Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-28, 21:41
Medlem
Strodes avatar
Den här jävla kärringen som leder programmet med GW... Kan hon någonsin låta honom prata färdigt? Hon avbryter han i exakt varje mening. Precis när man tänker att NU kommer han säga något riktigt intressant, då avbryter hon det.... gah
Citera
2013-02-28, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakan
Det var intressant med mordplatsundersökningen och få veta hur teknikerna och Skl arbetar.
Gärningsmannen som de finurligt nog valt att kalla för Fredrik har ingen chans utan Skl hittar allt vad som finns.
Nu var det inte SKL på den fiktiva brottsplatsen, det var vanliga kriminaltekniker. Och verkligheten visar att de kan göra missar.
Citera
2013-02-28, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu var det inte SKL på den fiktiva brottsplatsen, det var vanliga kriminaltekniker. Och verkligheten visar att de kan göra missar.

Har de väl hittat en mordplats eller ett mordoffer som ska undersökas tror jag inte de görs några som helst missar, de ska ju bara försiktigt söka spår och samla ihop matriel för att skicka till Skl och där hittas allt som finns med.
Citera
2013-02-28, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har de väl hittat en mordplats eller ett mordoffer som ska undersökas tror jag inte de görs några som helst missar, de ska ju bara försiktigt söka spår och samla ihop matriel för att skicka till Skl och där hittas allt som finns med.
Jag känner till en brottsplats för 2,5 år sedan, där kriminalteknikerna missade en stor blodfläck i en säng och ett kulhål i väggen. Jag tror att du har hört talas om det också.
Citera
2013-02-28, 22:29
Bannlyst
Citat:
Jag känner till en brottsplats för 2,5 år sedan, där kriminalteknikerna missade en stor blodfläck i en säng och ett kulhål i väggen. Jag tror att du har hört talas om det också.

Ja jag har ett svagt minne av något sånt.
Det var väl där de inte ens hittade mordplatsen utan bara mördaren, ja då har ju varken teknikerna eller Skl något att undersöka och då kan faktiskt gärningsmannen komma undan rättvisan.
Men som i exemplet med GW´s fall, han som de kallade Fredrik, där klarar han sig inte undan.
Tack vare fyndet, teknikerna och Skl.
Citera
2013-02-28, 22:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja jag har ett svagt minne av något sånt.
Det var väl där de inte ens hittade mordplatsen utan bara mördaren, ja då har ju varken teknikerna eller Skl något att undersöka och då kan faktiskt gärningsmannen komma undan rättvisan.
Men som i exemplet med GW´s fall, han som de kallade Fredrik, där klarar han sig inte undan.
Tack vare fyndet, teknikerna och Skl.
Nu minns du nog fel. De hittade brottsplatsen, men kände inte igen den, en klar teknikermiss. GM är inte funnen ännu. En man åtalades, men friades i tingsrätten och hovrätten. Men det är en helt annan historia, helt OT, berättas här.
Senast redigerad av Quarrel 2013-02-28 kl. 22:39.
Citera
2013-02-28, 23:20
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Aftonbladet: GW kräver ersättare till ”Veckans brott”: ”Om jag skulle bli sjuk”
Jerzy Sanetsky? (stavning)
Citera
2013-03-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jerzy Sanetsky? (stavning)

Då slutar jag titta.
Citera
2013-03-01, 18:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Då slutar jag titta.
Mikael Rying kanske?
Citera
2013-03-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Hade inte Jens Lapidus varit ett möjligt alternativ om GW tvingas kasta in handduken?

För mig han var rätt bra i Efterlyst, men jag kan ha fel.

Jens Lapidus är försvarsadvokat och även deckarförfattare. Han har därmed ett affärsintresse av att det begås brott. Om en sådan person är bra eller dålig för programmet har jag ingen uppfattning om.
Citera
2013-03-02, 16:27
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19pints
Jens Lapidus är försvarsadvokat och även deckarförfattare. Han har därmed ett affärsintresse av att det begås brott.

Leif GW är förvisso pensionär på pappret, men lika stort ekonomiskt intresse har han. Peter Althin skulle sitta fint som ersättare.
Citera
2013-03-02, 19:58
Medlem
Apdanss avatar
Hoppas GW håller ett par år till, även om han börjar bli sliten nu. Angående ersättare så har de få artiklar jag läst av Stefan Wahlberg verkat vara vettiga, även om jag inte är någon vän av expo. Han verkar ha gedigen bakgrund inom området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in