2017-02-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det kan vi väl ta en annan gång. Jag ställde en fråga.

Jag tycker att jag gav svaret redan i mitt inlägg:
Det är bättre att ta diskussionen skriftligt på webben. Då finns det också dokumentation för framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare när alla vet var GW står.

Det är inget ”rallarslagsmål” – det är (i sin förlängning) fundamentala frågor för Sveriges framtid. Den inslagna vägen är oförenlig med välfärdsstaten – men detta har inte tydliggjorts för folk. Sveriges medborgare är grundlurade. Nu måste detta stoppas. Alternativet är inbördeskrig såvitt jag kan bedöma.
Citera
2017-02-16, 10:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det är bättre att ta diskussionen skriftligt på webben. Då finns det också dokumentation för framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare när alla vet var GW står.

Det är inget ”rallarslagsmål” – det är (i sin förlängning) fundamentala frågor för Sveriges framtid. Den inslagna vägen är oförenlig med välfärdsstaten – men detta har inte tydliggjorts för folk. Sveriges medborgare är grundlurade. Nu måste detta stoppas. Alternativet är inbördeskrig såvitt jag kan bedöma.
Jag tror att det kommer att sluta med inbördeskrig.
Det har ju redan börjat.
Nu är det väl endast folkmassan kvar.
Otäckt!
Ja vi är grundlurade.
Vi ska inte ens få debattera våra fundamentala frågor.
Ja diskussion på webben bäst i sådana fall. Då kan ingen stjäla Springares åsikter och göra om dem för att passa in i deras agenda.
Citera
2017-02-16, 10:59
Medlem
kajus333s avatar
Citat:

Jojo. Jag såg att det var det du tyckte. Och det är ju en idé, men den kommer med allra störst sannolikhet att förbli just en sådan. Jag diskuterade ju något annat.
Citera
2017-02-16, 11:01
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad var det där för j-vla länk?
Du får citera, är nog fler än jag som inte vill regga sig på den sidan.

Jenny Bengtsson, ordningsvakt och idiot
Hon tror alltså att hennes arbete som ordningsvakt skulle ge samma tyngt som en av polisens mest erfarna utredare. Löjligt. Så tjatar hon om mänskliga rättigheter och att ordningsmakten inte får ha fördomar, alla måste ha förtroende för ordningsmakten. Skitsnack. Allt effektivt proaktivt polisarbete bygger på fördomar. T.ex. rasprofiliering som är en erkänt mycket effektiv metodik. Likaså så är det nästan bara kriminella som ordningsmakten gör ingripande mot. Kommer de kriminella någonsin ha förtroende för polisen? Nej.

Jenny Bengtsson är ung och naiv, tror att hon kan göra "förändring" genom kneget som ordningsvakt. Hon blir inte gammal i det yrket. Hon säger upp sig inom ett år, då hon märker att verkligheten inte är som hon tänkt sig. De kriminella utlänningarna är nämligen hänsynslösa och skiter i hennes hittepå om "mänskliga rättigheter".
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-16 kl. 11:03.
Citera
2017-02-16, 11:04
Bannlyst
Peter Springare bör endast tack ja, om det är direktsändning lr om han får godkänna det färdiga materialet före det sänds.
Citera
2017-02-16, 11:08
Medlem
Citat:
Jojo. Jag såg att det var det du tyckte. Och det är ju en idé, men den kommer med allra störst sannolikhet att förbli just en sådan. Jag diskuterade ju något annat.

Jag förstår inte vad du tycker eller vad du vill. Kan du precisera vad du menar? Försök vara så konkret som möjligt.
Citera
2017-02-16, 11:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Peter Springare bör endast tack ja, om det är direktsändning lr om han får godkänna det färdiga materialet före det sänds.
Nu menar jag inget illa med mina frågor men varför tycker du att Springare skall vara med?
Räcker det inte att Springare tagit bort locket från syltburken Sverige?
Vad anser du att han mer kommer att kunna göra?
Citera
2017-02-16, 11:19
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du tycker eller vad du vill. Kan du precisera vad du menar? Försök vara så konkret som möjligt.

