2017-02-16, 20:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Ja. Men också ett lätt sätt att avfärda någon så att de slipper ta en diskussion.

P.K är ett ord som missbrukas här på FB. Återigen i denna tråd där G.W och de som gillar/inte ogillar honom är P.K. Jag har identifierat några grupper som lätt kastar ur sig P.K till meningsmotståndare:
  • SD-anhängare och dylikt till de som kritiserar SD eller ogillar SD.
  • Invandrarfientliga (räknar inte de invandrarkritiska här) till de som inte vill se alla invandrare som ett allvarligt hotfullt problem, försöker vara nyanserade eller har någonting positivt alls att säga om invandring.
  • Kvinnoföraktare till de som protesterar mot män som ogillar och kritiserar kvinnor som grupp.
  • De som försvarar användning av neger, blatte, MENA till de som anser att uttrycken är rasistiska
  • Anhängare av Trump till de som kritiserar Trump.
I denna tråd skulle jag säga att det är grupp 1 och 2 som beskyller GW för att vara P.K, trots att han mycket sannolikt står för sina åsikter, känd som han är för att inte spela spel. Samt även oss som inte tycker att G.W nu bevisat att han är inkompetent och dum i huvudet för att han riktar viss kritik mot Springare och påtalar missnöjet inom poliskåren som enligt honom får många poliser att vända sig till SD.

Om han har rätt eller fel är inte vad jag vill ta ställning till i just detta inlägg. Jag vill bara påvisa att många av skribenterna i tråden nu onyanserat smutskastar G.W och höjer Springare till skyarna samt vägrar tro att G.W kan ha justa och ärliga avsikter med att bjuda in polismannen. Det är detta svart-vita tänkande jag ser som ett problem och ifrågasätter.
Vilket naturligtvis gör mig P.K

Vore det inte bättre att du bidrog och nyanserade debatten?

Jag personligen har tappat respekten för GW men det kan ju bero på att jag idealiserat honom innan. Jag har inte insett hur hans umgänge ser ut. Nytillskottet i vänsterjägargänget är tydligen Schyffert.
Jag ogillar Schyffert för att han är en dryg obegåvad jävel som åkt räkmacka på sitt utseende och har ett väldigt stort människoförakt.

Jag gissar att man gillat GW för att han vågat ta bladet från munnen och kritiserat _polisen_. Men det kan ju ha varit personligt för honom, eller är i allra högsta grad troligt.

Guillio säger om schismen dem emellan att de har haft olika etiska syn på hur man får skjuta vildsvin. Där GW inte varit särskilt empatiskt, något som framgick även i Gustavs grabb att han gillade att skada djur. Eller i alla fall inte hade någon respekt för deras lidande.

Jag tror GW har varit skärpt men nu inte riktigt är på banan. Man hör honom i programmet ha höga tankar om sig själv och föraktfulla om andra. Det är klädsamt när man sparkar uppåt, men njae vi har nog misstagit oss på honom. Han kanske bara gillar att sparka. Och ger sig på lovligt byte.
Han har helt misstagit sig på vad som händer här i Sverige och i Europa.

Han har liksom Schyffert totalt missbedömt läget. De tror att vit rasism är problemet. Jag anser att PK står för en naivitet och ett önsketänkande. Såhär rapporterar naiva människor

https://www.facebook.com/ajplusengli...2471726561002/

Och glömmer att de flesta våldtäkter begås av denna grupp. Om sifforna för USA stämmer med Frankrike så är det större risk att råka ut för våld av annan invandrare, och att poliserna själva är mer utsatta från invandrarna än tvärtom.

Men den här religionen vi har - för ja man måste kalla det religion då det handlar om en blind tro - så är synen att det är synd om invandrare för att de är invandrare. Invandrare är alltid offer även när de är förövare och löper upplopp och vandaliserar och skadar Parisinvånare.

Det är dags att plocka ned Marx från piedestalen.

När man rev djungeln i Calais som var ett rövarnäste så flyttade Djungeln till Paris, ingen kopplar ihop saker utan kör bara på i samma narrativ, och tar för givet att vi måste skydda Sverige mot rasisterna. Ja visst måste vi det, men det är inte de vita rasisterna som gör upplopp.
Inte de vita rasisterna som skrämmer skiten ur våra barn.
https://petterssonsblogg.se/

Som jag började nyansera debatten med argument och fakta istället för att göra det lätt för dig och avfärda vissa grupper som du inte vill höra på.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-02-16 kl. 21:01.
Citera
2017-02-16, 21:00
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Peter Springare passar bra in i tiden bland alla rasistiska strömningar runt om bland oss.
Han är bitter och kommer att minnas som snuten som trampade i klaveret, han har säkert några anhängare i polisledet men det stora flertalet ser honom som pinsam.
Vill man ha gratispoäng så går man med extremhögern.
Sade du det ur ett vänsterextremistiskt perspektiv?

