2012-03-02, 04:09
Medlem
r det bara jag som fr knslan av att GW har en vldigt stark misstanke om vem det r som skjutit Olof Palme?

Min knsla grundar sig i hans lite kryptiska formuleringar nr han talar om grningsmannen. Tycker dessutom att han fr rtt s intressanta ansiktsuttryck nr han talar om det, som om han nstan hller p att provocera grningsmannen fr att han VET eller i alla fall har stora skl att tro att GM lyssnar.
Dessutom nmner han ett par saker som:
-40 ring nr det hnde
-nu vltrnad 65 ring
-Svensk
-Bakgrund i frsvar/spo/polis
-Svrt att skilja sig frn vapnet, har det kvar ven fast han borde slnga det
-Nrhet till politiken
-Politiska intressen bakom mordet med koppling till Sverige och inte utlandet
-Flera personer involverade

Hller han p med ngon slags envgskommunikation genom tv fr att locka ut GM i ljuset eller f honom att kontakta GW p ngot stt? Har fr mig att han tidigare sagt att han hoppas att GM en dag kommer att hra av sig till honom, ven anonymt.. Odds p det?
Citera
2012-03-02, 04:15
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbfan10
r det bara jag som fr knslan av att GW har en vldigt stark misstanke om vem det r som skjutit Olof Palme?

Min knsla grundar sig i hans lite kryptiska formuleringar nr han talar om grningsmannen. Tycker dessutom att han fr rtt s intressanta ansiktsuttryck nr han talar om det, som om han nstan hller p att provocera grningsmannen fr att han VET eller i alla fall har stora skl att tro att GM lyssnar.
Dessutom nmner han ett par saker som:
-40 ring nr det hnde
-nu vltrnad 65 ring
-Svensk
-Bakgrund i frsvar/spo/polis
-Svrt att skilja sig frn vapnet, har det kvar ven fast han borde slnga det
-Nrhet till politiken
-Politiska intressen bakom mordet med koppling till Sverige och inte utlandet
-Flera personer involverade

Hller han p med ngon slags envgskommunikation genom tv fr att locka ut GM i ljuset eller f honom att kontakta GW p ngot stt? Har fr mig att han tidigare sagt att han hoppas att GM en dag kommer att hra av sig till honom, ven anonymt.. Odds p det?
Min knsla r att han r int helvete nyfiken p vem GM r och verkligen ber till GM att kontakta honom (vilket han frut sagt helt tydligt att han nskade, han kunde tnka sig att ta en fika med GM). Jag tror att GW har en ganska tydlig bild av hur det gick till, sann eller inte, och drar sina slutsatser drur.
Citera
2012-03-02, 06:06
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
SVT har plockat bort Veckans brott frn play p grund av att material som var olmpligt har visats.

Enligt folket p SVT s syns inte lnken till videon (men adressen fungerar fortfarande) p grund av tekniskt strul. Var du har ftt 'olmpligt'-anledning ifrn framgr dremot inte.
Citera
2012-03-02, 15:58
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
SVT har plockat bort Veckans brott frn play p grund av att material som var olmpligt har visats.
Ngon som vet vad?
Ngon Leif sagt?
Ngon identitet som avsljats?
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Enligt folket p SVT s syns inte lnken till videon (men adressen fungerar fortfarande) p grund av tekniskt strul. Var du har ftt 'olmpligt'-anledning ifrn framgr dremot inte.
Veckans Brott filmade en whiteboard-tavla inne p B*rby Ungdomshem dr de boendes frnamn listades. Det ska nu vara bortklippt i SVT Play-versionen.
Citera
2012-03-02, 16:32
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjoltyg
De har censurerat ver namnen p tavlan p behandlingshemmet de besker i programmet.
Se 27:30-28:15, tavlan bakom kvinnan i grn trja. Det r nog den informationen de inte har rttigheter att visa, d det strider mot sekretesslagen.

