2017-02-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.

GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Gtblad.

GW anar att det r Gtblad som uppmanat polisomrdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.

Tysk, som i sin tur str talad fr ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.

GW stress-testar allts den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.

Leif GW har nog sin bestmda uppfattning om Carin Gtblad. Men regionpolischefen i region Bergslagen som bl.a innehller rebro ln har en annan chef, Dan Persson. Gtblad chefar fr region Mitt, (Gvleborgs, Uppsala och Vstmanlands ln)

Grundat p personliga erfarenheter av Dan P. frn tidigare r, tror jag att han innerst inne hller med Springare.

Gtblad kan sledes inte direkt styra ver Peter S. Via informella ombud, ls "kontakter" skulle hon kanske frska. Men hon har vl lite innanfr pannbenet och borde hlla lg profil med det nyss timade debaclet kring "tysk-Lena" som hon kallades fr tidigare p RPS.

Dan Persson lr inte direkt hindra Springare att vara med i TV. Indirekt skulle ven Dan P, men mer troligt, en lgre chef, sg Bo Andersson, kunna stta kppar i hjulet.

Om jag nu frsttt det hela rtt, s spelas "Veckans Brott" in samma dag vilket skulle kunna stta kppar i hjulet, d det mste till att Peter S. behver ta ledigt fr att ta sig till Stockholm. En sdan ledighetsanskan kan ju alltid avsls med att personallget inte medger ledigheten. Och fr Peter Springare nej av den anledningen s r han rlig nog att acceptera det. Fr arbetsbelastningen r hrd p roteln. Och s var det eventuella problemet lst..(allts problemet sett frn en pk polisledning)

Fr mnga r sedan "betydde" pk poliskonstapel. Det gr det inte i frra stycket!
mvh
το ξέρω
Citera
2017-02-16, 11:50
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Grupp r ett jvla missriktad ord eftersom gruppen bestr av INDIVIDER.

Det finns ingen grupp hr inne som
du vill f det till det.
Anar vilken s kallad GRUPP du syftar p ocks.
Som du anser att du har rtt att se som andrasorteringens mnniskor.

Det gr inte med mig.

Vilken s kallad GRUPP tillhr du sjlv d?
Du gruppfixerade varelse.

SPRINGARE r en individ bland Polisen
Och skall behandlas som det ocks, vilket man inte gr.

Missfrstr jag dig? Om inte, skrp dig.

Jag kan bara upprepa att ordet "grupp" r neutralt. Ordet "grupp" behvs fr att kunna diskutera. Det finns i alla sammanhang, vardagliga och vetenskapliga. Att krva att man skulle avst frn ordet "grupp" r som att krva att man skulle avst frn bruket av ordet "ord" eller ordet "sammanhang".
Citera
2017-02-16, 11:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jag kan bara upprepa att ordet "grupp" r neutralt. Ordet "grupp" behvs fr att kunna diskutera. Det finns i alla sammanhang, vardagliga och vetenskapliga. Att krva att man skulle avst frn ordet "grupp" r som att krva att man skulle avst frn bruket av ordet "ord" eller ordet "sammanhang".
Och jag kan bara upprepa att Grupp bestr av en j....massa individer.
Det enda vi tillhr r gruppen homo sapiens.
Ord serru r jag vldigt duktig p att identifiera.

Springare skall ej ge etablissemanget det de vill ha.

Punkt!
Citera
2017-02-16, 11:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag kan bara tala fr mig sjlv men jag anvnder varken Facebook eller Twitter fr jag gillar inte formatet. Det r ytligt och pladdrigt och folk tycks gilla det som alla andra gillar. Striden kommer inte att utspelas p Facebook eller Twitter. Det viktiga r att folk fr upp gonen och frstr vad som hnder. Vi mste frska f en ndring INNAN det blir inbrdeskrig. Frgan r HUR detta ska g till.
Samlas i en folkmassa med alla mjliga individer
Tysta och ordentliga och lta de riktiga ligisterna visa sitt rtta jag.

Springare tog frsta steget...mer ska han inte gra eftersom de flesta VET att han har rtt.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 12:02.
Citera
2017-02-16, 12:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Grupp r ett jvla missriktad ord eftersom gruppen bestr av INDIVIDER.

Det finns ingen grupp hr inne som
du vill f det till det.
Anar vilken s kallad GRUPP du syftar p ocks.
Som du anser att du har rtt att se som andrasorteringens mnniskor.

Det gr inte med mig.

Vilken s kallad GRUPP tillhr du sjlv d?
Du gruppfixerade varelse.

