2013-03-13, 22:52
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ditt inlgg ger verkligen begreppet "idioti" en helt ny innebrd. Olika fall? Ja, du menar att en person i ett kriminalfall ska anses oskyldig till dom faller men inte ngon annan i ett annat fall? Tycker du att det r klokt/logiskt att resonera s?

Starka formuleringar med tanke p att du inte riktigt har fattat hur GW tnker.

I fallet kostlden har GW gtt s lngt han kan i att peka ut bonden som GM utan att gra sig skyldig till frtal. Som du kanske minns blev bondens advokat nd tvrfrbannad p GW. Det som GW sedan sger om oskyldig tills dess man r dmd, r lite av ett friskrivande, typ "jag vill inte peka ut ngon p frhand.

I det andra fallet r frgan redan rttsligt slutligt utredd, och d har GW mer utrymme att sga vad han tycker.

Det r allts tv helt olika situationer som gr att GW uttrycker sig olika. Dum r han inte
Citera
2013-03-14, 00:25
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Starka formuleringar med tanke p att du inte riktigt har fattat hur GW tnker.

Jag har precis fattat hur Leif GW tnker - eller snarare att han inte tnker.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
I det andra fallet r frgan redan rttsligt slutligt utredd, och d har GW mer utrymme att sga vad han tycker.

hhh? Bondjveln r inte talad och vi vet inte om han kommer bli det. Glasgonmannen slpptes frn hktet fr att bevisen var klena. I bonde-fallet r Leif GW av "en gammaldags uppfattning att man r oskyldig tills domen faller" men tydligen drog han sig inte frn att peka ut glasgogubben som GM.

Leif GW brjar bli expert p att motsga sig sjlv. Det han sa om Niklas Elmberg-mordet nu i "Veckans brott" - att GM skulle vara ngon offret knde - han har tidigare sagt annorlunda. Jag kommer ladda upp "Efterlyst"-avsnittet sen (om det inte redan finns p ntet).
Citera
2013-03-14, 04:13
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joksos
GW r pvg upp till himlen, lite oetiskt att lta GW delta i programmet nstan. De vi ser r en mnniska som r pvg att krasch landa, media-karantrn, diet, operera hften, skriv, sluta dricka och kom tillbaka augusti 2014. De vi ser nu r bara tragiskt

Frvrigt: Veckans brott gr p tomgng nu, GW r ointressant som expert. Lgg ner programmet.

Stila dig nu, varfr detta negativa?

Leif r strt skn och en mnniska jag har tillit till 100% av ngon anledning. Jag svljer allt det han sger och jag str fr det, fr att jag tycker att han r en person som har bra mjl i psen..

Vad fr dig att tycka att GW r pvg upp till himlen? ven om hans hash-skada syns mer och mer s tycker jag att han hller kvar sin kvalit i sprk och teorier etc..
Citera
2013-03-14, 06:32
Medlem
MrWins avatar
En gammal alkis som hller lda i ett eget TV-program. Fattas bara att det fanns en flaska p bordet. Det blir mer och mer pinsamt fr varje vecka som gr.

Skall vra licenspengar verkligen g till sdant hr skrp?
Citera
2013-03-14, 11:29
Medlem
zorroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
En gammal alkis som hller lda i ett eget TV-program. Fattas bara att det fanns en flaska p bordet. Det blir mer och mer pinsamt fr varje vecka som gr.

Tror inte mnga hller med dig!

GW r ju en av dom roligaste ock folkligaste av alla "vi som vet bst"profiler
Han behver inte ha karrir tnk eller bli satt p undantag fr sin sikt eller hur saker ock ting fungera bst.

Klarat som korvspad att han vet vad han pratar om ock har stor inblick i systemet.

Flaska p bordet,om du frgar mig

Betalar grna mina licenspengar p den mannen som vgar sga sin mening.

Bara fr att han r ldre behver ju inte betyda att han helt pltsligt blivit svag begvad vi blir ju alla ldre med tiden som bekant,om man har tur vill sga, ingen sjlvklarhet det heller.
Citera
2013-03-14, 13:26
Medlem
Citat:

Vilken prktighetsminister!

