2013-02-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har aldrig skrivit att kvinnors omhndertagande och mmande frmgor skulle vara nedvrderande kommentarer. Men om man anser att kvinnor inte kan bli bra prickskyttar just fr att de r kvinnor d r man verkligen ute och cyklar.
Men dumme fan. Det handlar inte bara om att skjuta prick som Kvartoft tror. Svalde du verkligen den feministkommentaren s enkelt?

Visst finns det nog tjejer som skulle vara ypperliga prickskyttar, men generellt sett r mn mer lmpade, av tmligen sjlvklara anledningar som redan ppekats ovan.

Sluta va s satans jvla insnad p att "kn r en social konstruktion och alla fds lika", s frstr du nog vrlden bttre.

Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men suck, inte du nu igen! Flashbacks verlgset mest verlgsna verdngare i kvinnlig enfald.

Om du anstrnger dig fr att lsa igenom citatet s ser du att vad toffel-Leffe sa var att han knner "ett flertal" kvinnliga skyttar som r "bttre n nstan alla mn". De r allts flera stycken (oj oj oj) som r bttre n nstan alla mn (vilka mn d, kan man undra), men det rcker uppenbarligen nd inte eftersom de bsta mnnen r bttre n alla andra kvinnor.

Bsta krringjvel. Det r bara i din fittstimstinkande, sura gamla disksvamp till inkrkt PK-hjrna som avsaknaden av kvinnliga skyttar i insatsstyrkan beror p ngot annat n just brist p talang och kompetens. Dina feministiska onanifantasier om Det Stora Patriarkatets Konspiration ger du sledes bst luft t i ngon annan, fr dylika mentala perversioner specifikt avsedd forumavdelning.

Med mitt frra inlgg ville jag helt enkelt bara ppeka hur fjskigt, tntigt och fegt det r av Leffe Gubb-Wanker Persson att inte svara sanningsenligt p Camilla "Horstvel" Kvalsterstofts naiva dagisbabbel till opkallade genusfrgor, vilka jag till yttermera visso inte direkt anser vara till gagn fr programmets sevrdhetsgrad.

Jag brukar sga att det r bra att kvinnor har tre hl s lnge de r unga och snygga, med tiden tenderar dessvrre ett av dem att bli mer en klla till irritation n till gldje.

Du mognade av allt att dma vldigt tidigt.
Bland de bsta, tillrttavisande, inlgg jag lst senaste halvret.
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2013-02-07 kl. 19:24.
Citera
2013-02-08, 01:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartier
Nja, s coolt blir det ju inte nr man struntar i att just frsegla brevet samtidigt som man sger sig ha gjort det. Titta p svt-play. Visserligen inte frsta gngen GW bluffar och ljuger.

Frskringsbedrgeri r det naturligtvis. Men jag frstr inte hans frsiktighet i detta fall nr han fr ngra r sedan kunde avfrda en kille som omaskerad sade sig blivit torterad med att han ljg. Men det r klart, chansen att f briljera med det icke-frseglade brevet hade ju gtt frlorad d. Nu gjorde den det i alla fall.

Uppenbarligen s missade du precis slutet av programmet d GW fick tillbaks brevet fr att frsegla det..
Citera
2013-02-08, 01:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulkiosk
Nog fr att jag gillar GW och kan se vrdet i en gedigen utredning av kostlden men han tolkar nog in lite fr mycket av sin egna entusiasm i befolkningen. Kon som svensk symbol, heligheten och att det skulle bli ett brott mot svenskheten sjlvt i frlngningen att beg brott mot denna vrdebrande folkhemssymbol. Njae, snarare s att det r GW framfr korna som gillas, skulle jag gissa...

Du har svrt fr att frst ironi va?
Citera
2013-02-08, 02:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Gissar att han menade som symbol fr det gamla bondesamhllet.Det mste ju ha frt ett jvla liv att sno 68 kor jag menar med lastbilar och 68 kor som romar.Eller sov bonden djupt just nr det skedde.

Ja, det kan ju vara romer inblandade.
Citera
2013-02-08, 12:38
Medlem
Cartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Uppenbarligen s missade du precis slutet av programmet d GW fick tillbaks brevet fr att frsegla det..

Inte alls. Camilla sger till Leif "och du Leif, nu har du frseglat brevet?" Leif svarar "Ja, verkligen".
I sista sekunden upptcker dock Leif sitt misstag och hinner sga "vi fr klistra igen det dr".
Citera
2013-02-08, 18:03
Medlem
gulkiosks avatar
Citat:
Du har svrt fr att frst ironi va?

