2009-12-01, 18:09
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
Får man fråga hur lång tid den tog att röka och vart du köpte den?

P.g.a spelets intensitet la jag faktiskt inte märke till tiden, no.3 är rätt kort men det tog nog 45-60 minuter skulle jag tro.
Jag köpte den i en vanlig tobaksaffär, den är rätt svårrökt och man får akta så man inte röker för snabbt för att hålla igång glöden, det pajjar en cigarr helt(nu kanske du vet det, besserwisser stämpla mig icke!).
Men som sagt, efter halva ungefär blir den fantastisk och är den bästa mest välgjorda cigarren jag rökt i mitt liv än sålänge, må väl.

Mvh
Citera
2009-12-05, 18:01
Medlem
Håller nog mig själv till Cohiba Esplendido, dock alldeles för dyra att inköpa i Sverige men har man nån bekant som reser till Kuba så kan man ju alltid passa på

....förresten har en kusin som kommer hem från kuba nästa vecka nån som är sugen att hänga på en låda kanske????
Citera
2009-12-08, 18:47
Medlem
Scrammels avatar
Nu har jag inte läst alla inlägg så ni får ursäkta mig

Det jag undrar lite mer är prisklasser och dylikt. Det pratas om massa fina märken, men vad kostar en sådan cigarr då?

Jag är en total nybörjare och har bara rökt lågbudgetcigarrer, men nu till nyår planerar man att köpa sig en till tolvslaget.

Iomed att jag inte rökt mer än 4-5 ggr så kanske det är slöseri med pengar att köpa sig en fin cigarr då man kanske inte känner någon stor skillnad på de olika kvalitéerna, så jag undrar vad man kan få för en 80 soänn ungefär?
Citera
2009-12-08, 19:04
Medlem
A.Karnovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalo76
Håller nog mig själv till Cohiba Esplendido, dock alldeles för dyra att inköpa i Sverige men har man nån bekant som reser till Kuba så kan man ju alltid passa på

....förresten har en kusin som kommer hem från kuba nästa vecka nån som är sugen att hänga på en låda kanske????
Är ett stort fan av esplendidon och rökte en precis. Som du säger är de relativt dyra men vad ligger en låda på rakt från Kuba? Min lokalahandlare tar nämligen 278/per vilket är ganska overpriced.
Citera
2009-12-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Karnov
Är ett stort fan av esplendidon och rökte en precis. Som du säger är de relativt dyra men vad ligger en låda på rakt från Kuba? Min lokalahandlare tar nämligen 278/per vilket är ganska overpriced.
Det är egentligen ett för bra pris för att vara i Sverige! Kolla mitt inlägg här angående priser på Kuba.

Dock kan man hitta Espléndidos mycket billigare på Kuba men då är de tyvärr oftast fake. Det enda sättet att vara säker på deras äkthet är att köpa på de auktoriserade ställena, t.ex. i affären i botten på Partagásfabriken.
Citera
2009-12-14, 22:23
Medlem
kalle.bs avatar
Någon som har bra förslag på en cigarr för oss nybörjare inom livsnjutning? Jag söker en cigarr med bra karaktär men kanske inte så dyr, dvs ett budgetalternativ. Och tipsa gärna om bra avecs till den också. Tack!
Citera
2009-12-15, 01:25
Medlem
Scrammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Och tipsa gärna om bra avecs till den också. Tack!
ursäkta min inkompetens, men vad är avec?
Citera
2009-12-15, 02:19
Medlem
Fantomernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrammel
ursäkta min inkompetens, men vad är avec?
Avec betyder 'med' på franska och används som benämning på drycker som förtärs till efterrätter, eller som i det här fallet, en cigarr. Det kan till exempel vara cognac eller whisky. Du förstår nog
Citera
2009-12-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Någon som har bra förslag på en cigarr för oss nybörjare inom livsnjutning? Jag söker en cigarr med bra karaktär men kanske inte så dyr, dvs ett budgetalternativ. Och tipsa gärna om bra avecs till den också. Tack!
Sök på mina inlägg i tråden så hittar du massor med tips!

Vad det gäller dryckjom tycker jag de flesta sorters ädla destillat mördar de finare tonerna i en cigarr. En cognac måste vara väldigt mild, alternativt cigarren måste vara väldigt stark, om kombinationen ska bli bra enligt min personliga smak. Det enda som jag faktiskt tycker gifter sig med en cigarr är finare Tequila Reposados! Annars dricker jag helst vatten, cola, kaffe eller möjligen portvin till mina cigarrer.
Citera
2009-12-15, 19:53
Medlem
Scrammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Avec betyder 'med' på franska och används som benämning på drycker som förtärs till efterrätter, eller som i det här fallet, en cigarr. Det kan till exempel vara cognac eller whisky. Du förstår nog

Tackar, vänligt av dig
Citera
2009-12-16, 08:30
Medlem
Ett glas vällagrad Chimay Blauwe samt en bit mörk choklad är ett mycket gott "tillbehör" till en god cigarr.
Citera
2009-12-18, 16:30
Medlem
brum brums avatar
Coolidor alt plastidor

Finns det någon här som kan tipsa vart man kan köpa en stor bra luftät kylväska alternativt stor hårdplastlåda, skall storhandla och då räcker ej min fjuttiga lilla humidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in