2017-02-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det kan vi vl ta en annan gng. Jag stllde en frga.

Jag tycker att jag gav svaret redan i mitt inlgg:
Det r bttre att ta diskussionen skriftligt p webben. D finns det ocks dokumentation fr framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare nr alla vet var GW str.

Det r inget rallarslagsml det r (i sin frlngning) fundamentala frgor fr Sveriges framtid. Den inslagna vgen r ofrenlig med vlfrdsstaten men detta har inte tydliggjorts fr folk. Sveriges medborgare r grundlurade. Nu mste detta stoppas. Alternativet r inbrdeskrig svitt jag kan bedma.
Citera
2017-02-16, 10:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det r bttre att ta diskussionen skriftligt p webben. D finns det ocks dokumentation fr framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare nr alla vet var GW str.

Det r inget rallarslagsml det r (i sin frlngning) fundamentala frgor fr Sveriges framtid. Den inslagna vgen r ofrenlig med vlfrdsstaten men detta har inte tydliggjorts fr folk. Sveriges medborgare r grundlurade. Nu mste detta stoppas. Alternativet r inbrdeskrig svitt jag kan bedma.
Jag tror att det kommer att sluta med inbrdeskrig.
Det har ju redan brjat.
Nu r det vl endast folkmassan kvar.
Otckt!
Ja vi r grundlurade.
Vi ska inte ens f debattera vra fundamentala frgor.
Ja diskussion p webben bst i sdana fall. D kan ingen stjla Springares sikter och gra om dem fr att passa in i deras agenda.
Citera
2017-02-16, 10:59
Medlem
kajus333s avatar
Citat:

Jojo. Jag sg att det var det du tyckte. Och det r ju en id, men den kommer med allra strst sannolikhet att frbli just en sdan. Jag diskuterade ju ngot annat.
Citera
2017-02-16, 11:01
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad var det dr fr j-vla lnk?
Du fr citera, r nog fler n jag som inte vill regga sig p den sidan.

Jenny Bengtsson, ordningsvakt och idiot
Hon tror allts att hennes arbete som ordningsvakt skulle ge samma tyngt som en av polisens mest erfarna utredare. Ljligt. S tjatar hon om mnskliga rttigheter och att ordningsmakten inte fr ha frdomar, alla mste ha frtroende fr ordningsmakten. Skitsnack. Allt effektivt proaktivt polisarbete bygger p frdomar. T.ex. rasprofiliering som r en erknt mycket effektiv metodik. Likas s r det nstan bara kriminella som ordningsmakten gr ingripande mot. Kommer de kriminella ngonsin ha frtroende fr polisen? Nej.

Jenny Bengtsson r ung och naiv, tror att hon kan gra "frndring" genom kneget som ordningsvakt. Hon blir inte gammal i det yrket. Hon sger upp sig inom ett r, d hon mrker att verkligheten inte r som hon tnkt sig. De kriminella utlnningarna r nmligen hnsynslsa och skiter i hennes hittep om "mnskliga rttigheter".
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-16 kl. 11:03.
Citera
2017-02-16, 11:04
Bannlyst
Peter Springare br endast tack ja, om det r direktsndning lr om han fr godknna det frdiga materialet fre det snds.
Citera
2017-02-16, 11:08
Medlem
Citat:
Jojo. Jag sg att det var det du tyckte. Och det r ju en id, men den kommer med allra strst sannolikhet att frbli just en sdan. Jag diskuterade ju ngot annat.

Jag frstr inte vad du tycker eller vad du vill. Kan du precisera vad du menar? Frsk vara s konkret som mjligt.
Citera
2017-02-16, 11:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Peter Springare br endast tack ja, om det r direktsndning lr om han fr godknna det frdiga materialet fre det snds.
Nu menar jag inget illa med mina frgor men varfr tycker du att Springare skall vara med?
Rcker det inte att Springare tagit bort locket frn syltburken Sverige?
Vad anser du att han mer kommer att kunna gra?
Citera
2017-02-16, 11:19
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Jag frstr inte vad du tycker eller vad du vill. Kan du precisera vad du menar? Frsk vara s konkret som mjligt.

