Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Det är ingen idé att beställa från Famous Smoke då deras leveranser nästan alltid fastnar i tullen och då ryker ytterligare en massa pengar.
Fraktkostnaden brukar gå på 30-50 dollar beroende på hur mycket man beställer.
För att minska kostnad per cigarr för frakt och eventuell tullavgift/moms/hanteringsavgift så rekommenderar jag att man alltid beställer lite fler cigarrer. Väl hemma så kan man ju lätt sälja av lite om man inte har plats eller råd att spara allt. Själv tar jag aldrig hem färre än 100 st åt gången.
Jag tog en chans på att det inte fastnar. Har redan beställt mao. Men om paketet nu skulle fastna i tullen och avgifter tillkommer, så lär jag ändå ha tjänat på köpet. Många cigarrer som kostar 100+ i sverige får man ju för 4-5 dollar där. Jag var väldigt sugen på att beställa fler än så, dock har jag ont om plats i humidoren och ingen direkt möjlighet att sälja till bekanta (eftersom ingen röker cigarr..). Om jag tar ut "korgen" så får jag nog precis plats med dom jag köpt tidigare och dessa. Får se om jag kan fixa ihop en plastlåda samt fuktsystem så att jag kan köpa och förvara fler pinnar.
Beställde bl.a. zino platinum stout x3, montecristo platinum #3 x2 , Rocky Patel Vintage 1990 toro, två olika griffins och en medium body sampler. Får hoppas att dom klarar resan bara. Nöjd blir jag säkert.
Hur som haver, tack för ditt snabba svar.