2016-11-02, 00:01
Medlem
Tranquility Bass avatar
Tnkte p nr man diskuterade gngkriminaliteten. Varfr var Kvartoft s fixerad vid att GW skulle sga att det var olyckligt att oskyldiga barn har blivit drabbade? Hon ville verkligen inte slppa frgan. Att oskyldiga barn drabbas tycker nog i stort stt alla r olyckligt och sorgligt.

Angende FBI-chefen var det just detta att han gr ut med det han fick ut med dryga veckan innan valet utan att ha ngot strre p ftterna som GW ombads kommentera. GW fick ven in ngra skna kommentarer om fru Tysk. Det lr vl inte precis utbytas ngra julkort mellan GW och Tysk i r.
Citera
2016-11-02, 00:03
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Men d fick ju Hasse Aro spader...och sen drjde det inte lnge innan GW fick sluta.

Berodde nog mer p att GW i stort stt sov sig igenom sista tiden i Efterlyst. Jmfr GW i sin sista ssong i Efterlyst och den frsta i VB. Han var en helt annan mnniska och man mrkte att han var totalt ointresserad av Efterlyst den sista tiden och hur han levde upp nr han fick mer mjlighet till analys och underskningar p plats i VB.
Citera
2016-11-02, 00:05
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
nnu mer intressant var nr SVT lyckades hitta en blatte som anmlde en svensk gubbe fr att ha fotograferat unga tjejer... Ja detta r nog en typisk anmlan p dessa festivaler...
Reagerade ocks p det. Vi vet att absoluta majoriteten av dessa sexuella ofredanden begs av invllare frn tredje vrlden. Det vet Leif ocks.
SVT r en s genomrutten sjuk politisk propagandainstitution att inte ens de vetenskapliga programmen fr vara i fred lngre.

Det enda lite intressanta i dagens avsnitt var dubbelmordet frn -65. Faktiskt inte hrt talas om det.
Citera
2016-11-02, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Reagerade ocks p det. Vi vet att absoluta majoriteten av dessa sexuella ofredanden begs av invllare frn tredje vrlden. Det vet Leif ocks.
SVT r en s genomrutten sjuk politisk propagandainstitution att inte ens de vetenskapliga programmen fr vara i fred lngre.

Det enda lite intressanta i dagens avsnitt var dubbelmordet frn -65. Faktiskt inte hrt talas om det.

Riktigt besviken p det uppenbara undanhllandet och mrkandet i festivaldelen.
Jag anar att det ganska surrealistiska scenariot "gubbe med lmage i 57-rsldern" faktiskt kan vara riggat av SVT. Och d menar jag intervjun med killen som sa det. Jag tror nog att SVT kan ha skickat fram den gken att gra en falskanmlan fr att ha i arkivet.

Synd att man inte fick lite mer info om mrdaren och hans historia i -65 mordet.
Citera
2016-11-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Riktigt besviken p det uppenbara undanhllandet och mrkandet i festivaldelen.
Jag anar att det ganska surrealistiska scenariot "gubbe med lmage i 57-rsldern" faktiskt kan vara riggat av SVT. Och d menar jag intervjun med killen som sa det. Jag tror nog att SVT kan ha skickat fram den gken att gra en falskanmlan fr att ha i arkivet.

Synd att man inte fick lite mer info om mrdaren och hans historia i -65 mordet.

Finns trd om 65 mordet i kriminalhistoria delen (FB) Dubbelmordet p Ulla Karlsson och Sven Lindqvist, Klsjbo, 1965.
Citera
2016-11-02, 02:01
Medlem
Den hr kvinnliga spanaren tycker jag verkar omttligt opassande att vara polis... eller vafan.. kanske r jag paranoid men r det inte skumt att hon nr hon ser en man i civila klder plus rnarluva med nt slags halloweenmotiv komma stegandes med ett automatvapen i hgsta hugg mot krogen.. s tnker hon tydligen direkt att det r en polis? ...och "varfr har jag inte ftt ngon information om det hr?"...
..sen kommer ytterligare en man med automatvapen gende... ven han med samma mask p huvet..( dock med en reflexvst med texten polis p)... och ven efter att dessa mn dratt in p krogen s tnker hon fortfarande att de var poliser... frst nr hon hr skottlossning s brjar hon tnka att de var nog inga poliser trots allt?