Ja, det konkreta i detta fallet är ju, som envar begriper, det ( än så länge planerade ) förhållande att Springare skall ställa upp hos GW. Frågan jag ställde är alltså varför Springare gör detta ( om han gör det ), när han nu tillhör en grupp ( som du ju tillhör ), som alltid hävdar, att SVT alltid förvränger allting?
Citera
2017-02-16, 11:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, det konkreta i detta fallet är ju, som envar begriper, det ( än så länge planerade ) förhållande att Springare skall ställa upp hos GW. Frågan jag ställde är alltså varför Springare gör detta ( om han gör det ), när han nu tillhör en grupp ( som du ju tillhör ), som alltid hävdar, att SVT alltid förvränger allting?
Jag tillhör ingen grupp och vet och ser SVT och mediers politiska syfte.
Jag är inte ensam om det heller. Tro mig.
Försök inte att sätta mig och dem i en grupp.
Vi är Svenskar som har ögon, öron och mun.
Du kan inte placera mig i en grupp och avhumanisera mig.
Inbilla dig inte att du på något sätt ser saker mer rätt än mig och dem du så gärna vill placera i en avhumaniserad grupp.
En grupp staten och du anser att det är tillåtet att hata.
J....Hitler fasoner.

Missförstod jag dig?
Om jag gjorde det så är det riktat till den som beter sig så här.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 11:34.
Citera
2017-02-16, 11:35
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tillhör ingen grupp och vet och ser SVT och mediers politiska syfte.
Jag är inte ensam om det heller. Tro mig.
Försök inte att sätta mig och dem i en grupp.
Vi är Svenskar som har ögon, öron och mun.
Du kan inte placera mig i en grupp och avhumanisera mig.
Inbilla dig inte att du på något sätt ser saker mer rätt än mig och dem du så gärna vill placera i en avhumaniserad grupp.
En grupp staten och du anser att det är tillåtet att hata.
J....Hitler fasoner.

Kors då! Begreppet "grupp" är ju använt överallt och har väl ingen negativ klang. Det används här i vanlig bemärkelse, "gruppen av dem som anser ...", analogt med bruket av begreppet i satsen " gruppen som är på flashback nu".
----
RED. jaha, du har lagt till en reservation.OK.
Citera
2017-02-16, 11:37
Medlem
Citat:

Du tycks ha fått mycket om bakfoten och vara benägen att dra godtyckliga slutsatser.

Det är GW som har bjudit in Springare. Såvitt jag vet har SVT ännu inte bekräftat att inbjudan gäller och såvitt jag vet har Peter Springare ännu inte svarat. (Om envar begriper bättre så kan envar korrigera mig.)

Jag tillhör ingen ”grupp” och Springare har tydligt påtalat att han inte agerar politiskt. Han berättar om situationen på sitt jobb.

Det väsentliga syftet med en diskussion i TV är enligt min uppfattning det som jag tar upp i mitt tidigare inlägg här:
(FB) Leif GW Persson bjuder in Peter Springare till Veckans Brott
Citera
2017-02-16, 11:37
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Kors då! Begreppet "grupp" är ju använt överallt och har väl ingen negativ klang. Det används här i vanlig bemärkelse, "gruppen av dem som anser ...", analogt med bruket av begreppet i satsen " gruppen som är på flashback nu".
Grupp är ett jävla missriktad ord eftersom gruppen består av INDIVIDER.

Det finns ingen grupp här inne som
du vill få det till det.
Anar vilken så kallad GRUPP du syftar på också.
Som du anser att du har rätt att se som andrasorteringens människor.

Det går inte med mig.

Vilken så kallad GRUPP tillhör du själv då?
Du gruppfixerade varelse.

SPRINGARE är en individ bland Polisen
Och skall behandlas som det också, vilket man inte gör.
Man kommer med alla fula knep som finns få honom att tillhöra en grupp staten bestämt att är ICKE GODKÄND.

Missförstår jag dig? Om inte, skärp dig.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in