2013-03-15, 01:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nej, det stod "Stockholms insatsstyrka", vilket jag antar syftar p piketen i Stockholm.

Gw brukar alltid sitta med ryggen t de som intervjuas.

Jag tror ven du menar "osocialt". Asocial r man om man r kriminell, typ.

okej, min blick p muggen prglades av wishful thinking helt enkelt, trodde de skmtade avancerat.

vad begreppet asocial anbelangar s kan det ven betyda osocial ven om jag hller med om att asocial trycker mer p ett av samhllet inte accepterat beteende - vilket egentligen var precis vad jag menade. jag lskar GW men ibland baxnar man av hans kroppsretorik.
Citera
2013-03-15, 11:35
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
En gammal alkis som hller lda i ett eget TV-program. Fattas bara att det fanns en flaska p bordet. Det blir mer och mer pinsamt fr varje vecka som gr.

Skall vra licenspengar verkligen g till sdant hr skrp?

Att han gillar och krka har vl inte med saken att gra? Han har ju aldrig varit full i TV. Hans ibland barnsliga frtjusning i att raka ned p oliktnkande beror knappast p spriten. Finns fr vrigt gott om folk som gillar flaskan inom mediasfren.
Citera
2013-03-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Jag visste nstan ingenting frn brjan och lrde mig att Nationella Insatsstyrkans verksamhet och metoder r hemliga fr allmnheten. Jag lrde mig vidare att piketen frntagits en del arbetsuppgifter och att man i ngot fall inte fr utnyttja ngon drrsprngningsmetod, som man tydligen sjlv hade utvecklat i Malm, samt att det finns en rivalitet mellan piketen och Nationella Insatsstyrkan. Dremot var det fortsatt oklart varfr det setts som ndvndigt att inrtta Nationella Insatsstyrkan och varfr det inte gr att samarbeta och samordna bttre s att man fr en strre sammanlagd kompetens. Huruvida man tolkar GW:s avoga instllning under debatten som ett tecken p frustration (hopsamlad och ny) ver lsta positioner och att det inte gr att diskutera med ngon som inte svarar drfr att saker och ting r s hemliga eller som att han inte vill ha ngra svar drfr att han tycker det r viktigare att bete sig p ett stt som tilltalar hans fans antar jag i mycket r en frga om vilken grundinstllning man har till honom. Jag tror p det frra och att problemet snarare r att han r fr engagerad (och ocks naturligtvis fr vertygad om att han sjlv har rtt) n att han inte bryr sig och bara sitter och showar.

+1

Trots den lite tjuriga instllningen frn bda debatanterna s fick du mig att inse att ven jag lrde mig en hel del som jag tidigare inte visste.

Jag tycker Veckans Brott r ett bra program, mestadels fr att GW har ett fyndigt och underhllande stt att uttrycka sig, men ocks fr att man fr reda p nya saker.

Fresten, r det ngon som har nn teori om mordet p Niklas?
Citera
2013-03-15, 13:52
Medlem
Kg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Fresten, r det ngon som har nn teori om mordet p Niklas?

Det verkar rtt tunnstt med det, men hr har du i alla fall en srskild trd om fallet: https://www.flashback.org/t1240272
Citera
2013-03-15, 22:36
Medlem
Nr Leif uttrycker sig efter att ha ftt ksan "Det r vl hg risk fr att trarna brjar rinna ner fr mina feta kinder". Jag kan inte minnas nr jag sist skrattade rakt ut t ngot p tv. Ngot av det roligaste som sagts i svensk tv.
Citera
2013-03-15, 23:10
"Uppsala, r det inte dr den dr jvla Lambertz bor?"
r dock osker p om han svor, men det var jvligt roligt.
Citera
2013-03-15, 23:41
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Nr Leif uttrycker sig efter att ha ftt ksan "Det r vl hg risk fr att trarna brjar rinna ner fr mina feta kinder". Jag kan inte minnas nr jag sist skrattade rakt ut t ngot p tv. Ngot av det roligaste som sagts i svensk tv.

Haha jadu, garvar bara jag tnker p det
Citera
2013-03-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichardCrenna
Leif har sklart erfarenhet, inte minst i kraft av sin lder. Men inte som brottsutredare. Jag tycker att han pfallande ofta har fel i den meningen att han talar mot bttre vetande. Han vet exakt varfr inte olika mngdbrott kan utredas s ltt som han ger sken av i TV.

Och 1000 sidor text/dag. Tillt mig smle. Normal lshastighet r ca 250 ord/minut. P en A4 gr det ca 500 ord, dvs 2 minuter/A4. 1000 A4=2000 minuter dvs. drygt 33 timmar. Om vi tnker oss att professorn lser dubbelt s snabbt som en normal mnniska s behver han nd ca 16 timmar fr att lsa den mngden. Rent trams, i alla fall om han samtidigt vill hvda att han begrep vad han lste. Jag citerar Woody Allen "I took a speed reading course and read 'War and Peace' in twenty minutes. It involves Russia."

Polisutredningssidor brukar vara:
1. Riktigt komplicerad prosa
2. Vara packade med s mycket text som mjligt
3. Absolut utan diagram, tabeller, bilder etc

r vl inte s enormt orimligt om man ser till att det inte var 1000 sidor Deleuze han satt och lste. Jag kan absolut lsa 2-300 sidor per dag om s behvs, lgg drtill arbetsnarkomani samt mycket enkelt och lttlst textmaterial.
Citera
2013-03-17, 09:09
Medlem
RichardCrennas avatar
Det har aldrig pratas om vare sig fupar eller Deleuze. En person i trden frefll mkta imponerad ver att GW kunde lsa 1000 sidor/dag. Mitt exempel skulle pvisa att det kanske inte r s rimligt med den lshastigheten. Men att titta p 1000 sidor bilder tror jag nog GW mktar med, eller en fup med 30 frhr dr en misstnkt svarar ingen kommentar hela tiden. Huvudpongen r att mitt intryck r att vldigt mnga frhller sig okritiska till det mesta GW sger.
Citera
2013-03-19, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
... Asocial r man om man r kriminell, typ.

Asocial handlar vl mer om att dels vara osocial (t ex hlla sig fr sig sjlv) och dels typ bryta mot normer (utan att fr den skull behva vara kriminell).
http://sv.wiktionary.org/wiki/asocial

Det r antisocial som ofta nmns som synonymt med kriminell (men som inte behver vara det). Kan t ex yttra sig som antisocial personlighetsstrning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Antisocialt_beteende
Citera
2013-03-19, 17:17
Medlem
Ikvll..........

S gick det till nr kung Gustaf III skts p maskeradbalen den 16 mars 1792.Vapenamnesti vad skulle hnda om ngon lmnade in Palmevapnet?.Hur ser skerheten ut p svenska fngelser idag? och om Polisen i fjllen.

http://www.svt.se/veckans-brott/nar-...pa-operan-1792
Citera
2013-03-19, 18:33
Medlem
SithBoboSiths avatar
Ssongsavslut och allt, d hade han vl kunnat bjuda till lite och kltt ut sig som de andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in