2014-10-28, 22:33
Medlem
mishimas avatar
Har inte de tre första avsnitten den här säsongen varit riktigt bra? GW har varit rapp och på hugget, intressanta ämnen och det har varit riktigt bra intensitet på programmen.
Citera
2014-10-28, 22:52
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har inte de tre första avsnitten den här säsongen
varit riktigt bra? GW har varit rapp och på hugget, intressanta ämnen och det
har varit riktigt bra intensitet på programmen.

Ja, jag skulle dock som jag sagt tidigare önska att du släppte "så jobbar polisen"-
reportagen. Sedan så tror jag programmet skulle tjäna på om de minskade ner
antalet fall per program från 3 till 2 så att de kunde gå mer på djupet i fallen.

Nu känns det som om de bara skrapar lite på ytan innan de måste hasta
vidare till nästa programpunkt.
Citera
2014-10-28, 23:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har inte de tre första avsnitten den här säsongen varit riktigt bra? GW har varit rapp och på hugget, intressanta ämnen och det har varit riktigt bra intensitet på programmen.

Det tycker jag också GW är inte lika virrig och trött.

Upplägget idag var väldigt bra med Jasmina, Brattås, några aktuella händelser och avslutning med ett lite äldre fall.
Kul att se när mannen Kjell-Olof Feldt mötte lyfte på hatten.

Fast jag håller med om att man kunde skrota inslagen om hur polisen arbetar idag, båtmotorer i all ära men det är inte kul att se på. Skrotar man dom inslagen så skulle det vara ett perfekt program.

Bus eller godis förresten, vad ska han svara på det? "Jag vill ha lite bus, tihi".
Citera
2014-10-29, 02:34
Medlem
santacls avatar
GW är ju ett unikum helt klart. Kan inte göra annat än älska karln.
Citera
2014-10-29, 06:30
Moderator
Dr Kings avatar
Detta program i allmänhet och Leffa GW P i synnerhet bör ju få alla TV-priser man kan få. Ett riktigt bra program där samspelet mellan Camilla och GW är klockrent. Hon driver med honom på ett sätt som han ibland inte verkar förstå och han sätter sig på henne på ett "lilla gumman"-mässigt sätt som måste få feminister som Gudrun Schyman att sätta TV-groggen i halsen.
Citera
2014-10-29, 08:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Rapade GW då den blonda kvinnan gick igenom de fyra brottsplatserna på bild? Hon avbröts ju av något gurglande ljud och blev nästan ställd; lät som en klockren burgar- och ölrap av GW!
Haha, ja visst fan var det en rap? Gillade ansiktsutrycket på Camilla också.
Citera
2014-10-29, 11:26
Medlem
LittleHatJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sissen
Oj vad hennes pappa med att pressa fram tårar där...

Om det var din reaktion undrar man ju vad du har för diagnos (förutom dyslexi).
Han lyckades väl snarare hålla tillbaka tårarna, och det var tappert med tanke på omständigheterna.
Citera
2014-10-29, 11:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Ja, jag skulle dock som jag sagt tidigare önska att du släppte "så jobbar polisen"-
reportagen. Sedan så tror jag programmet skulle tjäna på om de minskade ner
antalet fall per program från 3 till 2 så att de kunde gå mer på djupet i fallen.

Nu känns det som om de bara skrapar lite på ytan innan de måste hasta
vidare till nästa programpunkt.

Det är kanske inte så roligt med inslag om hur polisen jobbar, men jag ser ändå ett syfte med dem. Jag tycker det är bra att fler människor får förståelse och kunskap om polisarbete. Det är bra att polisen visar på öppenhet och visar hur de gör och varför. Jag kan ta det som bra public service-TV.
Citera
2014-10-29, 17:33
Medlem
MrWins avatar
Han kan väl ta fram flaskan han har innanför västen och ställa den på bordet. Sedan kan han ta sig några supar och fortsätta raljera över odugliga poliser

Hela det svenska folket i TV-sofforna säger halleluja
Citera
2014-10-29, 17:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Han kan väl ta fram flaskan han har innanför västen och ställa den på bordet. Sedan kan han ta sig några supar och fortsätta raljera över odugliga poliser
Hela det svenska folket i TV-sofforna säger halleluja

Känner du dig träffad månne? Han gav ju faktiskt beröm till polisen idag. Han säger vad han tycker i alla frågor, inklusive hur brottsutredningar har skötts. Beröm och kritik till de som förtjänar det. Vem annars yttrar sig i de frågorna? Att han dricker mycket hycklar han inte heller om.

Det här lilla klippet är underbart, speciellt det sista där han vinkar till några tittare.
https://www.youtube.com/watch?v=f3Hz1FktIBA
Citera
2014-10-29, 18:19
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Känner du dig träffad månne? Han gav ju faktiskt beröm till polisen idag. Han säger vad han tycker i alla frågor, inklusive hur brottsutredningar har skötts. Beröm och kritik till de som förtjänar det. Vem annars yttrar sig i de frågorna? Att han dricker mycket hycklar han inte heller om.

Det här lilla klippet är underbart, speciellt det sista där han vinkar till några tittare.
https://www.youtube.com/watch?v=f3Hz1FktIBA

Nej jag är ingen polis om du trodde det. Bra att han bytte programledare. Leif GW och Hasse hade nog inte rätt personkemi.
Citera
2014-10-31, 01:07
Medlem
William Hainess avatar
Hoppas verkligen att de hittar Jasmina. Känns tveksamt dock - den svenska polisen verkar inte bra med att hitta välgömda kroppar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in