Citat:
Ja. Men också ett lätt sätt att avfärda någon så att de slipper ta en diskussion.
P.K är ett ord som missbrukas här på FB. Återigen i denna tråd där G.W och de som gillar/inte ogillar honom är P.K. Jag har identifierat några grupper som lätt kastar ur sig P.K till meningsmotståndare:
Om han har rätt eller fel är inte vad jag vill ta ställning till i just detta inlägg. Jag vill bara påvisa att många av skribenterna i tråden nu onyanserat smutskastar G.W och höjer Springare till skyarna samt vägrar tro att G.W kan ha justa och ärliga avsikter med att bjuda in polismannen. Det är detta svart-vita tänkande jag ser som ett problem och ifrågasätter.
Vilket naturligtvis gör mig P.K
P.K är ett ord som missbrukas här på FB. Återigen i denna tråd där G.W och de som gillar/inte ogillar honom är P.K. Jag har identifierat några grupper som lätt kastar ur sig P.K till meningsmotståndare:
- SD-anhängare och dylikt till de som kritiserar SD eller ogillar SD.
- Invandrarfientliga (räknar inte de invandrarkritiska här) till de som inte vill se alla invandrare som ett allvarligt hotfullt problem, försöker vara nyanserade eller har någonting positivt alls att säga om invandring.
- Kvinnoföraktare till de som protesterar mot män som ogillar och kritiserar kvinnor som grupp.
- De som försvarar användning av neger, blatte, MENA till de som anser att uttrycken är rasistiska
- Anhängare av Trump till de som kritiserar Trump.
Om han har rätt eller fel är inte vad jag vill ta ställning till i just detta inlägg. Jag vill bara påvisa att många av skribenterna i tråden nu onyanserat smutskastar G.W och höjer Springare till skyarna samt vägrar tro att G.W kan ha justa och ärliga avsikter med att bjuda in polismannen. Det är detta svart-vita tänkande jag ser som ett problem och ifrågasätter.
Vilket naturligtvis gör mig P.K
Vore det inte bättre att du bidrog och nyanserade debatten?
Jag personligen har tappat respekten för GW men det kan ju bero på att jag idealiserat honom innan. Jag har inte insett hur hans umgänge ser ut. Nytillskottet i vänsterjägargänget är tydligen Schyffert.
Jag ogillar Schyffert för att han är en dryg obegåvad jävel som åkt räkmacka på sitt utseende och har ett väldigt stort människoförakt.
Jag gissar att man gillat GW för att han vågat ta bladet från munnen och kritiserat _polisen_. Men det kan ju ha varit personligt för honom, eller är i allra högsta grad troligt.
Guillio säger om schismen dem emellan att de har haft olika etiska syn på hur man får skjuta vildsvin. Där GW inte varit särskilt empatiskt, något som framgick även i Gustavs grabb att han gillade att skada djur. Eller i alla fall inte hade någon respekt för deras lidande.
Jag tror GW har varit skärpt men nu inte riktigt är på banan. Man hör honom i programmet ha höga tankar om sig själv och föraktfulla om andra. Det är klädsamt när man sparkar uppåt, men njae vi har nog misstagit oss på honom. Han kanske bara gillar att sparka. Och ger sig på lovligt byte.
Han har helt misstagit sig på vad som händer här i Sverige och i Europa.
Han har liksom Schyffert totalt missbedömt läget. De tror att vit rasism är problemet. Jag anser att PK står för en naivitet och ett önsketänkande. Såhär rapporterar naiva människor
https://www.facebook.com/ajplusengli...2471726561002/
Och glömmer att de flesta våldtäkter begås av denna grupp. Om sifforna för USA stämmer med Frankrike så är det större risk att råka ut för våld av annan invandrare, och att poliserna själva är mer utsatta från invandrarna än tvärtom.
Men den här religionen vi har - för ja man måste kalla det religion då det handlar om en blind tro - så är synen att det är synd om invandrare för att de är invandrare. Invandrare är alltid offer även när de är förövare och löper upplopp och vandaliserar och skadar Parisinvånare.
Det är dags att plocka ned Marx från piedestalen.
När man rev djungeln i Calais som var ett rövarnäste så flyttade Djungeln till Paris, ingen kopplar ihop saker utan kör bara på i samma narrativ, och tar för givet att vi måste skydda Sverige mot rasisterna. Ja visst måste vi det, men det är inte de vita rasisterna som gör upplopp.
Inte de vita rasisterna som skrämmer skiten ur våra barn.
https://petterssonsblogg.se/
Som jag började nyansera debatten med argument och fakta istället för att göra det lätt för dig och avfärda vissa grupper som du inte vill höra på.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-02-16 kl. 21:01.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-02-16 kl. 21:01.