2013-02-26, 22:57
Medlem
KarlDenMindres avatar
GW verkar ha tagit t sig av snubben som lade ut statistik p hans vana att ta av och p sig glasgonen hela tiden. Leif visste inte vad han skulle gra av hnderna likt en nikotinist som just slutat rka.

Synd att han inte tnker p hlsan mer. Kalaskulan bdar inte gott fr programmets fortlevnad i fler ssonger. Han blir vl snart sngliggandes.
Citera
2013-02-26, 23:04
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Mycket om Palmemordet idag.

Fr oss som sett tidigare avsnitt av Veckans Brott s var det en del upprepning frn tidigare program, om Petterson och vittneskonfrontationen, mm.

Men vinkeln om vad skulle man kunnat gra idag var i alla fall ny.
frgan r dock varfr hans "proffs" mrdare inte skt fler skott n tv och lyckades missa Lisbeth, dvs det bsta vittnet.
GW Persson r ett verskattat fyllo, hans skitteroi har lika mnga hl som vilken annan teori som helst.
Citera
2013-02-26, 23:05
Medlem
Khayyams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du har din fulla rtt att neka alkotest.
Men du lr inte kra drifrn eftert.
Fast om man vgrar alkoholutandningsprov s kan man tvingas att ge ett blodprov: http://www.nwt.se/lasarnas/fragapoli...cle1084868.ece. S frgestllningen kvarstr.
Citera
2013-02-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
frgan r dock varfr hans "proffs" mrdare inte skt fler skott n tv och lyckades missa Lisbeth, dvs det bsta vittnet.
GW Persson r ett verskattat fyllo, hans skitteroi har lika mnga hl som vilken annan teori som helst.
Ja det kan man frga sig.
Angende hans teori, s betonade han ju att det r vad han tror, till skillnad frn mnga av hans kollegor som anser sig veta.
Citera
2013-02-27, 08:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag undrar om det bara r jag som brjat bli en smula trtt p mordet p Olof Palme?
Vad gller programformen r jag innerligt trtt p att SVT tagit efter reklamkanalerna och visar hela programmet innan programmet brjat. Behndigt, kan tyckas, d kan man se hela programmet p 3 minuter istllet fr p 1h.
Citera
2013-02-27, 08:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar om det bara r jag som brjat bli en smula trtt p mordet p Olof Palme?
Vad gller programformen r jag innerligt trtt p att SVT tagit efter reklamkanalerna och visar hela programmet innan programmet brjat. Behndigt, kan tyckas, d kan man se hela programmet p 3 minuter istllet fr p 1h.
Har nog blivit mycket Palme pga TV-serien byggd p GWs bok som SVT puffat via programmet, senast var det vl ocks fr att det r 27 r sen denna vecka.
Citera
2013-02-27, 10:26
Medlem
Citat:

Nr har han sagt att det r en proffsmrdare?

En konspiration ja, men skicket p mrdaren uttalar han sig inte om.
andra sidan kan ju just det att det bara skts tv skott tyda p viss skicklighet, Palme dog ju faktiskt.
Lisbeth missade han inte helt, kulan tog i hennes pls har jag fr mig, s ltt som det r i filmer att trffa ntt som rr sig med pistol/revolver r det inte, tro mig jag har provat.
Citera
2013-02-27, 12:53
Medlem
Citat:

GW:s teori kan mycket vl vara felaktig. Han pongterar ju sjlv att han tror, inte vet.

Dremot s tror jag han har rtt i att det inte r Petterson.
Citera
2013-02-27, 17:48
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Fast om man vgrar alkoholutandningsprov s kan man tvingas att ge ett blodprov: http://www.nwt.se/lasarnas/fragapoli...cle1084868.ece. S frgestllningen kvarstr.

Precis, tack.

grundfrgestllningen kvarstr:
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Leif uttalar sig i debatten om kontrollerna av papperslsa.

Hmmm, jag skulle vilja frga Leif om hur han ser p nykterhetskontroller d.

Kan man neka det lika enkelt?

Om inte, vad r skillnaden?
Citera
2013-02-27, 22:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
Nr har han sagt att det r en proffsmrdare?

En konspiration ja, men skicket p mrdaren uttalar han sig inte om.
andra sidan kan ju just det att det bara skts tv skott tyda p viss skicklighet, Palme dog ju faktiskt.
Lisbeth missade han inte helt, kulan tog i hennes pls har jag fr mig, s ltt som det r i filmer att trffa ntt som rr sig med pistol/revolver r det inte, tro mig jag har provat.
Han yrar om att det r folk i hans nrhet och har nmnt poliser, militrer, etc. dvs. vapenvana individer.

Han har tidigare frskt frklara sin usla teori med att ett "proffs" ser nr han trffat genom att offret knar.
Totalt bullshit, med lite "oflyt" s hade Palme lika grna kunnat bli svrt srad och haft chans att verleva.
En mrdare som planerar mrda Palme genom en konspiration fr itutat i sig och vet att offren ska skjutas med flera skott, hela trumman borde ha tmts i Olof och Lisbeth, dvs tre skott var.
Det hade tagit max 10-15 sekunder extra.
En pundare likt Pettersson torde dremot kunnat agera s pass klantigt och impulsivt som mrdaren gjorde.
Citera
2013-02-27, 23:35
Medlem
Citat:

Precis som man nmnde i ett tidigare Palmeavsnitt av Veckans Brott fr ngot r sedan kan detta frklaras med att Lisbeth, i samband med att hon hr det frsta skottet och ser sin make falla, bjer sig ner fr att se hur det str till med honom och drmed med en hrsmn undviker att ddas av den andra kulan, samtidigt som mrdaren tror att han ftt in en ddande fulltrff.

Citat:
Han har tidigare frskt frklara sin usla teori med att ett "proffs" ser nr han trffat genom att offret knar.
Totalt bullshit, med lite "oflyt" s hade Palme lika grna kunnat bli svrt srad och haft chans att verleva.
En mrdare som planerar mrda Palme genom en konspiration fr itutat i sig och vet att offren ska skjutas med flera skott, hela trumman borde ha tmts i Olof och Lisbeth, dvs tre skott var.
Det hade tagit max 10-15 sekunder extra.
En pundare likt Pettersson torde dremot kunnat agera s pass klantigt och impulsivt som mrdaren gjorde.

Kulan som trffar Olof Palme genomborrar matstrupen, luftstrupen, stora kroppspulsdern och brstbenet. Den frefaller ur ddlighetssynvinkel mycket vlplacerad. Vittnet som satt i en bil p andra sidan Sveavgen mittemot brottsplatsen har uppgett att mrdaren i skottgonblicket lade ena handen p Palmes axel, ngot som tyder p att han inte alls skt p vinst och frlust utan tvrtom efterstrvade ett s precist placerat skott som mjligt.
Citera
2013-02-28, 21:38
Bannlyst
Det var intressant med mordplatsunderskningen och f veta hur teknikerna och Skl arbetar.
Grningsmannen som de finurligt nog valt att kalla fr Fredrik har ingen chans utan Skl hittar allt vad som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in