2013-02-11, 19:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men hur kan man vara så in i helvete naiv att man tror att kriminalteknikernas fall är på riktigt? Jag menar, det är ju inte särskilt svårt att föreställa sig vad de anhöriga skulle tycka om att deras dotters skändade lik användes som underhållningsmaterial i TV...

Helt jävla otroligt att det finns folk som tror sånt. Ungefär samma kategori människor som tittar på amerikansk wrestling och Ricki Lake och bara tänker: "WOW!".

Snarare var det så att fram tills just det avsnittet så var det många som trodde det var på riktigt. Det var inte naivt. Det var väl gjort och det finns andra dokumentärserier som går ut på att följa kriminaltekniker i just verkligheten. Så blir inte upprörd vännen.

Senare dock, när helt plötsligt ett "lik" dök upp i rutan, så förstod nog alla att det var fejk alltihop..
Citera
2013-02-11, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Senare dock, när helt plötsligt ett "lik" dök upp i rutan, så förstod nog alla att det var fejk alltihop..

Att döma av inläggen finns det tydligen folk som trodde att det var riktiga lik som syntes i rutan. Skrämmande att man kan vara så puckad.
Citera
2013-02-12, 21:11
Awaiting Email Confirmation
Bra att GW säger vad han tycker om polisen. Det stämmer, poliser är lata.

Och den polisen hade trott att det gällde förtal och la ner. nu när han vet att 200 hot så ska dom börja med förundersökning.
Senast redigerad av ett23fyra 2013-02-12 kl. 21:14.
Citera
2013-02-12, 21:12
Medlem
Public Enemys avatar
Är jag helt fel ute om jag påstår att den svenska polisen är sveriges lataste yrkesgrupp?

Det är ju skrattretande patetiskt att höra hur de förklarar att de inte gjort det ena
eller det andra - vad gör de egentligen?

De orkar inte ens träna på att skjuta med sina tjänstevapen!
Varenda medlem i någon av sveriges skytteföreningar, inklusive 15-åringarna i luftpistolsskytte, hanterar sina vapen med större ackuratess än genomsnittspolisen.
Snutarna är helt enkelt för lata!

Vad sysslar den svenska polisen med egentligen??
Citera
2013-02-12, 21:17
Medlem
Public Enemys avatar
Hur stor procent av alla anmälningar utreds över huvud taget?
Hur stor procent av alla anmälda brott klaras ut?
Vilket annat företag som helst med så dålig perforance hade lagts ner! Sug på det!
Sveriges poliskår är ett skämt!
De kan ta fast svensson för fortkörning och annat, men kriminella personer går helt fria - det är riskfritt att vara brottsling i sverige idag.
Citera
2013-02-12, 21:44
Medlem
"Om man undersökte min bil skulle den bli fullständigt självlysande, fast det beror ju inte på att jag fraktar döda människor"
Citera
2013-02-12, 21:47
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
"Om man undersökte min bil skulle den bli fullständigt självlysande, fast det beror ju inte på att jag fraktar döda människor"
69 kor lär ju ha blödit en del.
Citera
2013-02-12, 21:49
Medlem
Joe Blows avatar
Kvartoft har ju har nu helt tappat omdömet. Av alla säkert intressanta frågor som inkommer väljer hon ut trams om GW har en uniform. Idéerna är slut. Det är inte ens styrfart längre. Bästa före datumet har gått ut för länge sedan. Lägg ner skiten.
Citera
2013-02-12, 21:50
Medlem
Rollofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Kvartoft har ju har nu helt tappat omdömet. Av alla säkert intressanta frågor som inkommer väljer hon ut trams om GW har en uniform. Idéerna är slut. Det är inte ens styrfart längre. Bästa före datumet har gått ut för länge sedan. Lägg ner skiten.
¨

Och du tror att det är hon som bestämmer vilka frågor de ska ta upp?
Fattar du inte att GW också är inblandad i programmets produktion?
Citera
2013-02-12, 21:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Dra ned det till 45 minuter och låt det bara handla om aktuella fall och händelser och kriminalhistoria. Sådant kan vara intressant.

Reportageserien om kriminalteknikerna är trist och rätt dåligt gjord. Den känns inte seriös.
Citera
2013-02-12, 22:03
Medlem
Moff .. es avatar
Ha ha, älskar hans frustande!
(fattar inte - men jag förknippar honom med Cornelis Vreeswik)
Citera
2013-02-12, 22:09
Medlem
LostGenerals avatar
Varför maskar dom GM som är dömd för två dubbelmord? Så jävla PK av SVT. De har ju redan konstaterat att den är en invandrare så varför skyddar dom aset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in