Citat:
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.
GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Gtblad.
GW anar att det r Gtblad som uppmanat polisomrdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.
Tysk, som i sin tur str talad fr ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.
GW stress-testar allts den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.
GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Gtblad.
GW anar att det r Gtblad som uppmanat polisomrdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.
Tysk, som i sin tur str talad fr ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.
GW stress-testar allts den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.
Leif GW har nog sin bestmda uppfattning om Carin Gtblad. Men regionpolischefen i region Bergslagen som bl.a innehller rebro ln har en annan chef, Dan Persson. Gtblad chefar fr region Mitt, (Gvleborgs, Uppsala och Vstmanlands ln)
Grundat p personliga erfarenheter av Dan P. frn tidigare r, tror jag att han innerst inne hller med Springare.
Gtblad kan sledes inte direkt styra ver Peter S. Via informella ombud, ls "kontakter" skulle hon kanske frska. Men hon har vl lite innanfr pannbenet och borde hlla lg profil med det nyss timade debaclet kring "tysk-Lena" som hon kallades fr tidigare p RPS.
Dan Persson lr inte direkt hindra Springare att vara med i TV. Indirekt skulle ven Dan P, men mer troligt, en lgre chef, sg Bo Andersson, kunna stta kppar i hjulet.
Om jag nu frsttt det hela rtt, s spelas "Veckans Brott" in samma dag vilket skulle kunna stta kppar i hjulet, d det mste till att Peter S. behver ta ledigt fr att ta sig till Stockholm. En sdan ledighetsanskan kan ju alltid avsls med att personallget inte medger ledigheten. Och fr Peter Springare nej av den anledningen s r han rlig nog att acceptera det. Fr arbetsbelastningen r hrd p roteln. Och s var det eventuella problemet lst..(allts problemet sett frn en pk polisledning)
Fr mnga r sedan "betydde" pk poliskonstapel. Det gr det inte i frra stycket!
mvh
το ξέρω