2016-11-02, 00:01
Medlem
Tranquility Bass avatar
Tänkte på när man diskuterade gängkriminaliteten. Varför var Kvartoft så fixerad vid att GW skulle säga att det var olyckligt att oskyldiga barn har blivit drabbade? Hon ville verkligen inte släppa frågan. Att oskyldiga barn drabbas tycker nog i stort sätt alla är olyckligt och sorgligt.

Angående FBI-chefen var det just detta att han går ut med det han fick ut med dryga veckan innan valet utan att ha något större på fötterna som GW ombads kommentera. GW fick även in några sköna kommentarer om fru Tysk. Det lär väl inte precis utbytas några julkort mellan GW och Tysk i år.
Citera
2016-11-02, 00:03
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Men då fick ju Hasse Aro spader...och sen dröjde det inte länge innan GW fick sluta.

Berodde nog mer på att GW i stort sätt sov sig igenom sista tiden i Efterlyst. Jämför GW i sin sista säsong i Efterlyst och den första i VB. Han var en helt annan människa och man märkte att han var totalt ointresserad av Efterlyst den sista tiden och hur han levde upp när han fick mer möjlighet till analys och undersökningar på plats i VB.
Citera
2016-11-02, 00:05
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Ännu mer intressant var när SVT lyckades hitta en blatte som anmälde en svensk gubbe för att ha fotograferat unga tjejer... Ja detta är nog en typisk anmälan på dessa festivaler...
Reagerade också på det. Vi vet att absoluta majoriteten av dessa sexuella ofredanden begås av invällare från tredje världen. Det vet Leif också.
SVT är en så genomrutten sjuk politisk propagandainstitution att inte ens de vetenskapliga programmen får vara i fred längre.

Det enda lite intressanta i dagens avsnitt var dubbelmordet från -65. Faktiskt inte hört talas om det.
Citera
2016-11-02, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Reagerade också på det. Vi vet att absoluta majoriteten av dessa sexuella ofredanden begås av invällare från tredje världen. Det vet Leif också.
SVT är en så genomrutten sjuk politisk propagandainstitution att inte ens de vetenskapliga programmen får vara i fred längre.

Det enda lite intressanta i dagens avsnitt var dubbelmordet från -65. Faktiskt inte hört talas om det.

Riktigt besviken på det uppenbara undanhållandet och mörkandet i festivaldelen.
Jag anar att det ganska surrealistiska scenariot "gubbe med ölmage i 57-årsåldern" faktiskt kan vara riggat av SVT. Och då menar jag intervjun med killen som sa det. Jag tror nog att SVT kan ha skickat fram den göken att göra en falskanmälan för att ha i arkivet.

Synd att man inte fick lite mer info om mördaren och hans historia i -65 mordet.
Citera
2016-11-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Riktigt besviken på det uppenbara undanhållandet och mörkandet i festivaldelen.
Jag anar att det ganska surrealistiska scenariot "gubbe med ölmage i 57-årsåldern" faktiskt kan vara riggat av SVT. Och då menar jag intervjun med killen som sa det. Jag tror nog att SVT kan ha skickat fram den göken att göra en falskanmälan för att ha i arkivet.

Synd att man inte fick lite mer info om mördaren och hans historia i -65 mordet.

Finns tråd om 65 mordet i kriminalhistoria delen (FB) Dubbelmordet på Ulla Karlsson och Sven Lindqvist, Kölsjöbo, 1965.
Citera
2016-11-02, 02:01
Medlem
Den här kvinnliga spanaren tycker jag verkar omåttligt opassande att vara polis... eller vafan.. kanske är jag paranoid men är det inte skumt att hon när hon ser en man i civila kläder plus rånarluva med nåt slags halloweenmotiv komma stegandes med ett automatvapen i högsta hugg mot krogen.. så tänker hon tydligen direkt att det är en polis? ...och "varför har jag inte fått någon information om det här?"...
..sen kommer ytterligare en man med automatvapen gående... även han med samma mask på huvet..( dock med en reflexväst med texten polis på)... och även efter att dessa män dratt in på krogen så tänker hon fortfarande att de var poliser... först när hon hör skottlossning så börjar hon tänka att de var nog inga poliser trots allt?