GW gr programmet intressant med sina kommentarer ven om han jiddrar runt ibland.
Skulle sdant program vara helt utan GW skulle det bli torrt som en kenvind. Det r bde
fakta och underhllning. Han tycks fortfarande ha kvar sina hjrnceller. Vad det gller var licenspengarna gr s finns det annat att plocka bort.
Citera
2013-03-14, 13:52
Medlem
Kg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om en eller bda i en dialog/debatt helt ignorerar vad den andre sger och bara sitter och fnyser och grymtar r det ingen debatt. Man mste vara tv fr att dansa tango. Kvartoft skrattade tskilliga gnger nervst och besvrat t det pinsamma tramset. Ingen kan vl ha uppfattat inslaget som vare sig intressant eller informativt.

Jag visste nstan ingenting frn brjan och lrde mig att Nationella Insatsstyrkans verksamhet och metoder r hemliga fr allmnheten. Jag lrde mig vidare att piketen frntagits en del arbetsuppgifter och att man i ngot fall inte fr utnyttja ngon drrsprngningsmetod, som man tydligen sjlv hade utvecklat i Malm, samt att det finns en rivalitet mellan piketen och Nationella Insatsstyrkan. Dremot var det fortsatt oklart varfr det setts som ndvndigt att inrtta Nationella Insatsstyrkan och varfr det inte gr att samarbeta och samordna bttre s att man fr en strre sammanlagd kompetens. Huruvida man tolkar GW:s avoga instllning under debatten som ett tecken p frustration (hopsamlad och ny) ver lsta positioner och att det inte gr att diskutera med ngon som inte svarar drfr att saker och ting r s hemliga eller som att han inte vill ha ngra svar drfr att han tycker det r viktigare att bete sig p ett stt som tilltalar hans fans antar jag i mycket r en frga om vilken grundinstllning man har till honom. Jag tror p det frra och att problemet snarare r att han r fr engagerad (och ocks naturligtvis fr vertygad om att han sjlv har rtt) n att han inte bryr sig och bara sitter och showar.
Citera
2013-03-14, 18:04
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Fredrar du "Arabisk sprklektion"?
Fan s mycket intressantare och bttre n alla dessa jvla arabprogram som SVT visar idag.
Citera
2013-03-14, 18:15
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fredrar du "Arabisk sprklektion"?
Fan s mycket intressantare och bttre n alla dessa jvla arabprogram som SVT visar idag.

Det var en udda slutsats.
Du fr nog lgga ribban lite hgre n s som jmfrelse.

//Crimson
Citera
2013-03-14, 19:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hahaha, ngon som sg att det stod "Nationella Insatsstyrkan" p GWs mugg i programmet igr!?
Det var skojigt. Annars tycker jag GW var pinsamt ofrskmd i samtalet med gubben frn rikskrim, han satt i princip med ryggen vnd mot honom under hela samtalet, helt asocialt.

Nej, det stod "Stockholms insatsstyrka", vilket jag antar syftar p piketen i Stockholm.

Gw brukar alltid sitta med ryggen t de som intervjuas.

Jag tror ven du menar "osocialt". Asocial r man om man r kriminell, typ.
Citera
2013-03-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichardCrenna
Jag tror inte det r helt uppt vggarna. Idag r det en person som kritiserar Gardell fr sexskmten om Danny p Twitter och menar att om Peter Dalle skulle skmta p motsvarande stt om Gina skulle det bli ramaskri. Gardell r untouchable och samma position har GW. Idag kritiserar GW i Aftonbladet en polisinsats dr tv misstnkta bensintjuvar hamnat i vattnet och omkommit och ifrgastter om ens polisen borde frfljt tjuvarna. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16403160.ab Vad r det fr idioti? Ska inte polisen flja efter tjuvar? Men idiotin blir inte ifrgasatt. Vad tror ni GW hade sagt om polisen inte fljt efter och mackgaren rasat mot detta? "De r s jvla lata, de hade vl brttom till en innebandymatch." Men vem plockar pong p att sga emot GW? Och han R ju en skn snubbe, det tycker jag med, men han svamlar nt s inihelvete och vilseleder faktiskt i vsentliga delar allmnheten nr det gller polis och klagares mjligheter att utfra sitt arbete.
Han r inte untouchable i det avseendet, kritik riktas inte alls sllan t hans hll offentligt.
Men att haspla ur sig lite (frmodligen) oemotsagd kritik eller mtas i en debatt r tv vitt skilda ting. Det r ju uppenbart att han bara har fegisar som motstndare.
Citera
2013-03-14, 22:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
"Insatsstyrkan med tv t"

Fast det r ju tv t?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto