2013-03-13, 12:12
Medlem
Kg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Debatt? Vilken debatt? GW vill bara roa sin fanclub. S som han beter sig blir det inget som helst konstruktivt samtal.
Det hade skert blivit mer givande fr tittarna ur informationssynpunkt om Kvartoft sjlv hade intervjuat Friberg, men du menar allts att det inte r en debatt om det inte r ett konstruktivt samtal? Rcker det inte med att olika stndpunkter kommer fram r det nog inte mnga debatter som egentligen ska kallas debatt. Hr blev det ju t.ex. tydligt att Friberg anser att Nationella Insatsstyrkan ska vara s hemlig som mjligt, medan Persson menar att det r ett demokratiskt problem. Vad betrffar att GW inte tittar den han debatterar med i gonen, s vore det frsts trevligare om han gjorde det, men fr det frsta finns det vl ingen som frvntar sig det frn brjan nr man debatterar med honom och fr det andra har han ju rtt i att det inte var etikettsfrgor som diskuterades.

Dremot kan jag hlla med om att han gnade sig t en del trams nr han brjade diskutera stavning och pstod att han fruktade fr sitt liv om han skulle beska NI.
Citera
2013-03-13, 12:28
Medlem
musplattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
"Studenten" p gravstenen. Allts va?? Hahaha. Den roligaste humorn kommer shr otippat.

Varfr skulle det vara humor?
Mnga har titlar p sina gravstenar, Niklas var en student.
S hur kan det vara humor eller ens roligt? Skrpning!
Citera
2013-03-13, 13:27
Medlem
NereMedOlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musplatta
Varfr skulle det vara humor?
Mnga har titlar p sina gravstenar, Niklas var en student.
S hur kan det vara humor eller ens roligt? Skrpning!
Jag tyckte ocks att det sg roligt ut. Vem fan identifierar sig som student till den grad att man skriver det p sin gravsten liksom? Det knns lite som att skriva dit att man r hgerhnt eller frimrkssamlare. Men whatever.

Det bisarraste i programmet var ju diskussionen om en (flera r gammal?) felstavning. Det kan vl fr helvete inte vara relevant eller tas som bevis fr insatsstyrkans intellektuella kvaliteter?
Citera
2013-03-13, 13:41
Medlem
zorroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NereMedOla
Jag tyckte ocks att det sg roligt ut. Vem fan identifierar sig som student till den grad att man skriver det p sin gravsten liksom? Det knns lite som att skriva dit att man r hgerhnt eller frimrkssamlare. Men whatever.

Det bisarraste i programmet var ju diskussionen om en (flera r gammal?) felstavning. Det kan vl fr helvete inte vara relevant eller tas som bevis fr insatsstyrkans intellektuella kvaliteter?

Valfr skulle det inte vara revlevamt,med stavningen?
Citera
2013-03-13, 13:55
Medlem
NereMedOlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorrox
Valfr skulle det inte vara revlevamt,med stavningen?
Alla kan vl gra en stavningsmiss. Jag har sjlv gjort det, liksom med strsta sannolikhet Leffe GW. Det kan man ju omjligen dra ngra slutsatser av. Om det dessutom ligger lngt tillbaka i tiden blir det nd ljligare.
Citera
2013-03-13, 15:18
Medlem
zorroxs avatar
Citat:
Alla kan vl gra en stavningsmiss. Jag har sjlv gjort det, liksom med strsta sannolikhet Leffe GW. Det kan man ju omjligen dra ngra slutsatser av. Om det dessutom ligger lngt tillbaka i tiden blir det nd ljligare.

