2017-02-22, 01:19
Medlem
Vad va jag det sa
Citera
2017-02-22, 01:27
Medlem
Man vet inte vart man ska brja..
P riktigt... , kanske det finns en liten gnutta hopp om att detta mne kommer att kunna diskuteras p betydligt fler antal plan n vad det hittills har tilltits gra, har sett inslaget tv gnger redan.

Hller med om att det kndes vldigt krystat och besvrligt hela tiden fr programledarinnan, och som flera redan nmnt... hon delar inte Springares sikter, det r ett som r skert

Och redan har aftonblaskan skrivit i ngot andra ordalag ( otippat :P ) om vad som sades, men bara det att dom skrev ngot ht. om det r ju lite fantastiskt.

Fr n vilken instllning man har till denna frga, faktum kvarstr, det R ett allvarligt problem som mste framhllas.

Sen r det shr,
1...Sverige mste bli bttre p integration. (exakt hur fr de lrda tvista om)
2...F den stora massan som skriker rasist till hger och vnster sfort ngon brjar prata om det, till att inse att den lika stora delen av den andra massan inte alls r frmlingsfientliga p ngot stt.

Peace.
Citera
2017-02-22, 01:51
Medlem
... Tyckte personligen att Springare verkade allmnt lam och tillbakadragen istllet fr att g hrdare framt; nstan som om ngon chef eller myndighet hotat om en smre pension om han inte tonade ned sina inlgg. Det verkade helt uppenbart fr mig i alla fall. Frn "jag r s jvla trtt!!" till, "nja, kriminella invandrare... integrationsproblem, utanfrskapet, politikernas anvsvar" och liknande dravel som vi har hrt i ratal. Faktumet att stdet r s stort visar tydligt p vad folk egentligen tycker, och egentligen hela tiden vetat. Politiskt korrekt dravel och ett osynligt hot i fikarummen och i den offentliga debatten har tystat folk i alldeles fr mnga r. Nr en person reser sig s vgar andra resa sig ocks.
Citera
2017-02-22, 01:55
Medlem
Sjlvklart s varken skriver eller sger Springare, ngot uppenbart sttande. Han lter debatten oftast flyta p av sig sjlvt. Hans uttalande om integrationen i Veckans brott, s kan de tolkas olika. Det r ju bara Peter sjlv som vet. Ngot som inte har tagits upp, det r GW's uttalande om att kriminella invandrare/flyktingar och integrationen, kan bli Riksdalsvalet 2018, viktigaste frgor.
Citera
2017-02-22, 02:52
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Individer frn Mellanstern r i de allra flesta fall kulturellt prglade p ett stt som inte gr att reversera. En del pstr att det handlar om gener men det r naturligtvis trams. De flesta av de hr mnniskorna passar helt enkelt inte in i den svenska mentaliteten. Tanken p att "ta hand om", integrera, eller assimilera folk som bara ska ha och krver och gapar och skriker och knner sig krnkta precis hela jvla tiden r duktig frlegad. Dessutom r de nstan alltid religist hjrntvttade.
Citera
2017-02-22, 02:59
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Skrattade s jag grt

Tur man inte betalar licens, fr d hade det bara blivit grt.
Citera
2017-02-22, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Haha.... Men det r ju faktiskt sant. Majoriteten r inte kriminella.
Nej, eller, som kvinna tycker, knner, jag ju det, att jag inte respekteras.
Och fr mig s rcker det.

Det bortses alltid ifrn att de kriminella r toppen av ett isberg.
I programmet fr man intryck av att visst, det r jobbigt att s mnga r grovt kriminella (kndes inte ens som att vldtktsmn klassades till dom, gr dom vl inte lngre), men resten, resten r fantastiska mnniskor.

Under sista ret har jag erfarit hur en fr mig vlknd och kr institutions totala utfrsbacke inletts, just fr att vi svenskar helt enkelt inte tror att han som str drframme och har i uppdrag att styra skutan kan ha mage att st och blljuga.
Men det har han, det bekommer honom inte ens.
Citera
2017-02-22, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Var inte Camilla ovanligt htsk? "Hah, ja men det borde vl du veta!"
Och flera "mm, mm" vid nst sista ordet i Springares meningar. Fick nstan lite Belinda Olsson-vibbar.
Jo, hon stod dr med ett lock som hon inte visste hur hon skulle f p utan att brnna sig.
Citera
2017-02-22, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Ngonstans togs beslutet att det r billigare att ta emot mnniskor i arbetsutfrande lder n att lta en kvinna "vabba" och fostra sin nya arbetskraft i arton r innan den producerar ngot. Vra politiker borde redan reagerat p detta.
Tack, frsta gngen jag ser detta i skrift.
Och mn klarar ju ocks vab-biten.

Fr oss r ett tredje barn en lyx.
Gkggslggarna tillskrivs helgongloria.
Citera
2017-02-22, 04:24
Bannlyst
Leif GW tyckte Sverige r vrldens bsta land. Helt sant.
Citera
2017-02-22, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Leif GW tyckte Sverige r vrldens bsta land. Helt sant.

Ltt att tycka s nr man r god fr 50 miljoner och bor i ett tryggt omrde.
Citera
2017-02-22, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blacksvart
Ltt att tycka s nr man r god fr 50 miljoner och bor i ett tryggt omrde.
70 % av svenskarna r trygga. Lite rajtan i frorten har vi haft en finnarna flyttade in p sjuttiotalet. Dom anvnde dock mest kniv. Tror fler oskyldiga svenskar blev knivade av finnar n vad som gr t nu. 30 gngmedlemmar gr t per r nd orkar inte det totala antalet ver 100.
Jag r tryggare nu n p 70 talet. Kan bero p att jag r ldre men 70 talet var ingen lek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in