Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-15, 02:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jag såg att Springare låtit meddela(i gruppen om att stå upp för Springare) att han på intet vis vill förknippas med vare sig vänster eller höger eller mittemellan, alltså inte bli förknippad med politik överhuvudtaget(löst citerat)och eftersom GW i förra veckan på närmast maniskt manér pratade om SD så givetvis skall inte Springare till denna studion och låta sig utmålas som en rasist.
Och sedan få bära hundhuvudet för att alla som står upp för Springare också kommer att stämplas som rasister.
Springare hade aldrig gått ut med sitt första facebook- inlägg om han inte varit nära sin pension, det bör man ha i åtanke.

Jag tror dock att Peter som polis har det goda omdömet att inte låta sig luras in i denna fällan(någon skrev om Hans och Greta), han har en alltför lång yrkeserfarenhet av människors manipulativa förmåga för det.
GW har ingen sådan karriär, däremot har han ett analytiskt sinnelag, något man inte bör underskatta.
Springare måste avböja inviten och då med VÄL valda ord, hoppas han klarar det; hans skrivförmåga vittnar dock inte om detta.
Hoppas någon ställer upp för Springare på den punkten.
Om jag hade den befogenheter så skulle jag hjälpa honom.

Jag avböjer från att medverka i veckans brott. Jag har inget mer att säga om saken.
Nu är det våra politiker som får ta itu med Polisens arbetsmiljö.
Mvh Peter .
Det räcker.
Citera
2017-02-15, 02:10
Medlem
Deus-Culpas avatar
Den där Springare verkar vara en riktig tönt.
Citera
2017-02-15, 02:12
Citat:
Ursprungligen postat av Deus-Culpa
Den där Springare verkar vara en riktig tönt.

Tycker nog att han är en uppriktig "visselblåsare" då allt han skriver stämmer överens med verkligheten.

Den verkligheten som media desperat försöker undanhålla oss "vanliga dödliga".

Varför då kan man man undra....
Citera
2017-02-15, 02:25
Medlem
Deus-Culpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Tycker nog att han är en uppriktig "visselblåsare" då allt han skriver stämmer överens med verkligheten.

Den verkligheten som media desperat försöker undanhålla oss "vanliga dödliga".

Varför då kan man man undra....

Vet inte hur man kan kalla sig seriös när man hänger ut personer som inte är dömda. Har full förståelse för att han känner sig maktlös i sitt arbete, men man måste ändå hålla någon form av nivå som polis. Rättssäkerheten är A och O.
Citera
2017-02-15, 02:28
Citat:
Vet inte hur man kan kalla sig seriös när man hänger ut personer som inte är dömda. Har full förståelse för att han känner sig maktlös i sitt arbete, men man måste ändå hålla någon form av nivå som polis. Rättssäkerheten är A och O.

Han skrev några vanliga förnamn, jag skulle inte kalla det för att hänga ut folk.

Viktigare är att han skrev öppet om invandrarkrimininaliteten som politiker och media vill sopa under mattan.
Citera
2017-02-15, 02:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Menar du på samma nivå som våra politiker har när de åker till Iran och legitimerar slöjor? Fega krakar....

Springare har inte hängt ut någon.
Han sa som det var.
Skulle han sagt Pelle, Kalle och Putte tycker du när han pratar om invandrarens överrepresentation i kriminalitet?
Det är regeringens fel att Springare överhuvudtaget skulle behöva påtala det här problemet.
På ett forum dessutom.
Det blir så när politiker överlämnat sitt uppdrag till medier.

Det var även en debatt för ett tag sedan om att man vill ha en ny statistik vad gäller brott hos invandrare.
De vill inte och det är enbart för att det ser ut som Springare sade.
Det är värre än värst.

Kom inte och snacka om rättssäkerhet i ett land där rättssäkerheten inte existerar för gemene man.
Blir hyckleri på hög nivå.....
Senast redigerad av goran744 2017-02-15 kl. 02:42.
Citera
2017-02-15, 02:56
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Menar du på samma nivå som våra politiker har när de åker till Iran och legitimerar slöjor? Fega krakar....

