klargjort att hans sympatier ligger nra KD men du vet allts bttre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in