2013-02-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Vad var det fr grej med den mrdade italienska snubben som dom p VB ftt in massa tips och teorier frn tittarna och som dom gtt vidare med frutom att bgge kraschat/blivit nedskjutna och bgge var DC-3?

Fattade ingenting av det inslaget...

Det var vl samma flygplan. Allts. Planet som flg hem den italienska snubben byggdes sedan om till ett spaningsplan som senare mejades ner av ryssen. S fattade jag det som.
Citera
2013-02-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk.Stolthet
Men fan vad korkad du r, han skrev bara att det r enklare att hitta mn till sdana uppgifter, inget annat. Precis p samma stt som att det r enklare att hitta skickliga dagisfrknar bland kvinnor n bland mn. Vilket f.. stmmer, det kan vl vem som helst inse, hur pk-indoktrinerad man n r? Fast just ja, glmde ju helt bort de frrdiska sociala konstruktionerna, som har gjort att mn jagat och krigat i alla samhllen ver hela planeten sedan urminnes tider medan kvinnor sktt hushllen och tagit hand om barnen...

F.. verkar du ha noll insikt i hur urvalsprocessen till NI gr till, prickskyttarna vljs nmligen inte ut separat utan samtliga NI-poliser genomgr precis samma inledande uttagning (som ingen kvinna klarat hittills, och tro mig, de r mer n vlkomna att ska dit i dagens feministsamhlle) och utbildning. Frst drefter skolas de som bedms lmpliga/har intresse fr det i prickskyttets finare konster. Och du ska ha jvligt klart fr dig att militrt prickskytte inte r som att skjuta prick p tivoli.

EDIT

Frresten, att du verkar anse att kvinnors omhndertagande och mmande frmgor och instinkter - allt annat lika - r "nedvrderande" fr kvinnor sger allt om vilket sjukt samhlle vi lever i.

Jag har aldrig skrivit att kvinnors omhndertagande och mmande frmgor skulle vara nedvrderande kommentarer. Men om man anser att kvinnor inte kan bli bra prickskyttar just fr att de r kvinnor d r man verkligen ute och cyklar.
Citera
2013-02-06, 16:44
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men suck, inte du nu igen! Flashbacks verlgset mest verlgsna verdngare i kvinnlig enfald.

Om du anstrnger dig fr att lsa igenom citatet s ser du att vad toffel-Leffe sa var att han knner "ett flertal" kvinnliga skyttar som r "bttre n nstan alla mn". De r allts flera stycken (oj oj oj) som r bttre n nstan alla mn (vilka mn d, kan man undra), men det rcker uppenbarligen nd inte eftersom de bsta mnnen r bttre n alla andra kvinnor.

Ngon hr i trden knner skert en och annan fotbollsspelare som r riktigt bra p fotboll, kanske till och med bttre n nstan alla andra som gnar sig t denna sport. Men de fr nd inte spela i landslaget, fr de r inte bra nog. Det r s det funkar. S lnge skicklighet r det avgrande kriteriet duger det nmligen inte att bara vara nstan bst. (Sjlv r jag fullstndigt vrdels p fotboll, men jag r nd fr knnedom, nota bene nstan bttre n Zlatan!)

Bsta krringjvel. Det r bara i din fittstimstinkande, sura gamla disksvamp till inkrkt PK-hjrna som avsaknaden av kvinnliga skyttar i insatsstyrkan beror p ngot annat n just brist p talang och kompetens. Dina feministiska onanifantasier om Det Stora Patriarkatets Konspiration ger du sledes bst luft t i ngon annan, fr dylika mentala perversioner specifikt avsedd forumavdelning.

Med mitt frra inlgg ville jag helt enkelt bara ppeka hur fjskigt, tntigt och fegt det r av Leffe Gubb-Wanker Persson att inte svara sanningsenligt p Camilla "Horstvel" Kvalsterstofts naiva dagisbabbel till opkallade genusfrgor, vilka jag till yttermera visso inte direkt anser vara till gagn fr programmets sevrdhetsgrad.

Jag brukar sga att det r bra att kvinnor har tre hl s lnge de r unga och snygga, med tiden tenderar dessvrre ett av dem att bli mer en klla till irritation n till gldje.

Du mognade av allt att dma vldigt tidigt.
haha helvete vad du levererar
Citera
2013-02-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulkiosk
Nog fr att jag gillar GW och kan se vrdet i en gedigen utredning av kostlden men han tolkar nog in lite fr mycket av sin egna entusiasm i befolkningen. Kon som svensk symbol, heligheten och att det skulle bli ett brott mot svenskheten sjlvt i frlngningen att beg brott mot denna vrdebrande folkhemssymbol. Njae, snarare s att det r GW framfr korna som gillas, skulle jag gissa...

Gissar att han menade som symbol fr det gamla bondesamhllet.Det mste ju ha frt ett jvla liv att sno 68 kor jag menar med lastbilar och 68 kor som romar.Eller sov bonden djupt just nr det skedde.
Citera
2013-02-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Oflorence
Det var vl samma flygplan. Allts. Planet som flg hem den italienska snubben byggdes sedan om till ett spaningsplan som senare mejades ner av ryssen. S fattade jag det som.

Du har rtt, sg om inslaget nu. Vet inte vart jag fick ifrn att det skulle ha kraschat med den italienska ambassadren...
Citera
2013-02-06, 17:58
Medlem
gulkiosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Gissar att han menade som symbol fr det gamla bondesamhllet.Det mste ju ha frt ett jvla liv att sno 68 kor jag menar med lastbilar och 68 kor som romar.Eller sov bonden djupt just nr det skedde.