Brukar polisen genomfra razzior med civila klder utan skyddsutrustning men med automatvapen?... endast tv poliser dessutom.. ??? Anvnder sig polisen av ansiktsmasker med halloweenmotiv???

r inte det hr lite skumt?

Mvh
Citera
2016-11-02, 08:44
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Den hr kvinnliga spanaren tycker jag verkar omttligt opassande att vara polis... eller vafan.. kanske r jag paranoid men r det inte skumt att hon nr hon ser en man i civila klder plus rnarluva med nt slags halloweenmotiv komma stegandes med ett automatvapen i hgsta hugg mot krogen.. s tnker hon tydligen direkt att det r en polis? ...och "varfr har jag inte ftt ngon information om det hr?"...
..sen kommer ytterligare en man med automatvapen gende... ven han med samma mask p huvet..( dock med en reflexvst med texten polis p)... och ven efter att dessa mn dratt in p krogen s tnker hon fortfarande att de var poliser... frst nr hon hr skottlossning s brjar hon tnka att de var nog inga poliser trots allt?

Brukar polisen genomfra razzior med civila klder utan skyddsutrustning men med automatvapen?... endast tv poliser dessutom.. ??? Anvnder sig polisen av ansiktsmasker med halloweenmotiv???

Mvh
Tnkte ocks p det men det ramlar vl igenom ntter ven p polisskolans utbildning.
Kanske drfr dessa blir spanare i en tom lgenhet.
Dlig insatt vilka vapen som anvndes men misstnker ststatsvapen typ Ak-47 vilket svenska poliser aldrig br.
Den andra spanaren hade bttre koll.

Hller ven med att det var lgt av SVT och ta signalement p feta gubben som pltade nr alla vet vilka som gjorde 99% av vergreppen.
Camilla sa ngot om att inte nmna etnicitet osv varvid GW sger, n d blir det inte roligt.
Knns som GW ville sga mer men blev stoppad.
Mrkligt nr han spyr galla ver enskilda individer och svensk polis blir han aldrig stoppad.
Citera
2016-11-02, 10:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Extremt mrkligt att GW hnger ut en namngiven och p bild visad polis som olmplig och nst intill kriminell fr han kpte mordoffrens grd.
Mrdaren som r avliden var man dremot noga att inte visa ansiktet p trots att han flldes fr dubbelmord.

GW borde anmlas fr frtal.
Citera
2016-11-02, 10:22
Medlem
Whosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbafin3000
Finns trd om 65 mordet i kriminalhistoria delen (FB) Dubbelmordet p Ulla Karlsson och Sven Lindqvist, Klsjbo, 1965.

Tack !
Citera
2016-11-02, 12:19
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ang. sexuella ofredanden p festiver. De kunde visat en av bilderna som cirkulerat, bilden visade en drs "ensamkommande" som stod uppradade i vntan p transport och anmlan. Men det vgade inte fegisarna p SVT. Bilderna finns f.. i ngra inlgg p FB, men som vanligt hittar jag dem inte nu.
Citera
2016-11-02, 17:06
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
nnu mer intressant var nr SVT lyckades hitta en blatte som anmlde en svensk gubbe fr att ha fotograferat unga tjejer... Ja detta r nog en typisk anmlan p dessa festivaler...
Det r inte skert att gubben ens r svensk. Som jag tolkade s ville den anmlande killen undvika etnicitetfrgan eftersom han svarade "han talade svenska i alla fall" och inte "han r svensk" nr han fick frgan om gubben var svensk. Utlndska mn kan tala svenska ocks s lnge de inte stigit av bten frra veckan.
Citera
2016-11-02, 17:40
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU

Mvh

Att hon sket knck ligger nog nrmare sanningen. Hon ropade p sin kollega som hrde skottlossningen men nd s ingriper de inte? Mycket mrkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in