Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 15:44
  #6409
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det finns förhoppningsvis fler professorer i kriminologi.

Visst, men du kanske inte känner igen GWs storhet innan.Googla på han.
Citera
2018-03-16, 15:49
  #6410
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det finns förhoppningsvis fler professorer i kriminologi.
Vilket skitsnack!
Nämn någon???
Citera
2018-03-16, 15:55
  #6411
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Vilket skitsnack!
Nämn någon???
Tyvärr kan jag inte namnge dom.
__________________
Senast redigerad av enfindam 2018-03-16 kl. 16:01.
Citera
2018-03-16, 15:59
  #6412
Medlem
DoktorNos avatar
Kommer SVT att ersätta Veckans Brott med något annat aktualitetsprogram i krimgenren? Eller är det helt uteslutet med tanke på vilka en stor del av brottslingarna är? Vore ju annars kul om någon kanal vågade starta upp ett program likt Veckans Brott eller Efterlyst
Citera
2018-03-16, 16:13
  #6413
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Vilket skitsnack!
Nämn någon???
Lambertz. Har är expert inom ALLT verkar det som han tycker. Speciellt likhundar.

Jerzy Sernecki är en kriminolog. Eller "kriminolog". Korrupt och partisk är han i vilket fall som helst.
Citera
2018-03-16, 16:26
  #6414
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Kommer SVT att ersätta Veckans Brott med något annat aktualitetsprogram i krimgenren? Eller är det helt uteslutet med tanke på vilka en stor del av brottslingarna är? Vore ju annars kul om någon kanal vågade starta upp ett program likt Veckans Brott eller Efterlyst

Likt Efterlyst finns väl redan både på TV och webben? Har ett minne av att jag sappat förbi något sådant.
Citera
2018-03-16, 16:36
  #6415
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Likt Efterlyst finns väl redan både på TV och webben? Har ett minne av att jag sappat förbi något sådant.
Efterlyst har inte visats sen ett par år tillbaka, senast 2016 i TV8, så just nu finns inget "aktuella brott"-program i svensk TV.
Citera
2018-03-16, 17:28
  #6416
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Efterlyst har inte visats sen ett par år tillbaka, senast 2016 i TV8, så just nu finns inget "aktuella brott"-program i svensk TV.

Tänkte inte på Efterlyst utan på ett annat program med samma inriktning som jag har för mig sappat förbi under hösten.
Citera
2018-03-16, 17:57
  #6417
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Tänkte inte på Efterlyst utan på ett annat program med samma inriktning som jag har för mig sappat förbi under hösten.
Det är något jag missat.

För att gå ontopic, så tycker jag att SVT inte ska lägga ner Veckans Brott bara för att LGWP valt att göra annat.
Man borde utveckla programmet och sno konceptet från Efterlyst att sända direkt med tipstelefoner och minst en riktig polis i studion tillsammans med Kvarfort. Helt enkelt att låta "Detektiven Allmänheten" få möjligheten att hjälpa till att klara upp brott.

Svårigheten, som jag ser det, är väl att få ett sånt program att fungera med SVT:s värdegrund men kan man åsidose det politiskt korrekta tror jag på en fortsatt hyfsad tittarsuccé.
Citera
2018-03-16, 19:22
  #6418
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ed-fler-an-mig

Här är anledningen till att han slutar. Han tycker det är trevligare att jobba på TV4
Citera
2018-03-17, 02:30
  #6419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det är något jag missat.

För att gå ontopic, så tycker jag att SVT inte ska lägga ner Veckans Brott bara för att LGWP valt att göra annat.
Man borde utveckla programmet och sno konceptet från Efterlyst att sända direkt med tipstelefoner och minst en riktig polis i studion tillsammans med Kvarfort. Helt enkelt att låta "Detektiven Allmänheten" få möjligheten att hjälpa till att klara upp brott.

Svårigheten, som jag ser det, är väl att få ett sånt program att fungera med SVT:s värdegrund men kan man åsidose det politiskt korrekta tror jag på en fortsatt hyfsad tittarsuccé.
Det kan man inte.
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Efterlyst har inte visats sen ett par år tillbaka, senast 2016 i TV8, så just nu finns inget "aktuella brott"-program i svensk TV.
Nä, det finns inte pga ovanstående.
Citera
2018-03-17, 10:47
  #6420
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ed-fler-an-mig

Här är anledningen till att han slutar. Han tycker det är trevligare att jobba på TV4

Haha, lycka till med friheten på Bonnier 4:an. Pengar smakar gott även för en åldring. För sanningen och säga så verkar inte GW helt frisk även för en 73-åring och han borde dra sig tillbaka.
__________________
Senast redigerad av twocko 2018-03-17 kl. 10:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback