2014-12-11, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
GW r ju ute och cyklar ibland s att det str hrliga till, den absolut hjdpunkten eller bottennappet igr var vl hans ord om att lkare lr sig inte att stycka mnniskor fr dom lr ju sig ju istllet att "lappa ihop" mnniskor

Men den dr underliga haltande logiken s kan vl inte lkare beg mord verhuvudtaget fr dom r ju utbildade till att rdda mnniskoliv istllet
Citera
2014-12-11, 01:15
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
GW r ju ute och cyklar ibland s att det str hrliga till, den absolut hjdpunkten eller bottennappet igr var vl hans ord om att lkare lr sig inte att stycka mnniskor fr dom lr ju sig ju istllet att "lappa ihop" mnniskor

Men den dr underliga haltande logiken s kan vl inte lkare beg mord verhuvudtaget fr dom r ju utbildade till att rdda mnniskoliv istllet

Ja det stmmer kanske inte riktigt. Men jag tror att en styckare r bttre p att stycka en kropp, n en lkare.
Citera
2014-12-11, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Ja det stmmer kanske inte riktigt. Men jag tror att en styckare r bttre p att stycka en kropp, n en lkare.

Bttre n en kirurg eller rttslkare d ocks ?
Fick instinktivt knslan i grdagens program nr GW yttrade sig om huruvida viss yrkesgrupper r mer troliga som gningsmn vid styckmord att han indirekt ocks pratade om ett vlknt styckmordsfall frn 80-talet, lkare lr sig inte att stycka mnniskor hvdade GW minsann
Det medicinska yrkesomrdet r vl frresten en av de yrkesgrupper som producerat flest mrdare ?
Citera
2014-12-11, 02:36
Medlem
junazs avatar
Haha, flummiga snubbar som hller p med sprningen, hur prkta r de p daglig basis?

I vrigt inser man ju hur unikt mrkligt fallet i Askersund egentligen r, eller snarare GM... Stmmer ju statistiskt inte in ngonstans, lter mrkligt om GM inte skulle lida av ngon form av mental ohlsa.
Citera
2014-12-11, 17:22
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
De intervjuade vl Bengt Eriksson i programmet, han har skrivit en bok om Inez.

https://www.adlibris.com/se/bok/nico...-9789163355189

Tack! Det missade jag helt.
Citera
2014-12-13, 09:33
Medlem
santacls avatar
Sprarna puffar nog p rtt bra nr dom glider runt i skogen och letar ett och annat spr
Citera
2014-12-13, 17:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Sjlvklart r lkare bttre p att stycka mnniskor n dom som inte har ngon medicinsk utbildning alls. Vetskapen om hur kroppen ser ut och hlls ihop r sjlvklart ovrderlig om man tvingas att stycka ngon.

GW har inte alltid rtt.
Citera
2014-12-13, 18:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Sjlvklart r lkare bttre p att stycka mnniskor n dom som inte har ngon medicinsk utbildning alls. Vetskapen om hur kroppen ser ut och hlls ihop r sjlvklart ovrderlig om man tvingas att stycka ngon.

GW har inte alltid rtt.
Fast jag tror nog nd en gammal slaktare r bttre p att stycka en mnniska n vad en lkare r. Lkaren har ju mer teoretiska kunskaper om det, medan slaktaren har riktigt mycket praktisk vning, visserligen p djur, men mnniskan r ju ett djur ocks, s mycket hur leder hnger ihop och liknande r nog ganska likt.
Citera
2014-12-14, 12:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fast jag tror nog nd en gammal slaktare r bttre p att stycka en mnniska n vad en lkare r. Lkaren har ju mer teoretiska kunskaper om det, medan slaktaren har riktigt mycket praktisk vning, visserligen p djur, men mnniskan r ju ett djur ocks, s mycket hur leder hnger ihop och liknande r nog ganska likt.

En riktig slaktare r nog den som r allra mest lmpad...jag hller med.
Citera
2014-12-14, 16:14
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
En riktig slaktare r nog den som r allra mest lmpad...jag hller med.
En styckartvling i Veckans Brott vore intressant. Med GW, slaktare, lkare och en amatr(Camilla).
Citera
2014-12-16, 01:08
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Tycker att camilla kvarntoft bara blir bttre bde i agenda och veckans brott.Och det gr att hon atomatiskt blir snyggare. Tror att Gw r riktigt tnd p henne samtidigt som han vet att det r lnlst. Tror inte att Gw r kapabel att genomfra ett knull.
Citera
2014-12-16, 07:09
Medlem
Quarrels avatar
Det unika erknnandet som spelades in i smyg
Citat:
I ssongens sista Veckans brott: Mord-erknnandet p Gran Lundblad i Kalmar. Vart tar alla kalla fall vgen? Flj med till kllaren dr de frvaras. Thomas Quick frikndes frn mordet p Yenon Levi. Men vad har hnt med fallet nu? Och s berttar Leif GW Persson om Sveriges frsta seriemrdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in