2013-03-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Leif GW r frvisso pensionr p pappret, men lika stort ekonomiskt intresse har han. Peter Althin skulle sitta fint som ersttare.

Jag rekommenderar att du undersker vad kndisfrsvarsadvokaterna tar fr arvode och drefter anvnder din fantasi. Jag anklagar ingen fr ngonting, jag frsker bara ppeka att det ser inte bra ut.
Citera
2013-03-05, 16:31
Medlem
Ikvll bland annat........

Citat:
Samlaren som mrdades 1992
Ngra r innan pensionren Kurt Hellstrm mrdades 1992 gjordes en dokumentrfilm om honom. Den berttar om Kurt som gnade sitt liv t att samla skrot. Skrot han kunde slja vidare till tervinning. Skrot som han samlade p hg i sin trdgrd. Men trots det till synes enkla skrotsamlarlivet gick ryktet att Kurt var mngmiljonr. Det hr r ett cold case-fall dr vi, till skillnad frn mnga andra fall, kan ge en klar bild om vem Kurt egentligen var. Men vem mrdade honom?

Mord i Uppsala
En man skts till dds p Vaksalagatan i Uppsala den 26 december 2011. En i dag 22 r gammal man flldes i tingsrtten fr mord men har nu slppts av hovrtten i vntan p dom. Professor Leif GW Persson r skarpt kritisk till hur polisens utredning gtt till, en utredning dr man bland annat har frskt att hypnotisera huvudvittnet.

http://www.svt.se/veckans-brott/akti...sta-sakerheten
Citera
2013-03-05, 16:35
Medlem
Citat:
Leif GW r frvisso pensionr p pappret, men lika stort ekonomiskt intresse har han. Peter Althin skulle sitta fint som ersttare.

Althin r skicklig s skicklig att han har lyckats f mrdare friade vid ett par tillfllen.
Citera
2013-03-05, 17:22
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19pints
Jag rekommenderar att du undersker vad kndisfrsvarsadvokaterna tar fr arvode och drefter anvnder din fantasi. Jag anklagar ingen fr ngonting, jag frsker bara ppeka att det ser inte bra ut.

Jag rekommenderar att du tervnder till verkligheten. En kndisadvokat kan inte ta ut mer slantar per timme n ngon annan - det finns ngot som heter timkostnadsnorm.
Citera
2013-03-05, 17:34
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Jag rekommenderar att du tervnder till verkligheten. En kndisadvokat kan inte ta ut mer slantar per timme n ngon annan - det finns ngot som heter timkostnadsnorm.
Frvisso men de (kanske) tar ut fler timmar istllet.
Citera
2013-03-05, 17:39
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Frvisso men de (kanske) tar ut fler timmar istllet.
P knt frsvars maner
Citera
2013-03-05, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Gller timkostnadsnorm upptrde i TV?
Citera
2013-03-05, 18:10
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Gller timkostnadsnorm upptrde i TV?

Palme tog ju betalt enl norm vad J Giullo (stavning?) sger och bekostade sonens utbildning i USA med denna.
Citera
2013-03-05, 18:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Palme tog ju betalt enl norm vad J Giullo (stavning?) sger och bekostade sonens utbildning i USA med denna.
Jag vill minnas att han hll ett fredrag som statsminister, och eftersom han har ln som statsminister tog han inget arvode. Istllet fick sonen studera.

Men Palme var ingen advokat och upptrdet var inte i TV.
Citera
2013-03-05, 18:29
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vill minnas att han hll ett fredrag som statsminister, och eftersom han har ln som statsminister tog han inget arvode. Istllet fick sonen studera.

Men Palme var ingen advokat och upptrdet var inte i TV.

Du har rtt igen S var det, Ger mig

Det var i TV JG stllde OP mot vggen
Citera
2013-03-05, 21:22
Moderator
Dr Kings avatar
Klockrena sgningar av polisen som vanligt av GW. Han har inte mnga positiva tankar om deras brottsutredare.
Citera
2013-03-05, 21:32
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klockrena sgningar av polisen som vanligt av GW. Han har inte mnga positiva tankar om deras brottsutredare.

Nej dem sgade han vid fotknlarna inte r han s imponerad ver skyddet av krnkraftsverken heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in