2014-12-11, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
GW är ju ute och cyklar ibland så att det står härliga till, den absolut höjdpunkten eller bottennappet igår var väl hans ord om att läkare lär sig inte att stycka människor för dom lär ju sig ju istället att "lappa ihop" människor

Men den där underliga haltande logiken så kan väl inte läkare begå mord överhuvudtaget för dom är ju utbildade till att rädda människoliv istället
Citera
2014-12-11, 01:15
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
GW är ju ute och cyklar ibland så att det står härliga till, den absolut höjdpunkten eller bottennappet igår var väl hans ord om att läkare lär sig inte att stycka människor för dom lär ju sig ju istället att "lappa ihop" människor

Men den där underliga haltande logiken så kan väl inte läkare begå mord överhuvudtaget för dom är ju utbildade till att rädda människoliv istället

Ja det stämmer kanske inte riktigt. Men jag tror att en styckare är bättre på att stycka en kropp, än en läkare.
Citera
2014-12-11, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Ja det stämmer kanske inte riktigt. Men jag tror att en styckare är bättre på att stycka en kropp, än en läkare.

Bättre än en kirurg eller rättsläkare då också ?
Fick instinktivt känslan i gårdagens program när GW yttrade sig om huruvida viss yrkesgrupper är mer troliga som gäningsmän vid styckmord att han indirekt också pratade om ett välkänt styckmordsfall från 80-talet, läkare lär sig inte att stycka människor hävdade GW minsann
Det medicinska yrkesområdet är väl förresten en av de yrkesgrupper som producerat flest mördare ?
Citera
2014-12-11, 02:36
Medlem
junazs avatar
Haha, flummiga snubbar som håller på med spårningen, hur pårökta är de på daglig basis?

I övrigt inser man ju hur unikt märkligt fallet i Askersund egentligen är, eller snarare GM... Stämmer ju statistiskt inte in någonstans, låter märkligt om GM inte skulle lida av någon form av mental ohälsa.
Citera
2014-12-11, 17:22
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
De intervjuade väl Bengt Eriksson i programmet, han har skrivit en bok om Inez.

https://www.adlibris.com/se/bok/nico...-9789163355189

Tack! Det missade jag helt.
Citera
2014-12-13, 09:33
Medlem
santacls avatar
Spårarna puffar nog på rätt bra när dom glider runt i skogen och letar ett och annat spår
Citera
2014-12-13, 17:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Självklart är läkare bättre på att stycka människor än dom som inte har någon medicinsk utbildning alls. Vetskapen om hur kroppen ser ut och hålls ihop är självklart ovärderlig om man tvingas att stycka någon.

GW har inte alltid rätt.
Citera
2014-12-13, 18:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Självklart är läkare bättre på att stycka människor än dom som inte har någon medicinsk utbildning alls. Vetskapen om hur kroppen ser ut och hålls ihop är självklart ovärderlig om man tvingas att stycka någon.

GW har inte alltid rätt.
Fast jag tror nog ändå en gammal slaktare är bättre på att stycka en människa än vad en läkare är. Läkaren har ju mer teoretiska kunskaper om det, medan slaktaren har riktigt mycket praktisk övning, visserligen på djur, men människan är ju ett djur också, så mycket hur leder hänger ihop och liknande är nog ganska likt.
Citera
2014-12-14, 12:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fast jag tror nog ändå en gammal slaktare är bättre på att stycka en människa än vad en läkare är. Läkaren har ju mer teoretiska kunskaper om det, medan slaktaren har riktigt mycket praktisk övning, visserligen på djur, men människan är ju ett djur också, så mycket hur leder hänger ihop och liknande är nog ganska likt.

En riktig slaktare är nog den som är allra mest lämpad...jag håller med.
Citera
2014-12-14, 16:14
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
En riktig slaktare är nog den som är allra mest lämpad...jag håller med.
En styckartävling i Veckans Brott vore intressant. Med GW, slaktare, läkare och en amatör(Camilla).
Citera
2014-12-16, 01:08
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Tycker att camilla kvarntoft bara blir bättre både i agenda och veckans brott.Och det gör att hon atomatiskt blir snyggare. Tror att Gw är riktigt tänd på henne samtidigt som han vet att det är lönlöst. Tror inte att Gw är kapabel att genomföra ett knull.
Citera
2014-12-16, 07:09
Medlem
Quarrels avatar
Det unika erkännandet som spelades in i smyg
Citat:
I säsongens sista Veckans brott: Mord-erkännandet på Göran Lundblad i Kalmar. Vart tar alla kalla fall vägen? Följ med till källaren där de förvaras. Thomas Quick frikändes från mordet på Yenon Levi. Men vad har hänt med fallet nu? Och så berättar Leif GW Persson om Sveriges första seriemördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in