2010-11-24, 14:00
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Så vem är GW´s favorit till Beckström? I tidigare intervjuer har GW nämnt Reine Brynolfsson, men han kan ju ha ändrat sig.

Personligen tror jag på någon som är osympatisk i verkligheten också. Den där Börje Ahlstedt känns som en bra kandidat. Rund och bäst i världen på allt.
Citera
2010-11-24, 14:50
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spajdaman
Personligen tror jag på någon som är osympatisk i verkligheten också. Den där Börje Ahlstedt känns som en bra kandidat. Rund och bäst i världen på allt.

Nu har jag aldrig läst GW så jag vet inte hur gammal Beckström ska föreställa men är inte Alhstedt, som är över 70, lite för gammal för att spela aktiv kriminalkommisarie?
Citera
2010-11-24, 15:25
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Haha, Leif sitter med mobilen påslagen i fickan och nån ringer mitt i programmet.
Han är oslagbar, verkligen en kunnig man som är full med kvicka kommentarer!

Men det viktiga är, vilka är Fänrik Fitta och Kapten Kofta?
Citera
2010-11-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Nu har jag aldrig läst GW så jag vet inte hur gammal Beckström ska föreställa men är inte Alhstedt, som är över 70, lite för gammal för att spela aktiv kriminalkommisarie?

Jo och han är för lång, Bäckström ska vara Reine Brynolfsson size (kanske någon cm längre) och mycket tjockare. Han ska vara lika tjock som GW är nu fast kortare.

Reine är som sagt ett bra val för Bäckström fast han får göra en Robert De Niro i Tjuren från Bronx uppgång i vikt först. Som Reine såg ut i "Killinggänget på Dramaten - Drömmen om Herrön" skulle passa som Bäckström enligt mig.

Det grymmaste vore om Mikael Marcimain och Hoyt Van Hoytema (regissören och fotografen bakom "Lasermannen") fick uppdraget att göra filmerna av Leif´s böcker, då hade jag känt mig lugn att det blev rätt gjort.
Citera
2010-11-24, 17:55
Medlem
Tullamores avatar
Gillar programmet,faktiskt.GW är kunnig och samtidigt underhållande.Dessutom ser han ut att vara i toppform.Ingen som helst risk för stroke eller pumpstopp där inte.
Citera
2010-11-24, 21:25
Medlem
Det var inte en eller två gånger flashback sågs i programmet.
Citera
2010-11-24, 22:06
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
GW börjar bli lite virrig. Ha mobilen påslagen i sändning..
Kul att höra poliserna totalsåga Beck och Wallanderfilmerna och då speciellt Persprandt och Rapace

Var väl Janne Giljotin som ville ha tillbaka sina medaljer
Citera
2010-11-24, 23:31
Medlem
Sumpings avatar
Vad fan sysslar de med? Halva programmet handlade om att bedöma olika polisprogram och polisböcker.
Vad har detta med "veckans brott" att göra.
Det verkar som om redaktionen saknar en progranidé.

Det finns bland annat ett par hundra olösta mordfall i Sverige. Det är väl just sådant som denna serie skall syssla med och inte med att recensera fiction.

Dessutom är programmet dåligt och ryckigt klippt.

Jag vill ha tillbaks mina licenspengar!

Citera
2010-11-24, 23:35
Medlem
Palahniuks avatar
Detta är verkligen veckans höjdpunkt. GW är i toppform.
Citera
2010-11-25, 03:26
Medlem
antonivanssons avatar
Tycker GW är störtskön och i motsats till vad några andra tyckte här, tycker jag även programledaren är skitbra. Seriös, behaglig, lagom energi för programmet. Det enda som är jobbigt är att GW är ganska otrevlig och svår ibland vilket förstör stämningen lite. Om man är med, dessutom som huvudperson.. i ett program ska det väl inte vara svårt att få svar på frågor och svar borde inte oftare än sällan starta med ett fnys.. Hans blasé-stil och hela tiden undvikande blick är ju ändå inte speciellt trovärdig när han väljer att synas på det sättet han gör. Kosta på dig ett litet smile GW!
Citera
2010-11-25, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Vad fan sysslar de med? Halva programmet handlade om att bedöma olika polisprogram och polisböcker.
Vad har detta med "veckans brott" att göra.
Det verkar som om redaktionen saknar en progranidé.

Det finns bland annat ett par hundra olösta mordfall i Sverige. Det är väl just sådant som denna serie skall syssla med och inte med att recensera fiction.

Dessutom är programmet dåligt och ryckigt klippt.

Jag vill ha tillbaks mina licenspengar!

Jag vill ha tiden tillbaka som det tog att läsa ditt inlägg. Varför använder man fiction när det finns adekvata ord som fiktion? Att skriva på latin är inte tillåtet på detta forum, blott skandinaviska och engelska är tillåtet.

Bra program där man visar att film bilden av snutarna inte är den samma som snutarna upplever. Morsomt att regissören tycker att han gjort en bedrift att fler söker til PHS, men på fel premisser av yrket.
Senast redigerad av HjalmarStorm 2010-11-25 kl. 03:35.
Citera
2010-11-25, 16:33
Medlem
Idunas avatar
GW Persson gjorde bort sig när han avslöjade hur det går för romanhjälten Johansson. Han borde ha kunnat tillstå det och ge sin kollega i programmet Camilla Kvartoft en eloge för att hon INTE avslöjade en sådan sak. Jag tycker annars att Kvartoft är klockren: proffsig och saklig. Dessutom har hon ett pillemariskt leende. Hon funkar jäkligt bra ihop med Persson. Däremot borde Persson sitta i en fet plyschsoffa istället för på ett fejkat kontor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in