2012-02-01, 00:49
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsharen
Fan vad jag lskar GW. Sitter dr helt avslappnad och kommer alltid med ngot fyndigt svar

Ja, han har alltid kunnat formulera sig och han verkar njuta av det.
Citera
2012-02-01, 01:08
Medlem
Fickludds avatar
Det finns en skvallertrd om mlsgaradvokaten Elisabeth Massi Fritz som deltog i studiodebatten: Skvaller om advokaten Elisabeth Massi Fritz?.
Citera
2012-02-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Off topic: Ang. kommissarieballanders inlgg.

Nej . Vi SD:are tar inte t oss om du snackar om rasistpbel . SD har ingen rasism p sin agenda. De som fortfarande gapar om rasistiska SD:are , r bara okunniga frskallar.

Aj fan, det som gick s bra fr dig, du var nstan i ml med din civiliserade argumentation och s fll du p mllinjen med pbelaktiga "okunniga frskallar". Ibland tycker man nstan synd om er...

On topic: Det ska bli jvligt intressant att se hur granskningen av polisens ineffektivitet utvecklar sig. ven TV4:s Kvllsppet uppmrksammade frgan i mndags, med GW som inbjuden debattr:

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kvallsoppet
Citera
2012-02-01, 05:59
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
S stt. Blev det fr besvrligt att diskutera sakligt?

Inte ett dugg frmlingsfientlig kriminologistudent hr, och personen som du hackar ner p r saklig, men jag erbjuder mig att diskutera sakligt med dig om du kan svara p min frga. Utlandsfdda r verrepresenterade i brottsstatistiken. Vill ha en siffra p hur pass verrepresenterade de r och grna en frklaring p hur det har rknats fram.
Du verkar dessutom vara en sdan dr nyfrlst som knner ett behov att spy ur dig den sanning du hittat i varje jvla gonblick du har mjlighet. Jag knner igen det dr frn nr jag brjade ifrgastta war on drugs, men till slut inser man att det bara blir jobbigt om man ska spy ur sig det man tycker hela jvla tiden. Beter man sig p det sttet s gr det bara rtt igenom huvudet p folk.
Citera
2012-02-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Haha! "Sger han s, s r det nog s". GW:s ord r lag! Jag vill inte heller kalla honom politiskt korrekt, absolut inte, det jag ppekade var en specifik sak som rr invandringen dr jag antar att han inte sger fullt ut vad han sjlv tycker.
Jag tror du har fel. Men genom ditt frmlingsfientliga filter, s r ju alla inom media och politiken i maskopi

Edit: Och nej, GW:s ord r sjlvklart inte lag
Senast redigerad av soliditet 2012-02-01 kl. 08:46.
Citera
2012-02-01, 11:46
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieBallander
Aj fan, det som gick s bra fr dig, du var nstan i ml med din civiliserade argumentation och s fll du p mllinjen med pbelaktiga "okunniga frskallar". Ibland tycker man nstan synd om er...

On topic: Det ska bli jvligt intressant att se hur granskningen av polisens ineffektivitet utvecklar sig. ven TV4:s Kvllsppet uppmrksammade frgan i mndags, med GW som inbjuden debattr:

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kvallsoppet

r det s konstigt att folk som rstar p ett parti , som vill minska invandringen , trttnar p att i ett rs tid kallas fr rasistisk pbel ? Varfr r det rasistiskt att vilja ha samma kvot som vra grannlnder ? Kan man inte lra sig att skilja p rasism och samhllsansvar, D R man en okunnig frskalle.Tyck inte synd om mig . Tyck synd om dig sjlv. Lgg ner SD hatet.

On Topic : Helt otroligt att den svenska polisen r s ineffektiv. Hade faktiskt ingen aning om det. S j-a sorgligt att de lgger ner fall dr de har grningsman , vittnen , dokumenterade skador osv. Undrar hur svenska polisen str sig mot vra grannlnder ? r det lika illa dr ?
Citera
2012-02-01, 14:03
Medlem
Jag skulle vilja veta hur mnga miljonbrott som ens r mjliga att klara upp ven om polisen skulle gra allt som ver huvud taget r mjligt att gra. Skulle inte dessa fortfarande vara en brkdel av de brott som begs? r det inte ganska rimligt att polisen lgger ner utredningar dr sannolikheten fr fllande dom r minimal, fr att drmed spara tid till utredningar som verkligen har en chans att leda ngon vart. Ta exemplet frn killen i Kvllsppet, man vet att bilen r skriven p en bulvan och att denne inte vet eller vill sga ngonting om de som har skrivit bilar p honom. Hur ska man dessutom kunna hitta ngra individer frn en vervakningsfilm dr det inte gr att knna igen individerna? Det r vl snarare slseri med tid att lgga ner en massa tid p ngot man vet inte leder ngonstans?