Reagerade faktiskt p att namnen var fullt synliga nr jag sg programmet i tisdags.
Citera
2012-03-04, 03:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Inslaget om hur polisen jobbar i Norrkping var intressant. De va ganska mycket fltassistenter som snutar. Men de r nog stor skillnad p att flja polisen i Norrkping n om de vore i Malm.
Jag skulle vilja att de tog upp mer om Malm, vill grna hra Leif GW Perssons framtidstro om den staden. Allt jag vet r att han klagat p Malm-polisen tidigare och inte verkar se att Malm har andra frutsttningar n andra stder i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Blir s trtt p att Leif alltid ska prata om detta frbannade statsministermord i varje ssong/serie han medverkar i. Samma gamla snack som han alltid krt med. Man kan inte pverka det frflutna. Han mste inse detta. Han verkar nstan tro att han skulle kunna frndra historien genom att klaga p utredningen tillrckligt mnga gnger.
Jag tror inte de r han som vljer att Palme ska tas upp som nu i senaste avsnittet.
Men de r ett fall dr Leif GW Persson lagt ner mycket tid och ser man Veckans Brott Palme-Special frn frra ret s r han teorier intressanta. GW r smart, varfr skulle en tjackpundare bara skjuta ner Palme? De ligger tyngre motiv bakom, men jag delar inte Professorns sikt att de mste vara inhemska.

Men jag hller med dig att den 28 februari r en slags Palme dag, absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Lite OT men har Leif GW slutat rka eller nt? Tnkte d p hans eviga plockande med glasgonen. Jag var lite lttroad och rknade till ca 47 ggr som han hissade brillorna upp och ner under senaste avsnittet.

Sdr har Leif GW Persson varit s lnge jag kan minnas honom.
Kommer ihg nr han satt med en skjorta med nerspilld Ramlsa och kkade jordntter i Efterlyst, Hasse Aro stllde en frga flera gnger till honom medans GW kollade p datorn och hllde i sig jordntter innan han fattade att Aro snackade med honom.
Riktigt rolig TV!

Men han brjar se riktigt sleten ut, vr kra Professor..
Senast redigerad av Arbetarbroder 2012-03-04 kl. 03:29.
Citera
2012-03-06, 22:02
Moderator
Dr Kings avatar
Det verkar finnas en stark attraktion mellan GW och Camilla Kvartoft vilket framgick extra tydligt ikvll nr GW gav en fdelsedagspresent till Camilla. Jag undrar om inte Camilla r lite hemligt kr i Leffe.
Citera
2012-03-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det verkar finnas en stark attraktion mellan GW och Camilla Kvartoft vilket framgick extra tydligt ikvll nr GW gav en fdelsedagspresent till Camilla. Jag undrar om inte Camilla r lite hemligt kr i Leffe.

Vem r inte kr i honom? Fast jag som kille r mer imponerad av honom och skulle vilja bli hans polare.
Citera
2012-03-06, 22:18
Medlem
wonderlands avatar
Tyckte det var fint men vldigt ovntat med presentutdelningen p slutet, lite kul att se en annan sida av GW. Oavsett om det var han eller redaktionen som fixat fram det.
Citera
2012-03-06, 22:20
Medlem
Bsta i dagens program var dock kommentaren "bara srpla p" om hur man dricker blod.

Larvigt att dom blurra "Vampyren Lennarts" ansikte nr det visas i TV4 dokumentren som kom fr ngra r sen.
Citera
2012-03-06, 22:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Tyckte det var fint men vldigt ovntat med presentutdelningen p slutet, lite kul att se en annan sida av GW. Oavsett om det var han eller redaktionen som fixat fram det.

Lite gulligt faktiskt. GW visade upp sin charmiga sida.

Annars ett riktigt bra program ikvll. Flera intressanta mnen som togs upp.
Citera
2012-03-06, 22:33
Medlem
nero1s avatar
Nr dom gjorde reportaget om demonstrationen mot svenskfientligheten s blev det lite vl uppenbart hur vnstervriden reporten verkade vara, ven Camilla i studion avsljade sig som vldigt partisk. Allt handlade bara om dom stygga hgerextremisterna. Inte ett ord om att det faktiskt var vnsterslddret som var orsaken till stket... GW hade en mycket nyktrare syn p saken. Som alltid. Sen gr det inte att frneka att Camilla verkar extremt imponerad av GW. Tycker nstan hennes blickar mot honom pminner om fjortisbrudarnas blickar nr ngon pojktnt upptrder p Allsng p Skansen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in