2015-11-11, 00:32
Medlem
Snyggt vridet av Leif angående larmsamtalet. Snacka om att anlägga en anpassad förloppsvärdering utifrån en förutfattad mening.
Citera
2015-11-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Fy fan vilken jävla idiotpolis de tagit in, sitter som en bortskämd jävla tonåring i studion och klagar över att behöva jobba, "60 kr ob är förkastligt, ett hån".
Om du nu tycker man tjänar för dåligt som polis kanske du borde valt ett annat yrke?
Kunde du ju för i helvete lämnat över din plats i kåren till någon av d 80-90% av alla som söker till Polishögskolan men inte kommer in för att pack som du ska ha sin plats.
Hade hon inte varit så korkad hade hon kanske kunnat skaffa sig en utbildning till ett mer välbetalt jobb med mer bekväma arbetstider.
Passar det inte är det väl bara att sluta istället för att gråta ut i nationell tv. Usch
Vi ska vara glada för de vi har kvar! Ja jag vet att brottsligheten minskar för det påstår ju kriminologen men ändå de behövs absolut så det går inte att resonera som att de får sluta då de klagar för det ska ju vara drägligt för annars kommer ju endast bottenskrapet att vara poliser i framtiden
Citera
2015-11-11, 01:17
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Fy fan vilken jävla idiotpolis de tagit in, sitter som en bortskämd jävla tonåring i studion och klagar över att behöva jobba, "60 kr ob är förkastligt, ett hån".
Om du nu tycker man tjänar för dåligt som polis kanske du borde valt ett annat yrke?
Kunde du ju för i helvete lämnat över din plats i kåren till någon av d 80-90% av alla som söker till Polishögskolan men inte kommer in för att pack som du ska ha sin plats.
Hade hon inte varit så korkad hade hon kanske kunnat skaffa sig en utbildning till ett mer välbetalt jobb med mer bekväma arbetstider.
Passar det inte är det väl bara att sluta istället för att gråta ut i nationell tv. Usch

Dumheter. Nu var hon framförallt där som en representant för poliskåren och inte som en enskild anställd. Då vore det själva fan om hon inte i bästa sändningstid på SVT passade på att pressa polischefen när deras löneutveckling har varit usel. Just nu ligger medianlönen för poliser med tio års erfarenhet på cirka 26 000 kronor. Till och med inflationen har sprungit ifrån deras lönekuvert vilket i praktiken betyder att lönen minskat.

Hon har nog många ryggdunkningar att vänta från kollegor efter den sändningen.
Citera
2015-11-11, 02:53
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blood_in
Jävligt dåliga argument ifrån den arga polisen. Gjorde mest bort sig.
Snack om att de är illa med varannan helg. Fan, de jobbar de flesta i vård/omsorg/kriminalvård/affär/restaurang. Massor av folk gör det.
Är väl helger och nätter mest brott sker statistiskt så då ska väl polis jobba? Logiskt eller?
Nä, Polisen gjorde mest bort sig. Fick nog inga nya anhängare direkt.
Vad ska Dan Eliasson ha hunnit lösa sen 1 januari för polisen nere på gatan??
Och löner och OB kan dom nog inte räkna med stora förändringar.

Nä. Sparka hela poliskåren. Ingen som vill jobba som riktig polis fast dom utbildat sig till det. Alla vill ha kontorstjänst och slippa buset.
Hade dom velat bli rika på sitt jobb har dom pluggat till fel sak.
Detta var ungefär precis detta jag tänkte när jag såg programmet..jag tror många blir poliser för att glassa runt och vara lite coola men så knackar verkligheten på dörren och det e inte så jävla häftigt med blåljus o pistol.
Citera
2015-11-11, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Måste ändå berömma polisen Lisa som valde att medverka i programmet med goda argument för att poliser ska få höjda löner. All heder att sitta öga mot öga med sin högsta chef och tala för landets alla poliser. Det visar på en enorm styrka och pondus.

Angående Leif:s eviga frustande och stånkande; är att han helt sonika gick igång på fallet Selma, om han hade haft möjlighet så hade han viljan lösa det på plats. Ambitionsnivån är det inget fel på hos den gode professorn. I övrigt inte mera att tillägga.

Goda argument, inte bara va? Att man med en lön på 25 000 inte kan få det att gå runt? att poliser tvingas ha extra jobb för att få ekonomin att gå ihop.. Bara pinsamt att dom ens yttrar sig så.
Citera
2015-11-11, 10:40
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigerz
Goda argument, inte bara va? Att man med en lön på 25 000 inte kan få det att gå runt? att poliser tvingas ha extra jobb för att få ekonomin att gå ihop.. Bara pinsamt att dom ens yttrar sig så.
Min första lön låg på strax över 20 000 kr. Numera tjänar jag lite över 30 000 kr men jag tycker att det är märkligt att de inte skulle klara sig på lite mer än vad min första lön låg på. Vad lägger de sina pengar på? Är det som typerna i Lyxfällan som köper godis och läsk för 4-5000 kr varje månad eller har de spelberoenden. Utrustningen ingår väl i arbetet?
Citera
2015-11-11, 10:40
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigerz
Man kan ha en lön på 100 000 och inte få det att gå runt tror Lisa har för stora utgifter
Citera
2015-11-11, 20:16
Medlem
Varför visade dom inte namn och bild på mannen i balkongfallet-Kvartoft är en rädd jävla idiot!!!!!
Citera
2015-11-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför visade dom inte namn och bild på mannen i balkongfallet-Kvartoft är en rädd jävla idiot!!!!!

Varför skulle dom göra det?
Citera
2015-11-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Varför skulle dom göra det?

Han är efterlyst och bild på honom skulle underlätta infångandet?
Citera
2015-11-11, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Han är efterlyst och bild på honom skulle underlätta infångandet?

Finns inte bild på han redan? Har för mig att jag sett en?
Citera
2015-11-11, 21:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Finns inte bild på han redan? Har för mig att jag sett en?
(FB) Balkongflygning i Södertälje, maken dömd till 14 års fängelse i HD, 2013-02-10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in