Brukar polisen genomföra razzior med civila kläder utan skyddsutrustning men med automatvapen?... endast två poliser dessutom.. ??? Använder sig polisen av ansiktsmasker med halloweenmotiv???

Är inte det här lite skumt?

Mvh
Citera
2016-11-02, 08:44
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Den här kvinnliga spanaren tycker jag verkar omåttligt opassande att vara polis... eller vafan.. kanske är jag paranoid men är det inte skumt att hon när hon ser en man i civila kläder plus rånarluva med nåt slags halloweenmotiv komma stegandes med ett automatvapen i högsta hugg mot krogen.. så tänker hon tydligen direkt att det är en polis? ...och "varför har jag inte fått någon information om det här?"...
..sen kommer ytterligare en man med automatvapen gående... även han med samma mask på huvet..( dock med en reflexväst med texten polis på)... och även efter att dessa män dratt in på krogen så tänker hon fortfarande att de var poliser... först när hon hör skottlossning så börjar hon tänka att de var nog inga poliser trots allt?

Brukar polisen genomföra razzior med civila kläder utan skyddsutrustning men med automatvapen?... endast två poliser dessutom.. ??? Använder sig polisen av ansiktsmasker med halloweenmotiv???

Mvh
Tänkte också på det men det ramlar väl igenom nötter även på polisskolans utbildning.
Kanske därför dessa blir spanare i en tom lägenhet.
Dålig insatt vilka vapen som användes men misstänker öststatsvapen typ Ak-47 vilket svenska poliser aldrig bär.
Den andra spanaren hade bättre koll.

Håller även med att det var lågt av SVT och ta signalement på feta gubben som plåtade när alla vet vilka som gjorde 99% av övergreppen.
Camilla sa något om att inte nämna etnicitet osv varvid GW säger, nä då blir det inte roligt.
Känns som GW ville säga mer men blev stoppad.
Märkligt när han spyr galla över enskilda individer och svensk polis blir han aldrig stoppad.
Citera
2016-11-02, 10:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Extremt märkligt att GW hänger ut en namngiven och på bild visad polis som olämplig och näst intill kriminell för han köpte mordoffrens gård.
Mördaren som är avliden var man däremot noga att inte visa ansiktet på trots att han fälldes för dubbelmord.

GW borde anmälas för förtal.
Citera
2016-11-02, 10:22
Medlem
Whosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbafin3000
Finns tråd om 65 mordet i kriminalhistoria delen (FB) Dubbelmordet på Ulla Karlsson och Sven Lindqvist, Kölsjöbo, 1965.

Tack !
Citera
2016-11-02, 12:19
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ang. sexuella ofredanden på festiver. De kunde visat en av bilderna som cirkulerat, bilden visade en drös "ensamkommande" som stod uppradade i väntan på transport och anmälan. Men det vågade inte fegisarna på SVT. Bilderna finns f.ö. i några inlägg på FB, men som vanligt hittar jag dem inte nu.
Citera
2016-11-02, 17:06
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Ännu mer intressant var när SVT lyckades hitta en blatte som anmälde en svensk gubbe för att ha fotograferat unga tjejer... Ja detta är nog en typisk anmälan på dessa festivaler...
Det är inte säkert att gubben ens är svensk. Som jag tolkade så ville den anmälande killen undvika etnicitetfrågan eftersom han svarade "han talade svenska i alla fall" och inte "han är svensk" när han fick frågan om gubben var svensk. Utländska män kan tala svenska också så länge de inte stigit av båten förra veckan.
Citera
2016-11-02, 17:40
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU

Mvh

Att hon sket knäck ligger nog närmare sanningen. Hon ropade på sin kollega som hörde skottlossningen men ändå så ingriper de inte? Mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in