2010-11-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Dom verkar smått efterblivna på Famous, tjatar om nå jävla Credit Card Statement, lackar ur nu. Är väl fan bara och betala skiten så skickar dom grejjerna... Efterblivna jänkare !...
Det handlar inte om efterblivenhet utan att Famous helt enkelt blivit blåsta för många gånger vid internationella beställningar. Tydligen så har de svårt att verifiera ett korta utanför USA och därför ber de helt enkelt om denna "garanti" från din bank. Be din banka bara skicka ett fax eller email där de bekräftar att du är ägaren till kortet. Eventuellt kan de även kräva att du scannar och mailar eller faxar en kopia på ditt ID/körkort bredvid ditt kreditkort/bankkort.

Detta är inget helt ovanligt när man gör affärer med cigarrhandare i USA men man behöver bara göra det en gång. Sedan är man en betrodd kund livet ut.

Dock så fastnar ju i princip alla paket från Famous i tullen så det är väl ingen större förlust att inte kunna handla hos dem.
Citera
2010-11-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Det handlar inte om efterblivenhet utan att Famous helt enkelt blivit blåsta för många gånger vid internationella beställningar. Tydligen så har de svårt att verifiera ett korta utanför USA och därför ber de helt enkelt om denna "garanti" från din bank. Be din banka bara skicka ett fax eller email där de bekräftar att du är ägaren till kortet. Eventuellt kan de även kräva att du scannar och mailar eller faxar en kopia på ditt ID/körkort bredvid ditt kreditkort/bankkort.

Detta är inget helt ovanligt när man gör affärer med cigarrhandare i USA men man behöver bara göra det en gång. Sedan är man en betrodd kund livet ut.

Dock så fastnar ju i princip alla paket från Famous i tullen så det är väl ingen större förlust att inte kunna handla hos dem.

Hur blir dom blåsta ? Dom får pengar, jag får cigarrer, eller tror dom jag stulit kreditkortet och scammar till mig cigarrer för $100 ?

När jag köpte min humidor från http://www.cigarhumidors-online.com var det inga som helst krav på detta. Betalade med Visakortet, fick prylarna. End of story.
Aja, alla sätt är bra ^^

Hursomhelst, har märkt att min humidor har dragit iväg i fuktighet% nu när det blivit kallare, den har legat på stabila 70% förut, men nu är den uppe och nosar på 80%+ . Har du nå tips för hur man får ner luftfuktigheten ? Har testat att fylla på mina 2 Humidifiers oftare, men verkar inte hjälpa.

Vart ingen beställning från gandaf, utan istället från cigarrummet.se :
http://cigarrummet.com/miva/merchant...tegory_Code=11

och

http://cigarrummet.com/miva/merchant...tegory_Code=11

Köpte även en bok, http://cigarrummet.com/miva/merchant...tegory_Code=72
Senast redigerad av Travbana 2010-11-06 kl. 18:23.
Citera
2010-11-06, 20:24
Medlem
Citat:
...Hursomhelst, har märkt att min humidor har dragit iväg i fuktighet% nu när det blivit kallare, den har legat på stabila 70% förut, men nu är den uppe och nosar på 80%+ . Har du nå tips för hur man får ner luftfuktigheten ? Har testat att fylla på mina 2 Humidifiers oftare, men verkar inte hjälpa....
Om fuktigheten är för hög är ju inte oftare påfyllning av befuktarna lösningen, snarare tvärt om, eller menar du att det är propylenglykol du tillsätter?

Börja med att plocka ur befuktarna, lägg dem i en plastpåse så länge.

Om uttorkningen tar för lång tid kan du ju låta locket stå på glänt en tid tills den relativa fuktigheten går ner.

Men, har du kalibrerat din hygrometer så att du vet att du kan lita på den? Både analoga och digitala hygrometrar driver med tiden och behöver ofta kalibreras varje år. I princip alla hygrometrar visar 2-10 procentenheter fel från fabriken.

För den som inte vet hur kalibrering går till kan man söka på humidor och salttest på Google eller kolla in denna sajt.
Senast redigerad av Crazy Swede 2010-11-06 kl. 20:26. Anledning: Stavfel
Citera
2010-11-06, 23:04
Medlem
Citat:
Om fuktigheten är för hög är ju inte oftare påfyllning av befuktarna lösningen, snarare tvärt om, eller menar du att det är propylenglykol du tillsätter?

Börja med att plocka ur befuktarna, lägg dem i en plastpåse så länge.

