2017-02-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krachon
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.

GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Götblad.

GW anar att det är Götblad som uppmanat polisområdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.

Tysk, som i sin tur står åtalad för ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.

GW stress-testar alltså den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manöverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.

Leif GW har nog sin bestämda uppfattning om Carin Götblad. Men regionpolischefen i region Bergslagen som bl.a innehåller Örebro län har en annan chef, Dan Persson. Götblad chefar för region Mitt, (Gävleborgs, Uppsala och Västmanlands län)

Grundat på personliga erfarenheter av Dan P. från tidigare år, tror jag att han innerst inne håller med Springare.

Götblad kan således inte direkt styra över Peter S. Via informella ombud, läs "kontakter" skulle hon kanske försöka. Men hon har väl lite innanför pannbenet och borde hålla låg profil med det nyss timade debaclet kring "tysk-Lena" som hon kallades för tidigare på RPS.

Dan Persson lär inte direkt hindra Springare att vara med i TV. Indirekt skulle även Dan P, men mer troligt, en lägre chef, säg Bo Andersson, kunna sätta käppar i hjulet.

Om jag nu förstått det hela rätt, så spelas "Veckans Brott" in samma dag vilket skulle kunna sätta käppar i hjulet, då det måste till att Peter S. behöver ta ledigt för att ta sig till Stockholm. En sådan ledighetsansökan kan ju alltid avslås med att personalläget inte medger ledigheten. Och får Peter Springare nej av den anledningen så är han ärlig nog att acceptera det. För arbetsbelastningen är hård på roteln. Och så var det eventuella problemet löst..(alltså problemet sett från en pk polisledning)

För många år sedan "betydde" pk poliskonstapel. Det gör det inte i förra stycket!
mvh
το ξέρω
Citera
2017-02-16, 11:50
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Grupp är ett jävla missriktad ord eftersom gruppen består av INDIVIDER.

Det finns ingen grupp här inne som
du vill få det till det.
Anar vilken så kallad GRUPP du syftar på också.
Som du anser att du har rätt att se som andrasorteringens människor.

Det går inte med mig.

Vilken så kallad GRUPP tillhör du själv då?
Du gruppfixerade varelse.

SPRINGARE är en individ bland Polisen
Och skall behandlas som det också, vilket man inte gör.

Missförstår jag dig? Om inte, skärp dig.

Jag kan bara upprepa att ordet "grupp" är neutralt. Ordet "grupp" behövs för att kunna diskutera. Det finns i alla sammanhang, vardagliga och vetenskapliga. Att kräva att man skulle avstå från ordet "grupp" är som att kräva att man skulle avstå från bruket av ordet "ord" eller ordet "sammanhang".
Citera
2017-02-16, 11:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jag kan bara upprepa att ordet "grupp" är neutralt. Ordet "grupp" behövs för att kunna diskutera. Det finns i alla sammanhang, vardagliga och vetenskapliga. Att kräva att man skulle avstå från ordet "grupp" är som att kräva att man skulle avstå från bruket av ordet "ord" eller ordet "sammanhang".
Och jag kan bara upprepa att Grupp består av en j....massa individer.
Det enda vi tillhör är gruppen homo sapiens.
Ord serru är jag väldigt duktig på att identifiera.

Springare skall ej ge etablissemanget det de vill ha.

Punkt!
Citera
2017-02-16, 11:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jag kan bara tala för mig själv men jag använder varken Facebook eller Twitter för jag gillar inte formatet. Det är ytligt och pladdrigt och folk tycks gilla det som alla andra gillar. Striden kommer inte att utspelas på Facebook eller Twitter. Det viktiga är att folk får upp ögonen och förstår vad som händer. Vi måste försöka få en ändring INNAN det blir inbördeskrig. Frågan är HUR detta ska gå till.
Samlas i en folkmassa med alla möjliga individer
Tysta och ordentliga och låta de riktiga ligisterna visa sitt rätta jag.

Springare tog första steget...mer ska han inte göra eftersom de flesta VET att han har rätt.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 12:02.
Citera
2017-02-16, 12:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Grupp är ett jävla missriktad ord eftersom gruppen består av INDIVIDER.

Det finns ingen grupp här inne som
du vill få det till det.
Anar vilken så kallad GRUPP du syftar på också.
Som du anser att du har rätt att se som andrasorteringens människor.

Det går inte med mig.

Vilken så kallad GRUPP tillhör du själv då?
Du gruppfixerade varelse.