Du har inte den minsta aning om vad Polisen tycker om Springares agerande.
Jag förstår att han inte står ensam bakom det här uttalandet.
De har nog diskuterat det här inom varenda Polismyndighet.

Men det är klart vill man ha gratispoäng så går man vänsterextremisternas ärenden om man inte är anhängare till Springare eller hur det nu var, är och blir.....
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 21:04.
Citera
2017-02-16, 21:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
I stort kan jag säga att jag ogillar förenklade resonemang oavsett sida. Det är bland annat därför jag inte använder Facebook och Twitter. Att bara kasta ur sig invektiv utan saklig motivering är ett tecken på dumhet IMHO. Detta gäller alltså oavsett sida.

För att göra detta väldigt enkelt: Kan du visa ett enda sakligt argument som de som kritiserar Peter Springare har kommit med?

(Jag måste ge mig iväg en stund men är åter om ett par timmar.)

Vad som är riktigt dumt är att vara totalt okunnig i hur dagens diskurs har uppstått, vilket ursprung den har och vilken agenda den har (nej jag pratar inte om judar)
Citera
2017-02-16, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Det är kanske inte säkert att han får medverka i programmet pga intressekonflikt - det Springare uttrycker är som privatperson på en statlig myndighet som dessutom lägger locket på i alla dessa frågor. ( restriktioner från regeringen) Då Springare INTE representerar en vetenskap i ren statistik på myndigheten kan det bli rejält knepigt då han bara är utövande tjänsteman - om detta präntas i ruta. Hade springare däremot jobbat som statistisk brottsutredare för tex brottsförebyggande rådet eller krimonolog hade det kanske varit lite annorlunda. Därför tror inte jag att Springare kan eller får medverka. Tråkigt men sant.

Okej...

Jaa, det spelar ju ingen roll om han dyker upp eller inte för i och med själva inbjudan så har han blivit försatt i ett försvarslöst läge och det av MSM.
Spelar ingen roll om han dyker upp eller inte eller om han är tyst eller om han pratar eller hur han lägger fram orden eller hur han, o. s. v. så vinklas både sanning och verklighet av dem med intressen såsom makt, status och ära och berömmelse.
Makt korrumperar(och korrupta dras till makten) och egoism och girighet förgör.
Och inte får man slå ihjäl dem heller.
Jag blir så jävla trött.
Citera
2017-02-16, 21:50
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Okej...

Jaa, det spelar ju ingen roll om han dyker upp eller inte för i och med själva inbjudan så har han blivit försatt i ett försvarslöst läge och det av MSM.
Spelar ingen roll om han dyker upp eller inte eller om han är tyst eller om han pratar eller hur han lägger fram orden eller hur han, o. s. v. så vinklas både sanning och verklighet av dem med intressen såsom makt, status och ära och berömmelse.
Jag blir så jävla trött.

SVT har varit jävligt smarta.
Citera
2017-02-16, 21:58
Medlem
Nu har jag också sett avsnittet. Intressant. En utmaning från GW alltså. Syftet antar jag är att få tyst på Springare, så att han slutar sprida sina fakta om misstänkta gärningsmäns härkomst. Om Springare inte dyker upp kommer GW använda det mot honom. "Springare är inte intresserad av att diskutera hur man löser problemet. Då tycker jag han ska sluta klaga". Om Springare dyker upp måste han vara beredd att löpa linan ut: att stå upp i TV för åsikten att invandringen av fattiga är en vital del av problemet, och att den måste minska. Och om han gör det så kommer GW köra sitt favoritargument: de flesta invandrare är inte kriminella. GW kommer sträva efter konsensus: "de flesta invandrare är inte kriminella". Om det blir konsesus kommer GW använda det emot honom: "vi har ju kommit fram till att invandringen är inte problemet. Då tycker jag att PS kan sluta fokusera på misstänkta gärningsmäns härkomst". För att GW inte ska kunna vända saker mot PS måste alltså PS stå på sig för sådant som politikerna måste lösa. Inte helt säkert att han vill det.
Citera
2017-02-16, 21:58
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Okej...

Jag blir så jävla trött.

SVT gör ett smart drag.

1 - Springare kommer inte dit, dom kommer håna honom rakt ut sändningen att Peter inte kommer, de kommer formulera det på följande vis.
"Peter Springare har tyvärr inte hört av sig, därför är han inte med ikväll"

Resultat:
Vilket kommer resultera i en massa inlägg på Peters Twitter,Facebook att han är en fegis.
Och det är PK-eliten som kommer skriva detta. Dom kommer älska detta!
Media kommer hänga ut han som "Rasisten bakom tangentbordet"

Scenario 2
- Peter dyker upp och blir totalt uthängd som rasist och får inte förklara sig hur han menar utan att bli avbruten, om vi nu ens kommer så långt! Ne, allt kommer handla vad han har för politiskt ställning och försöka svartmåla han som en stor rasist, och därför blir ännu mer hatad och förnedrad.

Ja du.
Scenario 1 är i alla fall printad. Du är förberedd i detta fall.
Och Du kan sova gott igen.

