2009-10-29, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iseeyou
Köpte nyss mina första riktiga ciggarer. Har innan bara fått en försmak av några billiga statoilciggarer men valde nu att testa ett par riktiga för att se om detta livsförhöjande sofistikerade nöje faller mig i smaken. Valde att köpa det här paketet med 5 ciggarer från Ciggarrummet.

Känns det som ett vettigt nybörjarpaket och är det något jag ska tänka på som novis ciggarrökare?
Du måste förvara dem rätt, lära dig snoppa, tända och puffa dem korrekt. Sök och du skall finna i denna tråd!

För övrigt stavas cigarr med ett g!
Citera
2009-11-02, 16:09
Medlem
JackArrows avatar
Jag har precis fått från jobbet en Don Sebastian Corona cigarr. Hur klassas den som på denna tråd? Är det en dräggcigarr eller en för finsmakare? När man tänder dem så är det väl bäst med tändstickor för aromen och smakens skull?
Citera
2009-11-04, 22:17
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Ganska enkel men ändå viktig fråga, var går gränsen för pengar man minst måste lägga ner för att få en cigarr av värde? Exempelvis att en för 25 vet man är skit, och en för över 100 spänn är nog bra, men är det värt att lägga ner någonstans där i mitten eller är det slösade pengar som man egentligen bara kunnat lägga till lite extra på för att få en riktigt bra?

Hoppas frågan går att förstå...

Priset bestäms också av mängden tobak. Därför är det egentligen meningslöst att tala om pris utan att samtidigt också nämna vilken façon som avses. Själv, som inte är någon storrökare köper jag helst exempelvis corona eller robusto, de förstnämnda hamnar väl på 60+ och för de senare får man nog räkna med över 100kr/st i sverige för vettiga ciggarer från riktiga handlare.
Citera
2009-11-05, 17:28
Medlem
knickedickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Är det en dräggcigarr eller en för finsmakare? När man tänder dem så är det väl bäst med tändstickor för aromen och smakens skull?

Det hamnar väl mitt emellan i mitt tycke. Inte alls den stora njutningen man helst vill ha, men tillräckligt bra tobak för att det ska smaka gott. De är mycket bättre än exempelvis La Paz, som de envisas med att sälja överallt.

Om du kör med tändstickor är det viktigt att låta svavlet brinna ut innan du börjar tända garren, annars sätter det smak i den. Kommer Don Sebastian inslagen i en tunn bit cederträ? Minns inte riktigt, men i så fall kan du bryta av en lagom smal sticka av det, sätta eld i den och använda den till att tända med.

Puffa lugnt! (Det brukar smaka bäst om man röker riktigt långsamt.)
Citera
2009-11-06, 18:03
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedicken
Det hamnar väl mitt emellan i mitt tycke. Inte alls den stora njutningen man helst vill ha, men tillräckligt bra tobak för att det ska smaka gott. De är mycket bättre än exempelvis La Paz, som de envisas med att sälja överallt.

Om du kör med tändstickor är det viktigt att låta svavlet brinna ut innan du börjar tända garren, annars sätter det smak i den. Kommer Don Sebastian inslagen i en tunn bit cederträ? Minns inte riktigt, men i så fall kan du bryta av en lagom smal sticka av det, sätta eld i den och använda den till att tända med.

Puffa lugnt! (Det brukar smaka bäst om man röker riktigt långsamt.)

Nej den är inte inslagen i cederträ. Inte vad jag ser i alla fall. Men tack för infot dock. Visste inte att man skulle låta svavlet brinna ut pga smaken.
Citera
2009-11-27, 03:46
Medlem
Flashborns avatar
Köpte en Romeo Y Julieta no. 3 idag, någon som rökt den? Tänkte avnjutas så snart ett bra tillfälle dyker upp.

Mvh
Citera
2009-11-28, 01:05
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Köpte en Romeo Y Julieta no. 3 idag, någon som rökt den? Tänkte avnjutas så snart ett bra tillfälle dyker upp.

Mvh

Ett bra tillfälle dök upp i form av ett 4-manna pokerbord och eftersom ingen skrivit så ger jag en egen recension:

Cigarr: Romeo Y Julieta No.3(Tub)

Längd/diameter: 117/15,87

Pris: 64-67 kr(dåligt minne)

Kommentar: Hade inte tillgång till snoppare utan fick skära, gick jättebra för första gången i mitt liv

Recension: I början var draget väldigt dåligt och det var ansträngande att hålla glöden vid liv, kanske p.g.a min snoppning.
Halvvägs in i cigarren kom den igång!
Smaken var fantastisk och draget var fantastiskt!
Jag njöt verkligen fullt ut från halva till slutet, fantastisk cigarr och jag tror definitivt att jag kommer röka denna igen! Rekommenderas starkt!

Mvh - Den okunnige amatören som rökt en rulle tobak.
Citera
2009-11-30, 21:52
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Ett bra tillfälle dök upp i form av ett 4-manna pokerbord och eftersom ingen skrivit så ger jag en egen recension:

Cigarr: Romeo Y Julieta No.3(Tub)

Längd/diameter: 117/15,87

Pris: 64-67 kr(dåligt minne)

Kommentar: Hade inte tillgång till snoppare utan fick skära, gick jättebra för första gången i mitt liv

Recension: I början var draget väldigt dåligt och det var ansträngande att hålla glöden vid liv, kanske p.g.a min snoppning.
Halvvägs in i cigarren kom den igång!
Smaken var fantastisk och draget var fantastiskt!
Jag njöt verkligen fullt ut från halva till slutet, fantastisk cigarr och jag tror definitivt att jag kommer röka denna igen! Rekommenderas starkt!

Mvh - Den okunnige amatören som rökt en rulle tobak.

Får man fråga hur lång tid den tog att röka och vart du köpte den?
Citera
2009-11-30, 23:46
Medlem
AxelFoleys avatar
Önskar mig en god cigarr i julklapp att avnjuta på balkongen framåt kvällen. Någon som har förslag på en riktigt god cigarr, men som inte får vara för dyr?
Citera
2009-12-01, 00:28
Medlem
Är HELT grön på cigarrfronten och tänkte fira nyår med skumpa och ett par cigarrer. Behöver något som inte är sjuhelvetesdyrt utan mer i svensson prisklassen och som inte är allt för svår att få tag på.

Tips något?
Citera
2009-12-01, 11:07
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Är HELT grön på cigarrfronten och tänkte fira nyår med skumpa och ett par cigarrer. Behöver något som inte är sjuhelvetesdyrt utan mer i svensson prisklassen och som inte är allt för svår att få tag på.

Tips något?
Dessa cigarrer ligger i prisklassen runt 40-60kr och finns på bla Pressbyrån om jag inte missminner mig.

La Paz Corona
La Paz Gran Corona
La Paz Gran Panatela

Mer info här: http://www.svensktsnus.se/konsument/LaPazCigarrer.asp
Citera
2009-12-01, 15:02
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
Önskar mig en god cigarr i julklapp att avnjuta på balkongen framåt kvällen. Någon som har förslag på en riktigt god cigarr, men som inte får vara för dyr?

Macanudo är välgjorda och prisvärda, önskar du en kraftigare brukar Partagas ha hyffsat pris. Allra godast och kraftigast men inte överdrivet dyr är Bolivar Cohiba är ypperliga men förhållandevis dyra. Jag tycker ändå att du ska leta en kubansk och välja efter storlek och pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in