SPRINGARE är en individ bland Polisen
Och skall behandlas som det också, vilket man inte gör.
Man kommer med alla fula knep som finns få honom att tillhöra en grupp staten bestämt att är ICKE GODKÄND.

Missförstår jag dig? Om inte, skärp dig.

Gruppen med den ryskjudiske Leon Trotsky. Trotsky initially supported the Menshevik Internationalists faction of the Russian Social Democratic Labour Party. He joined the Bolsheviks just before the 1917 October Revolution, and eventually became a leader within the Communist Party.

Poliser som Springares är en stor grupp inom polisen det tror GW. Men vad de röstar på kan man inte säga med säkerhet. Ska bli kul att se det programmet, det kommer att slå tittarrekord.
Citera
2017-02-16, 12:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Gruppen med den ryskjudiske Leon Trotsky. Trotsky initially supported the Menshevik Internationalists faction of the Russian Social Democratic Labour Party. He joined the Bolsheviks just before the 1917 October Revolution, and eventually became a leader within the Communist Party.

Poliser som Springares är en stor grupp inom polisen det tror GW. Men vad de röstar på kan man inte säga med säkerhet. Ska bli kul att se det programmet, det kommer att slå tittarrekord.
Bara det får mig att kvälja och vilja spy.
Varför ge dem " tittarrekord"
Det tittarrekordet kan vara Springares hängning offentligt och perfekt för dem att statuera ett exempel...
Där ser ni små Svennar. Håll käften annars hänger vi er offentligt!
Jag är säker på att det är just det de vill.
Medier agerar politiker idag.
Citera
2017-02-16, 12:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
GW får betalt för att tycka och balansera på slak värdegrundslina. Springare får inte betalt utan läcker ideellt. Redan i utgångspunkten blir det fel att GW skall skaffa tittarsiffror på att krydda sin tv-show med hans närvaro. GW försöker utnyttja honom, och Springare bör hålla sig undan.

Tycker GW att hans egen kognitiva dissonans är jobbig, får han lösa det själv, antingen sjunga Kumbayah eller dra sig undan från offentligheten, inte använda Springare som "medicin", som en AIDS-smittad afrikan använder spädbarn.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-02-16 kl. 12:28.
Citera
2017-02-16, 12:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
GW får betalt för att tycka och gå på lina. Springare får inte betalt utan läcker ideellt. Redan i utgångspunkten blir det fel att GW skall tjäna pengar på att krydda sin tv-show med hans närvaro. GW försöker utnyttja honom, och Springare bör hålla sig undan.
Absolut! Undvika gamarna.
De är enbart ute efter att förgöra och misshandla yttrandefriheten och genom att använda yttrandefriheten MOT människor.
Medier är inget annat än ställförträdande politiker.
Politikernas Språkrör.
Citera
2017-02-16, 12:30
Bannlyst
Citat:
Nu menar jag inget illa med mina frågor men varför tycker du att Springare skall vara med?
Räcker det inte att Springare tagit bort locket från syltburken Sverige?
Vad anser du att han mer kommer att kunna göra?

Det kan bli snack om att han fega ur!
Han bör i alla fall kontakta SVT/GW och höra hur dom har tänkt upplägget.
Citera
2017-02-16, 12:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Då får det väl bli det då.
Huvudsaken är att Springare vet vem han är.
Det spelar ingen roll vad han än gör.
Det vet jag.
Retorikens värld. Ja eller nej.

Han bör göra det han vet att han mår bäst utav.
Citera
2017-02-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86

Att kräva att GW offentligt dokumenterar sin position och de frågor han vill diskutera är INTE att fega ur. Det är att säkerställa att förutsättningarna är tydliga. Det är ”ordning och reda” helt enkelt.

Hur svårt kan det vara för GW att publicera en tydlig artikel om detta?
Citera
2017-02-16, 12:54
Medlem
Den som vill se ett skräckexempel på hur PK-media nu beter sig kan kolla mitt inlägg här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Det handlar om Eskilstuna-Kuriren och chefredaktör Eva Burman. Det Eva Burman bland annat klagar på har jag tagit upp i ett tidigare inlägg här:

När det gäller Eskilstuna-Kuriren, nazism och alternativmedia har jag en fundering här:

Vad har nu detta med Peter Springare att göra? Jo, det visar hur media kan förvränga saker och ting. En enskild medborgare har ingen möjlighet att värja sig mot detta. Medierna har makten att förstöra livet för Peter Springare och hans närstående – och jag tror inte att de kommer att tveka. Utopisterna är skoningslösa mot oliktänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in