De frågar han i veckans brott ifall han vill dyka upp, pga av att de inte har fått tag i honom tidigare.

Eftersom Peter är tyst om den saken, så har han bestämt sig..
Senast redigerad av Driftstopp 2017-02-16 kl. 22:04.
Citera
2017-02-16, 22:04
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Sluta kalla mig NI. Jag är en individ här inne med åsikter, tack.
Jag kallar inte dig för NI.
Jag kallade dig DU.
Jag kallar inte dig Ni. Jag svarade helt korrekt på ditt inlägg som började så här
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad har du med medlemmars åsikter om GW och Springare att göra?
Vi får väl tycka vad vi vill om dem, utgår jag ifrån.
Som du säkert inte har undgått att se så är medier inte som de skall vara = neutrala och opartiska.
Det är det vi diskuterar.
Jag svarade alltså de du hänvisar till som vi (flera personer, personligt pronomen i plural) med ni (flera personer, personligt pronomen i plural).
Så det finns verkligen ingenting du har att vara stött över.
Citat:
Okej...

Jag blir så jävla trött.
Varför är Springare maktlös menar du? Han har ju många som håller med honom. G.W är ingen sanningssägare, han har haft fel förr och folk är inte så dumma att de sväljer allt som han säger. Tycker inte att har har skrivits ensidigt i tidningarna har varit helt ensidiga i det här fallet men du kanske har upplevt det på ett annat vis eller så har jag missat något. Vad menar du med att han försatts i försvarslöst läge?
Citera
2017-02-16, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
SVT gör ett smart drag.

1 - Springare kommer inte dit, dom kommer håna honom rakt ut sändningen att Peter inte kommer, de kommer formulera det på följande vis.
"Peter Springare har tyvärr inte hört av sig, därför är han inte med ikväll"

Resultat:
Vilket kommer resultera i en massa inlägg på Peters Twitter,Facebook att han är en fegis.
Och det är PK-eliten som kommer skriva detta.

Scenario
2 - Peter dyker upp och blir totalt uthängd som rasist och får inte förklara sig hur han menar utan att bli avbruten, om vi nu ens kommer så långt! Ne, allt kommer handla vad han har för politiskt ställning och försöka svartmåla han som en stor rasist, och därför blir ännu mer hatad och förnedrar.

Ja du.
Scenario 1 är i alla fall printad. Du är förberedd i detta fall.
Och Du kan sova gott igen.

1. Med det resultatet att alla hans stöttare kommer att vända sig emot honom och anse att han svikit dem, alla dem som trodde och hoppades på honom.
Känns metoden igen? Exakt så här vände Reinfeldt folk mot varandra också. OCH lyckades.
Fi fan, men SÅ pappa Gustav måste vända sig i sin grav(GW: s mor hon skrattar nog rått i sin, hon).

Skrämseltaktik fungerar alltid. Nu gör GW samma sak som hans mor gjorde mot honom, d. v. s skrämmer skiten ur och i detta fallet folk/- et. Psykologisk krigföring, men det har GW lärt sig.
Och han blir mer och mer duktig på det(ett mycket läskigt kvinnligt drag det där ).
Senast redigerad av hee4r 2017-02-16 kl. 22:07.
Citera
2017-02-16, 22:17
Medlem
TheOldGimps avatar
Underhållande att läsa alla strump-runkare som attackerar GW
Saken är nog snarare så att det är Springare som kommer försöka släta över det hela och tona ned vad han skrev. OM han dyker upp. Gör han det inte så är han en syltrygg - precis som övriga pöbeln.
Citera
2017-02-16, 22:52
Medlem
Att vara med i TV för att bara släta över är nästan lika mycket syltrygg som att inte komma dit alls. Gradskillnader. I det valet tror jag PS föredrar det sistnämnda. Poängen är att det spelar ingen roll vad han väljer att göra nu. Han kommer få kritik och bli avfärdad av etablissemanget i vilket fall. Vilket var hela syftet med att bjuda in honom.
Senast redigerad av ealdorman3 2017-02-16 kl. 23:07.
Citera
2017-02-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Tycker du att du är OT nu? (Det är du). Vad vill du ha sagt? Kan du besvara mitt inlägg on topic eller klarar du inte av det?
G.W och Springare. Invandrare och brottslighet. Nå?

Jag ska försöka mig på ett svar. Han är "maktlös" i den meningen att oavsett hur han väljer att göra så kommer hans tid i rampljuset (dvs msm) snart vara över. Det kan han nog leva med, men det problem som han har konkretiserat kommer snart (återigen) anses vara ett ickeproblem. Se mina tidigare inlägg om varför. Det här handlar inte så mycket om GW. Hur PS än väljer att göra så kommer etablissemanget få argument att avfärda honom. Om det här hade varit en no-brainer för PS så hade han redan basunerat ut på Facebook hur han avser att göra.
Senast redigerad av ealdorman3 2017-02-16 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in