Klart att det r ljligt men ett argument s bra som ngot i debatten om vem som fr sista ordet.
GW r ju dock kungen som kan sga sdana saker utan att fr den skull verka helt borta.
Sen nr i tiden spelar mindre roll.
Brott r begnget s upprttelse r enda efterstrvansvrda i detta fallet,har dom stavat fel s har dom blir ju inte mindre ljligt med tiden gng.
Frgor p det...../
Citera
2013-03-13, 17:03
Medlem
Lellesvensks avatar
REGISTRERINGSNUMMER P BILEN SOM POLISEN (frmodligen med uppst) GILLRADE DDSFLLAN FR R: OTC 070
Citera
2013-03-13, 19:33
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Ja, GWs id lter ju fan s mycket vettigare, att sl ut NI ver hela Sverige, eller ja de tre strsta stderna lr det bli, vem bry sig om Norrland. Vill man dda s mnga som mjligt r nog en stad norrver bra, Ume t ex, tar vl iallafall tv timmar med flyg (plus en massa timmar p vg och planering) frn Stockholm dit och d hinner man nog slakta halva stan.

Hade du lyssnat p vad GW freslog s var det inte att "sl ut NI ver hela Sverige" utan att samordna den befintliga piketen i en regional styrka som r mer n vl kapabel att ta hand om (obefintliga) terroristhot.
Citera
2013-03-13, 19:50
Bannlyst
Citat:

Haha, jag fattade inte heller hur leffe tnkte. Pricken ver i:et var ju nr polisen klagade ver deras ton gentemot honom och N.I och leffe typ sa; '' nu r det ju inte bla bla vi diskuterar s den dr tonen fr du nog leva med.''. Knndes som 2 barn som satt i sandldan.

Tycker ver lag att leffe snackar allt mer skit, tyvr.
Citera
2013-03-13, 21:25
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Det hade skert blivit mer givande fr tittarna ur informationssynpunkt om Kvartoft sjlv hade intervjuat Friberg, men du menar allts att det inte r en debatt om det inte r ett konstruktivt samtal? Rcker det inte med att olika stndpunkter kommer fram r det nog inte mnga debatter som egentligen ska kallas debatt. Hr blev det ju t.ex. tydligt att Friberg anser att Nationella Insatsstyrkan ska vara s hemlig som mjligt, medan Persson menar att det r ett demokratiskt problem. Vad betrffar att GW inte tittar den han debatterar med i gonen, s vore det frsts trevligare om han gjorde det, men fr det frsta finns det vl ingen som frvntar sig det frn brjan nr man debatterar med honom och fr det andra har han ju rtt i att det inte var etikettsfrgor som diskuterades.

Dremot kan jag hlla med om att han gnade sig t en del trams nr han brjade diskutera stavning och pstod att han fruktade fr sitt liv om han skulle beska NI.
Om en eller bda i en dialog/debatt helt ignorerar vad den andre sger och bara sitter och fnyser och grymtar r det ingen debatt. Man mste vara tv fr att dansa tango. Kvartoft skrattade tskilliga gnger nervst och besvrat t det pinsamma tramset. Ingen kan vl ha uppfattat inslaget som vare sig intressant eller informativt.
Citera
2013-03-13, 21:35
Medlem
allegragellers avatar
Hahaha, ngon som sg att det stod "Nationella Insatsstyrkan" p GWs mugg i programmet igr!?
Det var skojigt. Annars tycker jag GW var pinsamt ofrskmd i samtalet med gubben frn rikskrim, han satt i princip med ryggen vnd mot honom under hela samtalet, helt asocialt.
Citera
2013-03-13, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Haha, jag fattade inte heller hur leffe tnkte. Pricken ver i:et var ju nr polisen klagade ver deras ton gentemot honom och N.I och leffe typ sa; '' nu r det ju inte bla bla vi diskuterar s den dr tonen fr du nog leva med.''. Knndes som 2 barn som satt i sandldan.

Tycker ver lag att leffe snackar allt mer skit, tyvr.
GW r pvg upp till himlen, lite oetiskt att lta GW delta i programmet nstan. De vi ser r en mnniska som r pvg att krasch landa, media-karantrn, diet, operera hften, skriv, sluta dricka och kom tillbaka augusti 2014. De vi ser nu r bara tragiskt

Frvrigt: Veckans brott gr p tomgng nu, GW r ointressant som expert. Lgg ner programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in