2017-02-22, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad fan är det för fel på GW som sitter med ansiktet mot kameran hela tiden och inte tittar sina gäster i ögonen?
Jag tror att han skäms.
Han vet att han borde ha sagt det Springare säger, så han har, tror jag, svårt att se Springare i ögonen.
Springares närvaro är mer närvarande för honom än kameran är.

"Olikt många andra har han aldrig glömt bort, velat mörka, var han kommer ifrån", är sånt som sägs om GW.
Så jag tror att han skäms för det också, att så fort han pratar om socioekonomiska faktorer så smutskastar han oss och våra föräldrar.
Citera
2017-02-22, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
70 % av svenskarna är trygga. Lite rajtan i förorten har vi haft en finnarna flyttade in på sjuttiotalet. Dom använde dock mest kniv. Tror fler oskyldiga svenskar blev knivade av finnar än vad som går åt nu. 30 gängmedlemmar går åt per år ändå orkar inte det totala antalet över 100.
Jag är tryggare nu än på 70 talet. Kan bero på att jag är äldre men 70 talet var ingen lek.

Du har inga sköna historier om raggare eller swingpjattar?
Citera
2017-02-22, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Jag tror att han skäms.
Han vet att han borde ha sagt det Springare säger, så han har, tror jag, svårt att se Springare i ögonen.
Springares närvaro är mer närvarande för honom än kameran är.

"Olikt många andra har han aldrig glömt bort, velat mörka, var han kommer ifrån", är sånt som sägs om GW.
Så jag tror att han skäms för det också, att så fort han pratar om socioekonomiska faktorer så smutskastar han oss och våra föräldrar.

trams, han sitter ju alltid vänd och tittar bort ifrån de gäster som är inbjudna
Citera
2017-02-22, 06:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Intressant är också att både Veckans Brott och FOX tar upp frågan om man får och kan diskutera dessa frågor i Sverige. För om inte problemet kan diskuteras så kan det inte lösas.

Tino Sanandaji är ett utmärkt exempel att studera.
Varför säljer han böcker och inte knark och rånar guldbutiker?
Vad skiljer honom från andra som valt brottets bana?
Citera
2017-02-22, 06:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Men satan vilket stolpskott de letat fram! Svamlade bara om helikopterperspektiv och annat ovidkommande. Försökte flytta fokus till alla invandrare som inte var brottsliga?

Tror nog att det är klippt av svt för att försöka skapa någon långsökt poäng. Han har säkert haft ett långt utlägg om statistik och det enda som svt kunde använda var att man måste se på helheten. Det var inte relevant för fem öre och inte svar på någon fråga som skulle diskuteras..
Citera
2017-02-22, 06:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Varför frågade Springare inte vad Leif menade med att han skulle hålla käft?
Citera
2017-02-22, 06:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Var inte Camilla ovanligt hätsk? "Hah, ja men det borde väl du veta!"
Och flera "mm, mm" vid näst sista ordet i Springares meningar. Fick nästan lite Belinda Olsson-vibbar.

Ja hon ställde frågor och avbröt dem precis efter de börjat prata.
Citera
2017-02-22, 07:02
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
jag förstår att man inte kan ta emot hur mycket som helst men var går gränsen liksom...
10.000 per år med jämn könsfördelning hade varit en bra gräns som skulle varit hållbar över tid om vi infört den på 90-talet. Det hade våra kommuner klarat och varit en rimlig börda att bära. Idag är siffran 3 (Snowden, Mannings och Assange)
Citera
2017-02-22, 07:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Leif GW tyckte Sverige är världens bästa land. Helt sant.
Stånk & Stön måste lyda husse och skälla på kommando.
Citera
2017-02-22, 07:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
... Tyckte personligen att Springare verkade allmänt lam och tillbakadragen istället för att gå hårdare framåt; nästan som om någon chef eller myndighet hotat om en sämre pension om han inte tonade ned sina inlägg. Det verkade helt uppenbart för mig i alla fall. Från "jag är så jävla trött!!" till, "nja, kriminella invandrare... integrationsproblem, utanförskapet, politikernas anvsvar" och liknande dravel som vi har hört i åratal. Faktumet att stödet är så stort visar tydligt på vad folk egentligen tycker, och egentligen hela tiden vetat. Politiskt korrekt dravel och ett osynligt hot i fikarummen och i den offentliga debatten har tystat folk i alldeles för många år. När en person reser sig så vågar andra resa sig också.
Tror han dels fått åthutningar och dels är lite paff över uppmärksamheten.
Han vill nog inte bli fanbärare i en immigrationspolitisk debatt, då håller han igen.
Sen fick han ingen chans att utveckla resonemangen då paddan väste och avbröt så fort det började bli lite mer än onliners.
Citera
2017-02-22, 07:18
Medlem
Springare är razist. Det han sa är lögner som han grundat på vad han SETT bara.. Sverige är inte som springare bara för han e polis
Citera
2017-02-22, 07:24
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
vilken predikning?

Att Springare skall hålla käft om vad han har på sitt skrivbord. Var helt glömt igår mest medhåll av alisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in