2011-04-12, 22:49
Medlem
viking76s avatar
De gjorde ingen gräns mellan vanlig prostitution och grovt koppleri, vilket det var frågan om i dagens program. Koppleri är ett grymt brott som ska ha ett högt straffvärde. De fick det också att framstå som om alla prostituerade har en hallick.
Citera
2011-04-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Kvinnan i inslaget redogjorde för sina erfarenheter av prostitution. Tycker inte att hon försökte framställa sig som allvetande i ämnet.

Jo, alltså så långt är jag med. Kanske uttryckte mig en smula hårt, men mot slutet så säger hon väl mer eller mindre att ingen kan tycka att om att sälja sex? Då har man inte letat särkilt länge, om man kommer till den slutsatsen. Sen kan jag iofs förstå att hon fått den bilden med tanke på vad hon varit med om. Förståligt att hon inte vill fördjupa sig mer i ämnet. Det var egentligen kärringen på kontoret som gjorde mig mest irriterad.
Senast redigerad av griffen 2011-04-12 kl. 23:21.
Citera
2011-04-12, 22:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Nyfiken på exakt vad för tipps de har fått angående mordet på KTH-studenten. Kommer hända bra saker i det fallet enligt GW.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2011-04-12 kl. 23:01.
Citera
2011-04-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Nyfiken på exakt vad för tipps de har fått angående mordet på KTH-studenten. Kommer hända bra saker i det fallet enligt GW.

Oxå nyfiken på detta. GW var uppenbart optimistisk, och tycktes nästan road av att inte kunna berätta för oss .
Citera
2011-04-12, 23:07
Bra program förutom det om kopplerihärvan som flera redan pratat om. Passade inte in i Veckans brott riktigt. Förstår mig inte på kvinnan i inslaget (Paulina eller vad hon heter). Hon träffar en man en gång och sedan är hon "fast i hans våld"? Tröttsamt att kvinnor hela tiden framställs som viljelösa mähän.
Citera
2011-04-12, 23:30
Avstängd
Håller med om att inslaget om prostitution var väldigt klichéartat, klart sämsta inslaget hitintills. Överlag var det här avsnittet ganska svagt, trots att det var säsongsavslut.
Citera
2011-04-12, 23:32
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Oxå nyfiken på detta. GW var uppenbart optimistisk, och tycktes nästan road av att inte kunna berätta för oss .
Hehe, det var han säkert.

Det måste ha varit något mycket bra tips om GW är optimistisk. Inte ofta man ser/hör honom det.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2011-04-12 kl. 23:41.
Citera
2011-04-12, 23:44
Medlem
GW hade ytterligare ett av sina kul uttryck oxå. Det där om att han tycker han kan ha väst eftersom han jagar både djur och folk .
Citera
2011-04-13, 06:25
Medlem
Fickludds avatar
Ibland är GW som ett stort barn. 'Jag har väst för att den har stora och djupa fickor där jag kan ha många hemliga grejer.' 'Jag har radar på min bil. Runt om.'
Citera
2011-04-13, 07:30
Medlem
Kvinnan i inslaget som nu ägnar sig åt att hjälpa kvinnor i liknande situationer som den hon befann sig i säger också nåt så smart som att hon har aldrig träffat en frivilligt prostituerad. Nej, klart som fan att hon inte har, varför skulle de komma till henne och vilja ha hjälp?
Citera
2011-04-13, 08:28
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Bra program förutom det om kopplerihärvan som flera redan pratat om. Passade inte in i Veckans brott riktigt. Förstår mig inte på kvinnan i inslaget (Paulina eller vad hon heter). Hon träffar en man en gång och sedan är hon "fast i hans våld"? Tröttsamt att kvinnor hela tiden framställs som viljelösa mähän.

Håller med totalt, vanlig jävla svensk media i sitt esse (och givetvis inte ett knyst om alla kvinnor som köper sex). Fattade inte heller det med kvinnan i inslaget, det framgick ju inte vad han hade för hållhake på henne. Det var väl inte som i Thriller eller Lilja 4-ever, att han kidnappade och höll henne fången direkt?
Citera
2011-04-13, 08:58
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Ibland är GW som ett stort barn. 'Jag har väst för att den har stora och djupa fickor där jag kan ha många hemliga grejer.' 'Jag har radar på min bil. Runt om.'

Visst är han det. En del av charmen. Ser förresten fram emot deras sommarspecial som han pratade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in