2012-10-05, 21:51
Medlem
Tackar o bockar för alla komentarer, i morgon bär det av till Sverige för att (förhoppningsvis) hämta upp lite nya godsaker. På återhörande!
Citera
2012-10-07, 21:17
Medlem
...Tebax från Sverige...
Skulle köpa Propylenglykol på Apoteket....hjälp mig nu alla ni vänliga själar därute...DET FINNS INTE enligt "damen" bakom disken, ämnet finns i handkrämer o annan smörja som hon försökte sälja på mig, eller på recept i 50% blandning med något annat eller som recept hos vetrinär...vad är nu detta??
Citera
2012-10-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullFace
...Tebax från Sverige...
Skulle köpa Propylenglykol på Apoteket....hjälp mig nu alla ni vänliga själar därute...DET FINNS INTE enligt "damen" bakom disken, ämnet finns i handkrämer o annan smörja som hon försökte sälja på mig, eller på recept i 50% blandning med något annat eller som recept hos vetrinär...vad är nu detta??
Jo, det finns men får bara säljas på recept om det inte är för tekniskt bruk. Vilket ju fuktkontroll i en humidor är. Okunskapen om detta är tyvärr utbredd!

Men, jag råder dig att strunta i PG då det ger för hög relativ fuktighet!

Köp humibeads från Kind Cigars på nätet i stället!
Citera
2012-10-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Jo, det finns men får bara säljas på recept om det inte är för tekniskt bruk. Vilket ju fuktkontroll i en humidor är. Okunskapen om detta är tyvärr utbredd!

Men, jag råder dig att strunta i PG då det ger för hög relativ fuktighet!

Köp humibeads från Kind Cigars på nätet i stället!

Tack & Bock!
Citera
2012-10-08, 16:44
Medlem
storpungens avatar
Schimmelpenninck som gubben beställer i kiosken i en gammal Jönssonliganfilm. Är den något att ha?
Citera
2012-10-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Schimmelpenninck som gubben beställer i kiosken i en gammal Jönssonliganfilm. Är den något att ha?
Det beror på vad man vill ha. Just denna cigarill är en riktig klassiker men den smakar ändå bara sunkig och torr holländsk cigarill. Vissa röker inget annat. Själv tycker jag de är riktigt tråkiga men jag gillar inte cigariller eller torra cigarrer av någon sort så jag ska kanske inte uttala mig i frågan.
Citera
2012-10-15, 22:01
Medlem
Behöver råd/hjälp:
Kan man använda Libanesisk Cader till humidorbygge??
Citera
2012-10-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullFace
Behöver råd/hjälp:
Kan man använda Libanesisk Cader till humidorbygge??
Inte om det är den sorts ceder som hör till barrträden.
Citera
2012-10-16, 05:41
Medlem
....vet ju inte det Crazy, därför jag kastade ur mig frågan i hopp om att någon sprungit på namnet förut. Detta hämtat från NE,... "västindisk ceder, cigarrlådsceder, Cedre´la odora´ta, art i familjen mahognyväxter"...nu kanske jag hitta något hos "mitt" snickeri.
Citera
2012-10-16, 06:15
Medlem
Om ditt snickeri ligger i Norden ska du ha väldig tur för att hitta detta träslag. Ofta får man vända sig till leverantörer i Tyskland.
Citera
2012-10-16, 16:36
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Var har du läst det? - Hörde det från importören, men jag kanske missförstod han sa att de var miljöcertifierade.

Jag har sett andra cigarrmärken som salufört sig som "organiska" och dylikt men aldrig Perdomo.

För övrigt har cellofan alltid varit gjort av cellulosa, annars är det ju inte cellofan!
Många använder annan plast och ej riktig cellofan, men det är korrekt som du säger. Dock måste hela tillverkningsprocessen från början till slut vara miljöcerifierad/miljövänlig.
Citera
2012-10-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Många använder annan plast och ej riktig cellofan, men det är korrekt som du säger. Dock måste hela tillverkningsprocessen från början till slut vara miljöcerifierad/miljövänlig.

Då kommer genast en liten fråga från mig...ska/bör/kan man ha kvar "celofanplasten" kring sina cigarrer vid lagring? Hur vet jag att det ÄR celofan o ej "annan plast"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in