Haha, r det s illa?

Jag gillar i vanliga fall underliggande budskap och drmed ironi, men den mste jag ha missat i detta fallet. Kan inte du, eller den som knner sig manad att hoppa in i Netherworld:s stlle, frklara fr mig?
Citera
2013-02-08, 18:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartier
Inte alls. Camilla sger till Leif "och du Leif, nu har du frseglat brevet?" Leif svarar "Ja, verkligen".
I sista sekunden upptcker dock Leif sitt misstag och hinner sga "vi fr klistra igen det dr".

Precis. GW r p vg att f tillbaks brevet fr att frsegla det. Jag var lite otydlig.

Dock s spelar det ingen som helst roll. GW kan ppna det och ndra det skrivna och sen frsegla det igen i ett likadant kuvert.

Det blir intressant att flja detta rendet nd. Men om GW har rtt enligt ppnandet, s kan vi ju nd inte veta att han gissade rtt i frvg tyvrr.
Citera
2013-02-08, 21:14
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Precis. GW r p vg att f tillbaks brevet fr att frsegla det. Jag var lite otydlig.

Dock s spelar det ingen som helst roll. GW kan ppna det och ndra det skrivna och sen frsegla det igen i ett likadant kuvert.

Det blir intressant att flja detta rendet nd. Men om GW har rtt enligt ppnandet, s kan vi ju nd inte veta att han gissade rtt i frvg tyvrr.
Jag tror verkligen inte proffesorn skulle ljuga och manipulera.
Citera
2013-02-09, 17:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Jag tror verkligen inte proffesorn skulle ljuga och manipulera.

Det tror jag verkligen inte heller. Men pongen med det jag skrev var att bara fr att de i programmet vinklade det som att "det dr mste vi frsegla", s kan man uppfatta det som att de vill f oss tittare att tro att vi kan vara skra p att det som GW skrivit, kommer att va det som visas i programmet nr fallet har lsts.

Men det kan vi inte vara skra p. Vilket betyder att vi i framtiden kommer att f en debatt hr i trden, dr folk kommer att ifrgastta det som str i kuvertet. Lika bra att varna om det redan nu.
Citera
2013-02-09, 17:16
Medlem
Sg att det varit lite diskussion om det r riktiga brottsfall som kriminalteknikerna i serien nu hller p med, och det r det allts inte. Det hr behandlades i en artikel i Nerikes Allehanda hromdagen.

http://na.se/nyheter/orebro/1.196982...er-verklighet-

Citat:
Inslagen r filmade s att fallet upplevs som mycket realistiskt. Flera personer har hrt av sig till NA och undrat om fallet baseras p en verklig hndelse. Tittare har till och med tnkt tanken att det r ett verkligt grovt brott som begtts och utreds med SVT:s kameror rullande.
- Som det brukar st i anslutning till en del filmer: varje verensstmmelse med verkligheten r en tillfllighet. Inslagen r fiktiva, men vi har frskt att f dem s lika verkligheten som mjligt. Och de blev faktiskt mer spnnande n vi hade frvntat oss, sger Hans Wiklund, producent fr inslagen p SVT.
Citera
2013-02-09, 17:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88-Mindstate
Sg att det varit lite diskussion om det r riktiga brottsfall som kriminalteknikerna i serien nu hller p med, och det r det allts inte. Det hr behandlades i en artikel i Nerikes Allehanda hromdagen.

Bra Mindstat!

Jag har missat att SVT upplyst om att det varit fiktivt allting. Jag frstod det frst nr de avpixlade en docka som dom skulle bra bort frn brottsplatsen. Jag tnkte d s klart att, "vad konstigt att de rkade finnas en docka p brottsplatsen." Och senare "Nu br dom bort dockan som om det vore dockan som blivit utsatt fr ett brott, varfr?" Senare funderade jag ocks ver varfr de valde att pixla dockan. Jag tnkte att dockan kanske var invandrare? Eller att det var en knd docka, som folk skulle kunna knna igen frn HM's skyltfnster dr Tupac-t shirts visats upp.
Citera
2013-02-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88-Mindstate

Men hur kan man vara s in i helvete naiv att man tror att kriminalteknikernas fall r p riktigt? Jag menar, det r ju inte srskilt svrt att frestlla sig vad de anhriga skulle tycka om att deras dotters skndade lik anvndes som underhllningsmaterial i TV...

Helt jvla otroligt att det finns folk som tror snt. Ungefr samma kategori mnniskor som tittar p amerikansk wrestling och Ricki Lake och bara tnker: "WOW!".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in