Om uttorkningen tar för lång tid kan du ju låta locket stå på glänt en tid tills den relativa fuktigheten går ner.

Men, har du kalibrerat din hygrometer så att du vet att du kan lita på den? Både analoga och digitala hygrometrar driver med tiden och behöver ofta kalibreras varje år. I princip alla hygrometrar visar 2-10 procentenheter fel från fabriken.

För den som inte vet hur kalibrering går till kan man söka på humidor och salttest på Google eller kolla in denna sajt.

Jag har kalibrerat min hygrometer, funderar på att köpa en digital "just in case" .
Skall testa dina tips imorgon

Tack för hjälpen !
Citera
2010-11-07, 10:12
Medlem
Någon som testat att beställa från www.cigarone.com ??
Dom säljer 50pack cigarrer för vad jag tolkar för väldigt rimliga priser.

Tex: ROMEO Y JULIETA Exhibición No. 4 Cabinet of 50’ för $407 = 2645sek

http://www.polarcigar.se/ samt http://www.cigarrlagret.nu Kan man Endast köpa 25pack för
2350sek . Så 25cigarrer gratis i stort sett ( plus frakt dock )
Citera
2010-11-07, 12:08
Medlem
Citat:
Någon som testat att beställa från www.cigarone.com ??
Dom säljer 50pack cigarrer för vad jag tolkar för väldigt rimliga priser.

Tex: ROMEO Y JULIETA Exhibición No. 4 Cabinet of 50’ för $407 = 2645sek

http://www.polarcigar.se/ samt http://www.cigarrlagret.nu Kan man Endast köpa 25pack för
2350sek . Så 25cigarrer gratis i stort sett ( plus frakt dock )
Jag har aldrig beställt därfifrån då de är extremt dyra jämfört med bästa pris på Internet - du kan få en 50-cab RYJ Exhebicion No. 4 för under $260 om du letar runt på 1001cuban cigars mfl och passar på när de har extrapriser!

Dock ska de ha bra service och äkta cigarrer efter vad jag har hört och jämfört med svenska priser är de ju så klart billigare ändå.
Citera
2010-11-17, 23:05
Medlem
Rillzs avatar
Erfarade här om dagen "Gurkha’s His Majesty’s Reserve" hos en gammal vän. Magnifik måste jag säga. Ett väldigt gott exempel på hur en cigarr utav kvalité skall vara. Dock är priset en nackdel.
Citera
2010-11-25, 22:58
Medlem
Gatoholics avatar
Citat:
Ja, NUB är bra vad det gäller konstruktionen och tobakens kvalitet. Personligen vill jag dock inte ha så korta cigarrer.

trots att dom är så korta så är dom rätt tjocka, rökte en ännu tjockare NUB variant tidigare i veckan, en sun grown variant.
Senast redigerad av Gatoholic 2010-11-25 kl. 23:01.
Citera
2010-11-26, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatoholic
trots att dom är så korta så är dom rätt tjocka...
Eh, ja det är ju därför de kallas NUB. Hela konceptet hänger ju på att det bara är en kort bit av en fet cigarr.
Citera
2010-11-26, 10:25
Medlem
Gatoholics avatar
Citat:
Eh, ja det är ju därför de kallas NUB. Hela konceptet hänger ju på att det bara är en kort bit av en fet cigarr.

Väldigt sant det du säger.
Citera
2010-11-26, 23:32
Medlem
Lightnights avatar
Har en fråga om cigarrstorlekar och tobak. Är det samma blandning i t ex en Cohiba robust som i en Cohiba i annan storlek. Jag menar, cigarrer inom samma märke borde väl ha en gemensam nämnare?
Citera
2010-11-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Har en fråga om cigarrstorlekar och tobak. Är det samma blandning i t ex en Cohiba robust som i en Cohiba i annan storlek. Jag menar, cigarrer inom samma märke borde väl ha en gemensam nämnare?
Ja, inom ett märke och samma linje har cigarrerna definitivt mycket gemensamt.

Men, man måste anpassa tobaksblandningen efter cigarrens form och storlek för att bibehålla goda brandegenskaper. Det innebär att en tjockare cigarr alltid innehåller mer tobaksblad som bara finns där för förbränningens skull, detta för att det är svårare att få en tjock cigar att brinna jämnt. Det innebär i sin tur att tjockare cigarrer alltid har en mindre koncentrerad smak jämfört med de tunnare.

Coronan har inte fått sitt namn för intet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in