Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Ja. Men också ett lätt sätt att avfärda någon så att de slipper ta en diskussion.
P.K är ett ord som missbrukas här på FB. Återigen i denna tråd där G.W och de som gillar/inte ogillar honom är P.K. Jag har identifierat några grupper som lätt kastar ur sig P.K till meningsmotståndare:
- SD-anhängare och dylikt till de som kritiserar SD eller ogillar SD.
- Invandrarfientliga till de som inte vill se alla invandrare som ett allvarligt hotfullt problem, försöker vara nyanserade eller har någonting positivt att säga om invandring.
- Kvinnoföraktare till de som protesterar mot män som ogillar och kritiserar kvinnor som grupp.
- De som försvarar användning av neger, blatte, MENA till de som anser att uttrycken är rasistiska
- Anhängare av Trump till de som kritiserar Trump.
I denna tråd skulle jag säga att det är grupp 1 och 2 som beskyller GW för att vara P.K, trots att han mycket sannolikt står för sina åsikter, känd som han är för att inte spela spel. Samt även oss som inte tycker att G.W nu bevisat att han är inkompetent och dum i huvudet för att han riktar viss kritik mot Springare och påtalar missnöjet inom poliskåren som enligt honom får många poliser att vända sig till SD.
Om han har rätt eller fel är inte vad jag vill ta ställning till i just detta inlägg. Jag vill bara påvisa att många av skribenter i tråden nu onyanserat smutskastar G.W och höjer Springare till skyarna samt vägrar tro att G.W kan ha justa och ärliga avsikter med att bjuda in polismannen. Det är detta svart-vita tänkandet jag ser som ett problem och ifrågasätter.
Vilket
naturligtvis gör mig P.K
Vad har du med medlemmars åsikter om GW och Springare att göra?
Vi får väl tycka vad vi vill om dem, utgår jag ifrån.
Som du säkert inte har undgått att se så är medier inte som de skall vara = neutrala och opartiska.
Det är det vi diskuterar.
Vad har GW med Springare att göra tycker du?
GW är ingen politiker.
Har ingen som helst verkställande makt.
Skulle det inte vara mer riktigt att GW bjöd in Stefan Löfven och ställde frågan.
Vad skall ni göra åt situationen Springare tog upp?
Vore inte det den viktigaste frågan för alla medier?