2017-02-15, 23:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Du har rtt! Men "vrdegrund" funkar inte lngre nr folks barn blir rnade, vldtagna och mobbade av invandrargng, och deras bilar brnda, och de sjlva hamnar lngt bakom invandrarna i bostadskn, eller de blir freml fr stenkastning mm om de jobbar som "blljuspersonal"....Kanske tiger folk fortfarande infr media, men de stller inte upp som medlemmar i refugees welcome mm...
Nej det funkar inte. Det vet du och det vet jag.
Men gemene Svensk vet inte om vad ordet vrdegrund innehller eller att det r dvarande regeringen tillsamman med etablissemang som skapat det 1990.

Politiker har gett medier makten enbart fr att kunna verka i det dolda.
Mediasurret bedvar, styr och talar T regeringen.
Politiker behver inget gra.

Medier agerar som bdlar, lagstiftare, styrande makt och regeringen kan arbeta i skymundan.

GW:s uppgift r antagligen att hnga Springare offentligt.
Den dr gruppen p Facebook blir d utan chef.
Den sjlvdr eftersom de d inte trs g vidare.
Just nu kanske de knner hopp.

Behvs fler starka talare och individer som inte kryper fr dem.
Jag tror ta mig sjutton att jag ska bli politiker.
Vnda upp och ner p hela skiten.
Senast redigerad av goran744 2017-02-16 kl. 00:29.
Citera
2017-02-16, 00:43
Medlem
Driftstopps avatar
Har mrkt att intresset att flja Peter och det man har ftt lsa om honom och drevet mot han brjar nu ge med sig.

Frsta inlgget Peter skrev hade ca 50.000 gilla, och en bra bit ver 18.000 delningar
Andra inlgget gillades av runt 24.000 och lite mindre delningar.

Drefter halveras kommentarerna frn 7000 till mindre n 1500.
Frre delar hans inlgg som nu r en liten bit ver 2500.
De som gillade hans inlgg har ocks halverats.
Nu r vi strax nere under 1500 gilla och det har halverats p allt. Kommentarer,gilla,delningar.

Av nn konstig anledning har han 15.000 fljare, det kan jmfras med strax ver 2000 frn tidens brjan. ven Twitter fljare stiger, frn 3000 upp nu till 14000.
Men det r inget intressant lngre, det har bara sjunkit som en sten.
Hans andra inlgg r inte ens hlften s stort som hans frsta, nr drevet drogs igng. Inte ens hlften.

Hans tredje stora inlgg om Dan, fick enbart 3.000 gilla. 660 delningar.

Peter r tyvrr bortglmd om 2 mnader.
Om Nu han vill bli bortglmd. Vilket jag tror, vill han vara med i tv:n s vill han ju visa sig offentligt och gra sig hrd.
Om Peter inte vill mer, s avstr han GW och kr sin blogg fredagar. Men intresset kommer frsvinna.
Senast redigerad av Driftstopp 2017-02-16 kl. 00:48.
Citera
2017-02-16, 01:13
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker personligen att Springare gjort sitt.
Nu r det upp till folket...
Ska vi g steget fullt ut eller stta oss i skpet och grta...
vad jobbigt, vad orttvist, vad hemskt.
Folket r ju fr sjutton frlamade och vntar p EN ledare som skall lsa allt T oss.
Det r vi som skall ta hand om saken nu.
Springare tog frsta steget.
Han kan nu backa undan.
Han behver inte sga ngot mer d blir det fel.

Jag tror det med, han rkna nog inte heller att drevet skulle bli s stort.
Men han starta en liten sak, men tyvrr kommer kommer ingen resa sig med.
Citera
2017-02-16, 01:56
Medlem
krachons avatar
Det finns en uppenbar anledning till GW;s invit av Peter Springare.

GW vill tvinga fram en reaktion hos Springares chef, regionpolischef Carin Gtblad.

GW anar att det r Gtblad som uppmanat polisomrdeschefen Lena Tysk, att tysta polischefen Agneta Kumlin i Sala, som kritiserat den nya polisorganisationen.

Tysk, som i sin tur str talad fr ofredande, efter att ha hotat och verbalt attackerat Agneta Kumlin.

GW stress-testar allts den nya polisorganisationen, i syfte att se, hur pass stort manverutrymme, Peter Springare ges av sina chefer.
Citera
2017-02-16, 03:09
Medlem
jessijams avatar
Jag tror p G.W. och hoppas verkligen han kommer tppa till munnen p alla som fortfarande tvivlar p Springare.
Citera
2017-02-16, 05:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
GW r ju sosse, s det finns nog politiska motiv bakom hans avstndstagande gentemot Springare.

Jag mste nd sga att inviten tycks vara rlig och allvarligt menad fr att diskutera ett kritiskt problem som vi har i Sverige. Hoppas Springare tackar ja!

Nu lr ju SDs strsta rekryteringsgrupp vara sossar.
Och enligt Leif GW s r numera vldigt mnga poliser SD.

Personligen tror jag att det r dags att diskutera hur det ser ut nr det gller brott.

Frst efter det s r det mjligt att fastsl varfr och hur problemen ska lsas.

Och hur det ser ut r dessa herrar fullt kapabla att frmedla.
Citera
2017-02-16, 05:27
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu lr ju SDs strsta rekryteringsgrupp vara sossar.
Och enligt Leif GW s r numera vldigt mnga poliser SD.

Personligen tror jag att det r dags att diskutera hur det ser ut nr det gller brott.