Ibland knns det som att mnniskor tror polisen har en magisk kula dr man frn ingenstans kan trolla fram bevis och misstnkta personer bara fr att man gr en anmlan. Jag r av uppfattningen att miljonbrott r en oundviklig kostnad fr det samhlle vi lever i. Vill vi ha en hg rttsskerhet och undvika ett vervakningssamhlle kommer miljonbrotten vara oundvikliga oavsett hur mycket polisen anstrnger sig eller hur mycket resurser och pengar vi ger dom. En ganska enkel lsning p miljonbrotten r ju att ha en liten hrdare mnniskosyn dr vi sprrar in terfallsfrbrytare p livstid. Som bekant begs ju de flesta miljonbrott av samma smskaliga grupp mnniskor.

Frgan r kanske strre n bara hur polisen ska f lite mer "jvlar-anamma".
Citera
2012-02-01, 17:33
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Ngon som vet vilket fall dom pratade om nr dom gjorde inslaget om rstanalyser? Lt som ngot MC-relaterat och personen som hotade fick 10 r fr mordfrsk... Lt ganska makabert nr fanskapet berttade om hur han skulle tmma den hotade personens kropp p blod etc...

Troligen det hr fallet, http://www.helagotland.se/nyheter/ar...cleid=6947461:
Citat:
Inspelat av SOS
Bland bevisningen finns en lng inspelning av ett telefonsamtal till SOS. 39-ringen hade ringt 112 nr han knde sig hotad, och sedan lagt ifrn sig mobiltelefonen s att den som tog emot samtalet kunde hra vad som sas mellan 41-ringen och 39-ringen.

Trd: https://www.flashback.org/t1517642
Citera
2012-02-01, 18:22
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Inte ett dugg frmlingsfientlig kriminologistudent hr, och personen som du hackar ner p r saklig, men jag erbjuder mig att diskutera sakligt med dig om du kan svara p min frga. Utlandsfdda r verrepresenterade i brottsstatistiken. Vill ha en siffra p hur pass verrepresenterade de r och grna en frklaring p hur det har rknats fram.
Du verkar dessutom vara en sdan dr nyfrlst som knner ett behov att spy ur dig den sanning du hittat i varje jvla gonblick du har mjlighet. Jag knner igen det dr frn nr jag brjade ifrgastta war on drugs, men till slut inser man att det bara blir jobbigt om man ska spy ur sig det man tycker hela jvla tiden. Beter man sig p det sttet s gr det bara rtt igenom huvudet p folk.

Vore det inte bttre om Du stllde den frgan till ngon som ptalat detta i trden?
Citera
2012-02-01, 19:47
Medlem
irrblosss avatar
P veckans brotts Facebook-sida har det kommit ngra kritiska kommentarer, givetvis frn personer med muslimskklingande namn.
Citera
2012-02-01, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
GW fick medhll i sin kritik av polisen i Aftonbladet idag:
Svensk polis mer Kling & Klang n CSI
Citat:
Som expert p it-infrastruktur blir man nrmast grtfrdig nr rikspolischefen avsljar att polisen, med sina 21 sjlvstyrande lnspolisdistrikt, har 800 olika it-system.
Tnk om polisen tnkte till och skaffar gemensamma IT-system fr alla distrikt. S mycket effektivare den skulle fungera och skulle kunna anvnda pengar till annat n att gda IT-nrdar.
Citera
2012-02-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieBallander
Advokaten stod upp fr kvinnornas individuella rttigheter p ett alldeles sjlvklart och briljant stt.

Tyckte hon var rtt jobbig att lyssna p. Mycket utfyllnadsord som om hon hittade p vad hon skulle sga lite lpande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in