Citat:
Ursprungligen postat av
DwWU
Den här kvinnliga spanaren tycker jag verkar omåttligt opassande att vara polis... eller vafan.. kanske är jag paranoid men är det inte skumt att hon när hon ser en man i civila kläder plus rånarluva med nåt slags halloweenmotiv komma stegandes med ett automatvapen i högsta hugg mot krogen.. så tänker hon tydligen direkt att det är en polis? ...och "varför har jag inte fått någon information om det här?"...
..sen kommer ytterligare en man med automatvapen gående... även han med samma mask på huvet..( dock med en reflexväst med texten polis på)... och även efter att dessa män dratt in på krogen så tänker hon fortfarande att de var poliser... först när hon hör skottlossning så börjar hon tänka att de var nog inga poliser trots allt?
Brukar polisen genomföra razzior med civila kläder utan skyddsutrustning men med automatvapen?... endast två poliser dessutom.. ??? Använder sig polisen av ansiktsmasker med halloweenmotiv???
Är inte det här lite skumt?
Mvh
Tänkte också på det men det ramlar väl igenom nötter även på polisskolans utbildning.
Kanske därför dessa blir spanare i en tom lägenhet.
Dålig insatt vilka vapen som användes men misstänker öststatsvapen typ Ak-47 vilket svenska poliser aldrig bär.
Den andra spanaren hade bättre koll.
Håller även med att det var lågt av SVT och ta signalement på feta gubben som plåtade när alla vet vilka som gjorde 99% av övergreppen.
Camilla sa något om att inte nämna etnicitet osv varvid GW säger, nä då blir det inte roligt.
Känns som GW ville säga mer men blev stoppad.
Märkligt när han spyr galla över enskilda individer och svensk polis blir han aldrig stoppad.