Inslaget om hur polisen jobbar i Norrkping var intressant. De va ganska mycket fltassistenter som snutar. Men de r nog stor skillnad p att flja polisen i Norrkping n om de vore i Malm.
Jag skulle vilja att de tog upp mer om Malm, vill grna hra Leif GW Perssons framtidstro om den staden. Allt jag vet r att han klagat p Malm-polisen tidigare och inte verkar se att Malm har andra frutsttningar n andra stder i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Blir s trtt p att Leif alltid ska prata om detta frbannade statsministermord i varje ssong/serie han medverkar i. Samma gamla snack som han alltid krt med. Man kan inte pverka det frflutna. Han mste inse detta. Han verkar nstan tro att han skulle kunna frndra historien genom att klaga p utredningen tillrckligt mnga gnger.
Jag tror inte de r han som vljer att Palme ska tas upp som nu i senaste avsnittet.
Men de r ett fall dr Leif GW Persson lagt ner mycket tid och ser man Veckans Brott Palme-Special frn frra ret s r han teorier intressanta. GW r smart, varfr skulle en tjackpundare bara skjuta ner Palme? De ligger tyngre motiv bakom, men jag delar inte Professorns sikt att de mste vara inhemska.
Men jag hller med dig att den 28 februari r en slags Palme dag, absolut.
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Lite OT men har Leif GW slutat rka eller nt? Tnkte d p hans eviga plockande med glasgonen. Jag var lite lttroad och rknade till ca 47 ggr som han hissade brillorna upp och ner under senaste avsnittet.
Sdr har Leif GW Persson varit s lnge jag kan minnas honom.
Kommer ihg nr han satt med en skjorta med nerspilld Ramlsa och kkade jordntter i Efterlyst, Hasse Aro stllde en frga flera gnger till honom medans GW kollade p datorn och hllde i sig jordntter innan han fattade att Aro snackade med honom.
Riktigt rolig TV!
Men han brjar se riktigt sleten ut, vr kra Professor..