Springare har inte hängt ut någon.
Han sa som det var.
Skulle han sagt Pelle, Kalle och Putte tycker du när han pratar om invandrarens överrepresentation i kriminalitet?
Det är regeringens fel att Springare överhuvudtaget skulle behöva påtala det här problemet.
På ett forum dessutom.
Det blir så när politiker överlämnat sitt uppdrag till medier.

Det var även en debatt för ett tag sedan om att man vill ha en ny statistik vad gäller brott hos invandrare.
De vill inte och det är enbart för att det ser ut som Springare sade.
Det är värre än värst.

Kom inte och snacka om rättssäkerhet i ett land där rättssäkerheten inte existerar för gemene man.
Blir hyckleri på hög nivå.....

+1 på den svennebejb!
-hur blev det egentligen med den utredningen? blev det tvärstopp för ny statistik, hörde inget mer om det där?

till ämnet : hoppas innerligt gw inte viker ner sig, jag vill inte tro han med är en syltrygg som nån sosse eller liknande skit, jag respekterar honom mkt den mannen, han har mkt i skallen!

hoppas han o springare kan få folk att verkligen fatta vad som händer! (om det nu är nån kvar på landet som inte ännu begripit!)
Citera
2017-02-15, 03:10
Medlem
Det finns en del Peter Springare-klipp där han får redogöra för zigenarregistret 2013.

Kolla vid 07.50. Får för mig att han är en stabil kille som nog fixar att sitta i studion om han får tala om saker och fakta han är väl bekant med.

https://www.youtube.com/watch?v=GMTxixecqG0
Senast redigerad av Marineman 2017-02-15 kl. 03:20.
Citera
2017-02-15, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Personligen tycker jag att Springare skall dra sig ur all media hysteri nu.
Han har gjort det han skulle göra och skall nu undvika gamarna och heller inte bidra till deras tittarsiffror.
De är inte värda mer siffror. Folk skulle bojkotta hela skiten.
Min personliga åsikt.

Jag tror inte Springare kan annat än sitta där och få be om ursäkt.
Jag vill inte se det.
Hoppas han vägrar.

Springare! Är du här inne och läser.
Ge f..n i att ge dem mer.
Du har gjort ditt och gjort det bra.
Låt nu dem sitta där och kackla ihjäl varandra.
Du behöver inte säga mer.

Jo du har helt rätt. Jag ändrar mig.

Springare om du läser detta gå förfan inte med i programmet, du har talat om fakta för oss. Nu vet vi hur det ligger till på riktigt, du behöver inte ens stå upp för dig själv.

200.000 människor på Facebook står upp för dig nu.
Senast redigerad av Superkraft 2017-02-15 kl. 03:28.
Citera
2017-02-15, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Är inte Veckans brott direktsänt? Det trodde jag
Veckans brott är s.k. "live on tape" som många andra TV-program. I Veckans Brotts fall så har jag för mig att avsnitten spelas in på morgonen samma dag de sänds. Programledarna är förberedda på vilka ämnen som ska tas upp under programmet. Camilla har sannolikt ett manus att följa men Leif följer inget manus utan kommenterar bara så gott han kan på det som tas upp (men har förstått förberett sig innan och vet vad avsnittet kommer handla om).

Apropå ämnet så håller jag med dem som säger att Springare borde ligga lågt nu och låta hans visselblåseri få sitt eget liv. Han kommer inte tjäna något på att sitta och diskutera med Leif GW, snarare tvärtom, då jag är övertygad om att GW kommer få ett övertag i den debatten oavsett vad som är rätt, fel, sant eller falskt. I alla fall ur majoriteten av tittarnas perspektiv.

Peter Springare, du har gjort ditt, vi är tacksamma för det, men ingenting kommer bli bättre av att sitta och försvara sig själv i (nåja) direktsändning.
Citera
2017-02-15, 03:50
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Men ge dig, han sa att Muhammed och Mohammed dominerar brottsfallet på hans skrivbord, vet du hur många Muhammed som bor i Örebro.
Citera
2017-02-15, 06:19
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
GW är ju sosse, så det finns nog politiska motiv bakom hans avståndstagande gentemot Springare.
!
Konstigt. När GW själv pratat om politik så har han klargjort att hans sympatier ligger nära KD men du vet alltså bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in