SPRINGARE r en individ bland Polisen
Och skall behandlas som det ocks, vilket man inte gr.
Man kommer med alla fula knep som finns f honom att tillhra en grupp staten bestmt att r ICKE GODKND.

Missfrstr jag dig? Om inte, skrp dig.

Gruppen med den ryskjudiske Leon Trotsky. Trotsky initially supported the Menshevik Internationalists faction of the Russian Social Democratic Labour Party. He joined the Bolsheviks just before the 1917 October Revolution, and eventually became a leader within the Communist Party.

Poliser som Springares r en stor grupp inom polisen det tror GW. Men vad de rstar p kan man inte sga med skerhet. Ska bli kul att se det programmet, det kommer att sl tittarrekord.
Citera
2017-02-16, 12:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Gruppen med den ryskjudiske Leon Trotsky. Trotsky initially supported the Menshevik Internationalists faction of the Russian Social Democratic Labour Party. He joined the Bolsheviks just before the 1917 October Revolution, and eventually became a leader within the Communist Party.

Poliser som Springares r en stor grupp inom polisen det tror GW. Men vad de rstar p kan man inte sga med skerhet. Ska bli kul att se det programmet, det kommer att sl tittarrekord.
Bara det fr mig att kvlja och vilja spy.
Varfr ge dem " tittarrekord"
Det tittarrekordet kan vara Springares hngning offentligt och perfekt fr dem att statuera ett exempel...
Dr ser ni sm Svennar. Hll kften annars hnger vi er offentligt!
Jag r sker p att det r just det de vill.
Medier agerar politiker idag.
Citera
2017-02-16, 12:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
GW fr betalt fr att tycka och balansera p slak vrdegrundslina. Springare fr inte betalt utan lcker ideellt. Redan i utgngspunkten blir det fel att GW skall skaffa tittarsiffror p att krydda sin tv-show med hans nrvaro. GW frsker utnyttja honom, och Springare br hlla sig undan.

Tycker GW att hans egen kognitiva dissonans r jobbig, fr han lsa det sjlv, antingen sjunga Kumbayah eller dra sig undan frn offentligheten, inte anvnda Springare som "medicin", som en AIDS-smittad afrikan anvnder spdbarn.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-02-16 kl. 12:28.
Citera
2017-02-16, 12:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
GW fr betalt fr att tycka och g p lina. Springare fr inte betalt utan lcker ideellt. Redan i utgngspunkten blir det fel att GW skall tjna pengar p att krydda sin tv-show med hans nrvaro. GW frsker utnyttja honom, och Springare br hlla sig undan.
Absolut! Undvika gamarna.
De r enbart ute efter att frgra och misshandla yttrandefriheten och genom att anvnda yttrandefriheten MOT mnniskor.
Medier r inget annat n stllfrtrdande politiker.
Politikernas Sprkrr.
Citera
2017-02-16, 12:30
Bannlyst
Citat:
Nu menar jag inget illa med mina frgor men varfr tycker du att Springare skall vara med?
Rcker det inte att Springare tagit bort locket frn syltburken Sverige?
Vad anser du att han mer kommer att kunna gra?

Det kan bli snack om att han fega ur!
Han br i alla fall kontakta SVT/GW och hra hur dom har tnkt upplgget.
Citera
2017-02-16, 12:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
D fr det vl bli det d.
Huvudsaken r att Springare vet vem han r.
Det spelar ingen roll vad han n gr.
Det vet jag.
Retorikens vrld. Ja eller nej.

Han br gra det han vet att han mr bst utav.
Citera
2017-02-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86

Att krva att GW offentligt dokumenterar sin position och de frgor han vill diskutera r INTE att fega ur. Det r att skerstlla att frutsttningarna r tydliga. Det r ordning och reda helt enkelt.

Hur svrt kan det vara fr GW att publicera en tydlig artikel om detta?
Citera
2017-02-16, 12:54
Medlem
Den som vill se ett skrckexempel p hur PK-media nu beter sig kan kolla mitt inlgg hr:
(FB) Brjan p ett mediakrig om mngkulturen?

Det handlar om Eskilstuna-Kuriren och chefredaktr Eva Burman. Det Eva Burman bland annat klagar p har jag tagit upp i ett tidigare inlgg hr:

Nr det gller Eskilstuna-Kuriren, nazism och alternativmedia har jag en fundering hr:

Vad har nu detta med Peter Springare att gra? Jo, det visar hur media kan frvrnga saker och ting. En enskild medborgare har ingen mjlighet att vrja sig mot detta. Medierna har makten att frstra livet fr Peter Springare och hans nrstende och jag tror inte att de kommer att tveka. Utopisterna r skoningslsa mot oliktnkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in