2009-12-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Finns det någon här som kan tipsa vart man kan köpa en stor bra luftät kylväska alternativt stor hårdplastlåda, skall storhandla och då räcker ej min fjuttiga lilla humidor.
Det finns användbara plastidorer överallt; Claes Ohlson, COOP, Bauhaus osv.

Kontrollera bara att de inte har ventileringshål eller hål på undersidan för hjul. Lock som snäpps fast via snäppen (Hammarplast mfl) håller inte helt tätt men det kan avhjälpas med en tunn tätande list eller genom att man använder klämmor runt om locket där det bågnar från lådans kant. man kan också placera något tungt på locket, t.ex. ytterligare en plastidor!
Citera
2009-12-18, 19:47
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Är HELT grön på cigarrfronten och tänkte fira nyår med skumpa och ett par cigarrer. Behöver något som inte är sjuhelvetesdyrt utan mer i svensson prisklassen och som inte är allt för svår att få tag på.

Tips något?
Cohiba Siglo II är en riktigt bra cigarr till hyfsat pris.

Jag fick förövrigt en låda Cohiba Robustos idag av min cubasnke polare. De är lite torra men jag får lägga de i min kylväskehumidor ett par månader så blir de kanon.
Citera
2009-12-19, 16:35
Medlem
hej hopp!

är ingen kräsen cigarrökare eller rökare i huvudtaget, men till nyår blir det något i alla fall, lägger mest pengarna på god öl, champagne, bourbon samt middag. Cigarr blir bara en liten bonus, någon som kan tipsa om en svensk hemsida samt en cigarr som kan köpas till ett bra pris? för amatören så att säga

tack tack! God jul och gott nytt år!
Citera
2009-12-19, 21:56
Medlem
Scrammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poughkeepsie
hej hopp!

är ingen kräsen cigarrökare eller rökare i huvudtaget, men till nyår blir det något i alla fall, lägger mest pengarna på god öl, champagne, bourbon samt middag. Cigarr blir bara en liten bonus, någon som kan tipsa om en svensk hemsida samt en cigarr som kan köpas till ett bra pris? för amatören så att säga

tack tack! God jul och gott nytt år!

gandaf.com eller .se
Citera
2009-12-20, 04:33
Medlem
GSE_s avatar
HAr fascinerats av det här med cigarr rökning ett tag nu och funderar på att prova på detta sätt att njuta. Vad finns det för tips för en nybörjare? Vilka märken/"modeller" är bra att börja med? Och finns tips på nån bra nätshop alternativt en affär i Göteborg?

Tipsa på! :>
Citera
2009-12-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
HAr fascinerats av det här med cigarr rökning ett tag nu och funderar på att prova på detta sätt att njuta. Vad finns det för tips för en nybörjare? Vilka märken/"modeller" är bra att börja med? Och finns tips på nån bra nätshop alternativt en affär i Göteborg?

http://www.brobergs.com är en bra sida i mitt tycke.

Griffins och Private stock är bra "amatörcigarrer". Bra förövrigt också vill jag nog påstå.
Citera
2009-12-20, 12:53
Medlem
Luigis avatar
Har kommit över 5st "Hofnar Half Corona" som kommer avnjutas på julafton. Blir intressant då jag aldrig tidigare rökt dessa.
Citera
2009-12-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_

Kolla gula sidorna eller Eniro för cigarraffärer, det finns flera i Gbg. Sök i denna tråd, jag har postat massor av tips för nybörjare och mer erfarna!
Citera
2009-12-20, 19:10
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patarei
http://www.brobergs.com är en bra sida i mitt tycke.

Griffins och Private stock är bra "amatörcigarrer". Bra förövrigt också vill jag nog påstå.

Ja lyckades surfa in på just den sidan. Det som slår mig dock är om det inte finns billigare alternativ på t.ex tändredskap osv? Känns ju lite hårt att dra iväg flera tusenlappar på "utrustning" om det sen visar sig att det inte var min kopp te så att säga?
Citera
2009-12-20, 21:35
Medlem
Masingas avatar
Tänkte köpa lite cigarrer till nyår och har fastnat för 3 st. Vill höra med folket vad ni tycker om dessa.

Romeo y Julieta Belicosos

http://www.cigarrlagret.nu/product_i...d=250&osCsid=7 3279c8f1e6691c1450a4020b312ca9c

Partagas Serie D No.4
http://www.cigarrlagret.nu/product_i...d=102&osCsid=7 3279c8f1e6691c1450a4020b312ca9c

Montecristo No.2

http://www.cigarrlagret.nu/product_i...d=85&osCsid=73 279c8f1e6691c1450a4020b312ca9c
Citera
2009-12-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tänkte köpa lite cigarrer till nyår och har fastnat för 3 st. Vill höra med folket vad ni tycker om dessa.

Romeo y Julieta Belicosos...
Partagas Serie D No.4...
Montecristo No.2...
Montecristo No. 2 är helt outstanding, en av de allra bästa cigarrerna som finns i alla kategorier!

Partagás Serie D No. 4 har bättrat på sig de senaste åren och många tycker den är god. Själv blir jag dock bara besviken på just denna cigarr numera!

RYJ Belicosos har jag faktiskt inte provat och det är ingen cigarr det pratas om generellt. Det betyder ofta att den inte är särskilt speciell eller att det finns andra modeller som ger mer för pengarna. RYJ är annars ett ganska tacksamt märke för noviser.
Citera
2009-12-20, 22:43
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Montecristo No. 2 är helt outstanding, en av de allra bästa cigarrerna som finns i alla kategorier!

Partagás Serie D No. 4 har bättrat på sig de senaste åren och många tycker den är god. Själv blir jag dock bara besviken på just denna cigarr numera!

RYJ Belicosos har jag faktiskt inte provat och det är ingen cigarr det pratas om generellt. Det betyder ofta att den inte är särskilt speciell eller att det finns andra modeller som ger mer för pengarna. RYJ är annars ett ganska tacksamt märke för noviser.

Ok, tack för svar. Blir nog till att tänka om angående de två sistnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in