2018-03-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Uppfattade det inte alls som du gjorde. Helt klart är att man ser vad man vill se och jag tycker jag att dina iakttagelser är ett tydligt exempel på just det. Camillas roll är att vara en motpol till GW och komma med frågor som kan uppfattas som "dumma" för att få GW att säga klart och tydligt vad han tycker och tänker om olika fall. Hennes roll är att vara utmanande till GW och representera åsikter och uppfattningar som en del kan ha, för att få med hela spektrat av olika infallsvinklar i dom ämnena som dom tar upp i Veckans Brott.

Camilla verkar ibland ifrågasättande på ett lite provocerande sätt men det man skall vara medveten om att det är en del av hennes roll som programledare ihop med GW i Veckans Brott. Sen kan naturligtvis en del välja att väga in mera i det hela än vad det egentligen är, men det är deras sätt att tolka det hela fel, menar jag.

Jo, helt klart är hennes roll det du beskriver vilket jag är medveten om. Just i samtalet om Solnadomen syntes hon stressad när han orerade. Inget önsketänkande av mig, enbart amatörpsykologen i mig som noterade.
Citera
2018-03-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Struntprat. Hon skötte sitt jobb perfekt - inte det minsta partiskt.
Helt naturligt att ta upp det ofta kritiserade nämndemanssystemet i sammanhanget.

Det är du som pratar strunt. Kvartoft tog upp nämndemannasystemet helt och hållet på personliga åsikters grund.
Citera
2018-03-08, 15:25
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det är du som pratar strunt. Kvartoft tog upp nämndemannasystemet helt och hållet på personliga åsikters grund.

Hon frågade GW om den här kritiserade domen var ett argument för att skrota nämndemannasystemet.
Gw tyckte inte att man skulle tillmäta incidenten fullt så stor betydelse, men att domen var heltokig.
Hennes personliga uppfattning i frågan ventilerades inte. Det är hennes uppgift att ställa frågor.
Citera
2018-03-08, 17:40
Medlem
storpungens avatar
Ledsnat på herr persson. Passé.
Citera
2018-03-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vad grundat du det på med Soros? Att Annie Lööf besökte Bilderbergmötet i fjol?
Delvis det men även svensk medias C-kampanj de senaste månaderna. Man ser rätt tydligt att kampanjande resurser även i sociala medier har riktats om till att stödja C för att lyckas bilda en S+C-baserad regering. Det hör inte till denna tråd med vidare diskussion kring detta dock men som sagt så gjorde GW en insats.
Citera
2018-03-09, 10:40
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Ledsnat på herr persson. Passé.

Tror du nån bryr sig?
Läs och skriv nån annanstans då! Idiot!
Citera
2018-03-09, 14:33
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Tror du nån bryr sig?
Läs och skriv nån annanstans då! Idiot!
Du bryr dig.

Jag skriver i rätt tråd.

GW kan sitta bakis eller halvfull och svamla på kammaren istället. Veckans brott är för mycket för honom.
Senast redigerad av storpungen 2018-03-09 kl. 14:36.
Citera
2018-03-13, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Var nog det bästa med GW på länge, så jävla upprörd och rakt på, först om Hallandspolisen, som är

en gåta att man misslyckas med tre ev.mord. Sen så jävla förbannad på idioterna som han sa om

nämndemännen i Solna tingsrätt. Bland det roligaste han sagt någonsin måste ju vara när han skulle

berätta om Centerpartiets företrädare som skulle förklara sina eminenta nämndemän " En ål framstår ju

som handikappad om man jämför med dom rörelser dom var tvungna att genomföra"

Ja han är makalöst underhållande i sitt sätt att uttrycka sig!

Veckans brott hade varit urtråkigt utan hans gliringar och ärligheter
Citera
2018-03-13, 15:06
Medlem
Ikväll blir det sista programmet någonsin

https://www.expressen.se/noje/leif-g...et-lagger-ner/

Måste säga att det är förvånande. Konstant höga tittarsiffror.
Citera
2018-03-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

Att programmet läggs mottags med en sorg. Gillat programmet sen start och tisdags kvällarna kommer ha ett stort tomrum efter programmet.
Citera
2018-03-13, 15:18
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

Ja, känns lite konstigt att de väljer att avslöja det samma dag som sista avsnittet går också! Nu har ju tidningen fått tag i GW, annars hade jag trott att han blivit allvarligt sjuk. Men det är nog någon mindre dramatisk anledning som ligger bakom, typ att han krävt mer pengar än SVT vill betala, eller att antingen Camilla eller GW (eller båda) har andra projekt på gång som inte ger dem tid att fortsätta med detta program.
Citera
2018-03-13, 15:24
Medlem
Alla förstår ju vad det är frågan om här.
Det är valår, GWs sanningar skall mörkas av kommunistiska PK-SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in