2010-10-27, 01:41
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
studion r sjukt trkig och absolut ngot man hade kunnat f till bttre utan att fr den sakens skull hrma Efterlysts studio.
Ja, det r ocks ngot jag lade mrke till ganska omgende. Inte fr att bakgrunden och utseendet frndrar innehllet i Leffes ord o.s.v men att piffa upp stllet skadar ju liksom inte utan hade blivit lite behagligare att titta p. Som det r nu r ju inte depressionen lngt ifrn.

Citera
2010-10-27, 01:47
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Journalister, politiker och de politiskt korrekta gttar sig i de paralleller som vi hr och dr har sett dras upp. Som vi t.ex sg var ett relativt lngt inslag om och t.o.m med John Ausonius med i brjan av avsnittet. Detta fr att det passar, fr att det r politiskt korrekt, inte fr att det behver vara p detta stt, vilket bl.a Leif inte var sen att ppeka. Bra.

Som jag har skrivit tidigare s r det intressanta som sagt inte om GM r vit, rd, svart eller gul utan medias intentioner, deras agenda. Viljan att bilda en politiskt korrekt uppfattning. Viljan att f allmnheten att tro att det finns rasistiska motiv, en frhoppning om detta. r GM kesson s gr det liksom i byxan fr etablissemanget. Det blir jackpot. Men som sagt, ju mer svensk, heterosexuell, blond och blgd mannen r desto mer kommer det att skrivas och detta givetvis av explosionsartad pk-orgasmresulterad karaktr dr grningsmannen framstlls som en ond nazist/rasist/xenofob (och som skerligen till stor del r pverkad av "hgervindarna" och SDs intrde i riksdagen). Paralleller till NyD och Lasermannen kommer att finnas i verfld. Detsamma gller kommer att glla omvnt att ju mer icke svensk, homosexuell och hyperneger och p olika stt frmmande och osvensk mannen r desto mindre kommer det att skrivas och nr detta vl sker givetvis av dmpad och diskret karaktr dr grningsmannen r offer fr en dligt fungerande integration och sin socioekonomiska situation.

Dessa hndelser, (Malmskjutningarna) r ganska stora och knda vilket ocks mediernas rubriker om detta r. Man fr ju, i hopp om att medias fortsatta trovrdighet fr den nnu icke upplyste svensson, ordentligt brjar blekna d man eventuellt fr reda p att det r en somalier som vilt skjutit omkring sig som r GM. Man undrar ju liksom lite hur lg trovrdighet AB m.fl kan lyckas skaffa sig utan att folk avfrdar dessa tidningar och s kallade informationskllor.

Edit: Fr vrigt, r det ngot fel p Leif? Jag menar p diagnosniv? Jag tnker frmst p fenomen som att han, under tiden som den aktuella inbjudna personen pratar och emellant frsker f kontakt med Leif, stirrar t ett annat hll och istllet fr att vara fokuserad i samtalet utstrlar fullkomlig nonchalans och ignorans. Ett uttryck som snarare n att visa engagemang i samtalet sger: "Ska jag kpa 5 eller 10 kilo godis p hemvgen, och lste jag ytterdrren"?

Vl talat!

Leif har skert ngon diagnos, typ aspergers syndrom eller liknande. Det gr honom till en strre profil, att han r s flummig men nd s skarp.
Citera
2010-10-27, 02:17
Medlem
Haha, sm roligt att de har lagt in Counter-Strike ljud i kvllens avsnitt.

Det r i klippet med lasermannen, ni som spelar/har spelat vet vad jag menar.

Riktigt bra program frvrigt och hoppas att det hjlper polisen.
Citera
2010-10-27, 05:04
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHawks
Vl talat!

Leif har skert ngon diagnos, typ aspergers syndrom eller liknande. Det gr honom till en strre profil, att han r s flummig men nd s skarp.
Ja, ngot skumt r det nog allt men som du sger s r det ju ocks lite det som r charmen med snubben. Det r ju en vldigt frgstark profil. Tnk dig t.ex tittarsiffrorna i efterlyst eller nu veckans brott om inte han hade varit med.
Citera
2010-10-27, 09:16
Medlem
skurkans avatar
Leifs beskrivning av en styckning, var fan det bland det bsta jag skdat. Han r en riktigt skn lirare skulle ju varit sjukt nice att dela en spliff med honom, tror Efterlyst gjorde ett rejlt tapp i tittarsiffrorna nr han frsvann.

Kndes lite som Camilla frskte pressa p att det mste vara ett rasistiskt motiv, riktigt irriterande.
Citera
2010-10-27, 09:21
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
Han r en riktigt skn lirare skulle ju varit sjukt nice att dela en spliff med honom, tror Efterlyst gjorde ett rejlt tapp i tittarsiffrorna nr han frsvann.

Ja, speciellt som Tommy Lindstrm i skittrkig. Han m vilja mla upp sig sjlv som Sveriges "Dirty Harry" men han r verkligen inte kul att lyssna p.
Citera
2010-10-27, 09:27
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag antar att du t.ex har sett det bermda inslaget i efterlyst dr Leif talar lite sanning vilket man inte fr enligt Hasse som envist motsger sig det faktum Leif kommer med och avfrdar honom som ngon som inte vet vad han snackar om? Ett ckel r han.

Oavsett vad man tycker om Aro eller den "sanning" du talar om, s mste du vl nd medge att Aro krossar GW i just den "debatten"?
Citera
2010-10-27, 09:29
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Oavsett vad man tycker om Aro eller den "sanning" du talar om, s mste du vl nd medge att Aro krossar GW i just den "debatten"?

Eeh, n. Aro blir bortgjord som fan och GW utstrlar verkligen att "jag kunde krossa dig nnu mer men vi r kollegor s jag lter bli".
Citera
2010-10-27, 12:08
Medlem
MedborgareFraggels avatar
Ngon mer n jag som garvade under GWs pedagogiska undervisning i konsten att stycka en kropp?

-S skr man av hr och sen s hr
-Nu blir det nstan lite vl detaljerat tycker jag
-Jaaa... Sen skr man s hr och av hr med

Nstan s att GW sg lite tnd ut, frustade lite och verkade vldigt njd med att f rita upp hur man skulle gra om man befann sig i den prekra situationen och behvde stycka lite.
Citera
2010-10-27, 12:27
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
Leifs beskrivning av en styckning, var fan det bland det bsta jag skdat. Han r en riktigt skn lirare skulle ju varit sjukt nice att dela en spliff med honom, tror Efterlyst gjorde ett rejlt tapp i tittarsiffrorna nr han frsvann.
...

Efterlyst har inte tappat ngot tittarmssigt hittills. Plus att man fr ju sin GW-fix i SVTs program.

Hller med ang. studion, det r fr sterilt och samtidigt lite IKEA-visningsmonter ver det hela.
Senast redigerad av wonderland 2010-10-27 kl. 12:35.
Citera
2010-10-27, 12:58
Medlem
jenna20s avatar
Till skillnad frn andra hr tycker jag grdagens program var smre n det frsta. Men det kanske bara beror p att jag inte finner fallen de tog upp igr lika intressanta som de som diskuterades frra veckan.

Programledaren kndes nnu mer gr och intetsgande.
De skulle tagit med sig Hasse Aro ocks. Den hr Camilla lyckas inte engagera mig alls.
Knns helt blas....
Trist p en annars bra programid.
Citera
2010-10-27, 14:32
Medlem
fascinerande att se hur mycket GW faktiskt kan, tnk att f vara hans lrling ett par r , vad man skulle kunna efter det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in