Ja, det konkreta i detta fallet r ju, som envar begriper, det ( n s lnge planerade ) frhllande att Springare skall stlla upp hos GW. Frgan jag stllde r allts varfr Springare gr detta ( om han gr det ), nr han nu tillhr en grupp ( som du ju tillhr ), som alltid hvdar, att SVT alltid frvrnger allting?
Citera
2017-02-16, 11:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, det konkreta i detta fallet r ju, som envar begriper, det ( n s lnge planerade ) frhllande att Springare skall stlla upp hos GW. Frgan jag stllde r allts varfr Springare gr detta ( om han gr det ), nr han nu tillhr en grupp ( som du ju tillhr ), som alltid hvdar, att SVT alltid frvrnger allting?
Jag tillhr ingen grupp och vet och ser SVT och mediers politiska syfte.
Jag r inte ensam om det heller. Tro mig.
Frsk inte att stta mig och dem i en grupp.
Vi r Svenskar som har gon, ron och mun.
Du kan inte placera mig i en grupp och avhumanisera mig.
Inbilla dig inte att du p ngot stt ser saker mer rtt n mig och dem du s grna vill placera i en avhumaniserad grupp.
En grupp staten och du anser att det r tilltet att hata.
J....Hitler fasoner.

Missfrstod jag dig?
Om jag gjorde det s r det riktat till den som beter sig s hr.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 11:34.
Citera
2017-02-16, 11:35
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tillhr ingen grupp och vet och ser SVT och mediers politiska syfte.
Jag r inte ensam om det heller. Tro mig.
Frsk inte att stta mig och dem i en grupp.
Vi r Svenskar som har gon, ron och mun.
Du kan inte placera mig i en grupp och avhumanisera mig.
Inbilla dig inte att du p ngot stt ser saker mer rtt n mig och dem du s grna vill placera i en avhumaniserad grupp.
En grupp staten och du anser att det r tilltet att hata.
J....Hitler fasoner.

Kors d! Begreppet "grupp" r ju anvnt verallt och har vl ingen negativ klang. Det anvnds hr i vanlig bemrkelse, "gruppen av dem som anser ...", analogt med bruket av begreppet i satsen " gruppen som r p flashback nu".
----
RED. jaha, du har lagt till en reservation.OK.
Citera
2017-02-16, 11:37
Medlem
Citat:

Du tycks ha ftt mycket om bakfoten och vara bengen att dra godtyckliga slutsatser.

Det r GW som har bjudit in Springare. Svitt jag vet har SVT nnu inte bekrftat att inbjudan gller och svitt jag vet har Peter Springare nnu inte svarat. (Om envar begriper bttre s kan envar korrigera mig.)

Jag tillhr ingen grupp och Springare har tydligt ptalat att han inte agerar politiskt. Han berttar om situationen p sitt jobb.

Det vsentliga syftet med en diskussion i TV r enligt min uppfattning det som jag tar upp i mitt tidigare inlgg hr:
(FB) Leif GW Persson bjuder in Peter Springare till Veckans Brott
Citera
2017-02-16, 11:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kors d! Begreppet "grupp" r ju anvnt verallt och har vl ingen negativ klang. Det anvnds hr i vanlig bemrkelse, "gruppen av dem som anser ...", analogt med bruket av begreppet i satsen " gruppen som r p flashback nu".
Grupp r ett jvla missriktad ord eftersom gruppen bestr av INDIVIDER.

Det finns ingen grupp hr inne som
du vill f det till det.
Anar vilken s kallad GRUPP du syftar p ocks.
Som du anser att du har rtt att se som andrasorteringens mnniskor.

Det gr inte med mig.

Vilken s kallad GRUPP tillhr du sjlv d?
Du gruppfixerade varelse.

SPRINGARE r en individ bland Polisen
Och skall behandlas som det ocks, vilket man inte gr.
Man kommer med alla fula knep som finns f honom att tillhra en grupp staten bestmt att r ICKE GODKND.

Missfrstr jag dig? Om inte, skrp dig.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in