Kanske var jag som vertolkade men fr mig kndes det som om han tnkte dig denna symbol fr bondesamhllet var djupt frankrad i folksjlen och att det var drfr som s mnga engagerade sig.

Gllande brottet i sig. Om vi utesluter slumpen, vilket vi nog kan gra med gott samvete, s finns det inte allt fr mnga logiska stigar att vandra.
Citera
2013-02-07, 00:36
Medlem
Daroledas avatar
Vad tror ni han skrev p pappret i kuvertet?

r vertygad om att GW tror att det r bonden sjlv som begtt nn sorts bedrgeri hoppas dom lser det snart.
Citera
2013-02-07, 03:25
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daroleda
Vad tror ni han skrev p pappret i kuvertet?

r vertygad om att GW tror att det r bonden sjlv som begtt nn sorts bedrgeri hoppas dom lser det snart.

Stter Raffas smutsiga strumpor p att det str "Frskringsbedrgeri" p lappen
Citera
2013-02-07, 06:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Stter Raffas smutsiga strumpor p att det str "Frskringsbedrgeri" p lappen
Stackars Raffa. Det str det inte.
Citera
2013-02-07, 12:43
Medlem
Cartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Coolt att Leffa GW P skall frsegla ett kuvert dr han skriver sanningen om kostlden. Min sikt r att det rr sig om ett frskringsbedrgeri och att det r garen sjlv som sett till att korna har "frsvunnit".

Nja, s coolt blir det ju inte nr man struntar i att just frsegla brevet samtidigt som man sger sig ha gjort det. Titta p svt-play. Visserligen inte frsta gngen GW bluffar och ljuger.

Frskringsbedrgeri r det naturligtvis. Men jag frstr inte hans frsiktighet i detta fall nr han fr ngra r sedan kunde avfrda en kille som omaskerad sade sig blivit torterad med att han ljg. Men det r klart, chansen att f briljera med det icke-frseglade brevet hade ju gtt frlorad d. Nu gjorde den det i alla fall.
Citera
2013-02-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men suck, inte du nu igen! Flashbacks verlgset mest verlgsna verdngare i kvinnlig enfald.

Om du anstrnger dig fr att lsa igenom citatet s ser du att vad toffel-Leffe sa var att han knner "ett flertal" kvinnliga skyttar som r "bttre n nstan alla mn". De r allts flera stycken (oj oj oj) som r bttre n nstan alla mn (vilka mn d, kan man undra), men det rcker uppenbarligen nd inte eftersom de bsta mnnen r bttre n alla andra kvinnor.

Ngon hr i trden knner skert en och annan fotbollsspelare som r riktigt bra p fotboll, kanske till och med bttre n nstan alla andra som gnar sig t denna sport. Men de fr nd inte spela i landslaget, fr de r inte bra nog. Det r s det funkar. S lnge skicklighet r det avgrande kriteriet duger det nmligen inte att bara vara nstan bst. (Sjlv r jag fullstndigt vrdels p fotboll, men jag r nd fr knnedom, nota bene nstan bttre n Zlatan!)

Bsta krringjvel. Det r bara i din fittstimstinkande, sura gamla disksvamp till inkrkt PK-hjrna som avsaknaden av kvinnliga skyttar i insatsstyrkan beror p ngot annat n just brist p talang och kompetens. Dina feministiska onanifantasier om Det Stora Patriarkatets Konspiration ger du sledes bst luft t i ngon annan, fr dylika mentala perversioner specifikt avsedd forumavdelning.

Med mitt frra inlgg ville jag helt enkelt bara ppeka hur fjskigt, tntigt och fegt det r av Leffe Gubb-Wanker Persson att inte svara sanningsenligt p Camilla "Horstvel" Kvalsterstofts naiva dagisbabbel till opkallade genusfrgor, vilka jag till yttermera visso inte direkt anser vara till gagn fr programmets sevrdhetsgrad.

Jag brukar sga att det r bra att kvinnor har tre hl s lnge de r unga och snygga, med tiden tenderar dessvrre ett av dem att bli mer en klla till irritation n till gldje.

Du mognade av allt att dma vldigt tidigt.

Trevlig kille
Citera
2013-02-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har aldrig skrivit att kvinnors omhndertagande och mmande frmgor skulle vara nedvrderande kommentarer. Men om man anser att kvinnor inte kan bli bra prickskyttar just fr att de r kvinnor d r man verkligen ute och cyklar.

Nej, men du implicerade det. Mn och kvinnor r olika av naturen, ett samspel mellan biologi och milj. Detta yttrar sig bl.a. i att hjrnaktiviteten hos kvinnor generellt sett skiljer sig frn mn nr det gller att ta hand om bebisar, dr kvinnans hjrnaktivitet utmrker sig, resp. lsa logiska problem o. dyl., dr mns hjrnaktivitet utmrker sig. Kvinnor r allts knslosammare n mn, och detta r givetvis en nackdel inom egentligen alla stridande frband, men kanske srskilt fr prickskyttar som ibland ligger veckor i strck och lr knna sitt potentiella offer genom spaning. Detta r en av flera anledningar till varfr kvinnor gr sig smre som prickskyttar generellt sett n mn.

Har du ngot exempel att komma med, p kvinnliga prickskyttar inom militra eller polisira specialfrband? Som sagt, uttagningen till NI r ppen fr bde mn och kvinnor men hittills har ingen kvinna klarat den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in