Frst efter det s r det mjligt att fastsl varfr och hur problemen ska lsas.

Och hur det ser ut r dessa herrar fullt kapabla att frmedla.

Nja, allts GW r jttekul men helt oplitlig. Han r sosse, en gng i tiden aspirerade han till att bli justitie minister tills Palme trttnade. GW svamlar bara nr det kommer till kritan. Han skulle aldrig vga sga som det r. Men som sagt, han r underhllande. Tycker inte Peter skall dit. En flla fr att gra ner honom. Simple as that.
Citera
2017-02-16, 09:28
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Blev besviken nr jag sg GW frra veckan. Han anser allts (i likhet med de flesta i Sverige) att den typ och omfattning av flyktinginvandring vi haft de senaste 20 ren inte bara r nskvrd utan dessutom helt ndvndig fr Sveriges ekonomi. Jag trodde fr ett gonblick att han inte stod p just de barrikaderna, men det gr han. Han och Schyffert.

Den som inte r historiels vet att GW r trogen, gammal socialdemokrat.
Han r uppvuxen i arbetarklassen i en svunnen tid och har gjort klassresa tack vare folkhemmet.
Citera
2017-02-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Just detta, att en kulturellt/intellektuellt kapabel grupp fr ett gemensamt ekonomiskt intresse, s att denna grupp kan bilda en krna fr politiskt trixande, r ngot som mste undvikas i konstruktionen av det politiska systemet.

Nazityskland styrdes av utopister som backades upp av en kulturell/intellektuell elit. Nu ser vi samma sak hnda i Sverige nr det gller mngkultur och globalism. Det signalerar stor fara tycker jag. Utopister som drivs av egennytta r mycket farliga de tvekar inte att offra mnniskor, det visar historien.

Nu har Peter Springare rest sig mot detta. Men var str GW? Stller sig GW p Springares sida kan det vara brjan p slutet fr PK-etablissemanget. Nr korthuset rasar kommer det att rasa snabbt tror jag. Mnga skyldiga kommer att avsljas och dessa mste stllas till svars fr sveket mot landet.

Men GW kan ocks stlla sig p PK:s sida. SVT och GW kan tillsammans frvrnga allt som Springare framfr och fullstndigt krossa honom. Detta kommer att gra stor skada d det strker PK och skrmmer folk till fortsatt tystnad.

Jag kan inte bestmma mig fr vad jag tycker. Ibland knns det som att GWs inbjudan r seris. Ibland som att det bara r en flla. Frsiktighetsprincipen gr att jag fr nrvarande lutar t att tycka att Springare INTE ska delta. Risken r fr stor det gr inte att lita p GW.

Drfr tycker jag att GW istllet ska publicera en artikel dr han tydliggr sin position och specificerar de frgor han vill diskutera. Det r bttre att ta diskussionen skriftligt p webben. D finns det ocks dokumentation fr framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare nr alla vet var GW str.
Citera
2017-02-16, 10:23
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Nazityskland styrdes av utopister som backades upp av en kulturell/intellektuell elit. Nu ser vi samma sak hnda i Sverige nr det gller mngkultur och globalism. Det signalerar stor fara tycker jag. Utopister som drivs av egennytta r mycket farliga de tvekar inte att offra mnniskor, det visar historien.

Nu har Peter Springare rest sig mot detta. Men var str GW? Stller sig GW p Springares sida kan det vara brjan p slutet fr PK-etablissemanget. Nr korthuset rasar kommer det att rasa snabbt tror jag. Mnga skyldiga kommer att avsljas och dessa mste stllas till svars fr sveket mot landet.

Men GW kan ocks stlla sig p PK:s sida. SVT och GW kan tillsammans frvrnga allt som Springare framfr och fullstndigt krossa honom. Detta kommer att gra stor skada d det strker PK och skrmmer folk till fortsatt tystnad.

Jag kan inte bestmma mig fr vad jag tycker. Ibland knns det som att GWs inbjudan r seris. Ibland som att det bara r en flla. Frsiktighetsprincipen gr att jag fr nrvarande lutar t att tycka att Springare INTE ska delta. Risken r fr stor det gr inte att lita p GW.

Drfr tycker jag att GW istllet ska publicera en artikel dr han tydliggr sin position och specificerar de frgor han vill diskutera. Det r bttre att ta diskussionen skriftligt p webben. D finns det ocks dokumentation fr framtiden. Diskussionen i TV kan tas senare nr alla vet var GW str.

Skall nu slagen i detta rallarslagsml redovisas i frvg? D blir det vl ingen rlig match? Och om nu Springare vet - vilket alla vet, ty s gr svt med alla program - att den debatt han ger sig in i blir redigerad av svt, varfr ger han sig in i den d? Fr att han, och hans supporters, eftert skall kunna sga att han blev bortklippt, frvrngd och frljligad? Eller?
Citera
2017-02-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Skall nu slagen i detta rallarslagsml redovisas i frvg? D blir det vl ingen rlig match? Och om nu Springare vet - vilket alla vet, ty s gr svt med alla program - att den debatt han ger sig in i blir redigerad av svt, varfr ger han sig in i den d? Fr att han, och hans supporters, eftert skall kunna sga att han blev bortklippt, frvrngd och frljligad? Eller?

rlig match.

Driver du med mig? Visa mig ngot rligt som PK har kommit med.
Citera
2017-02-16, 10:38
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
rlig match.

Driver du med mig? Visa mig ngot rligt som PK har kommit med.

Det kan vi vl ta en annan gng. Jag stllde en frga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in