Citat:
Ursprungligen postat av
Regeringschefen
Kilade in i en humidor i helgen och direkt frågade den unga mannen vad jag var ute efter, eftersom att jag inte är speciellt erfaren när det kommer till röka så sa jag att jag ville ha en mildare pinne som gärna tar strax under timmen att röka.. Då frågade han "oj, är du nybörjare eller?" Och flinade lite..
Är detta vanligt? Vad ska man säga när man besöker en butik som denne? Vad är man "ute efter" som nybörjare?
Utveckla gärna med era favoriter som ni tyckte om när ni började röka, tycker att sådant är intressant!
Störigt med den här typen av machokultur som man ibland stöter på, som om en kraftig cigarr per automatik skulle vara en bättre cigarr… Är då alkoholstarka muskelviner från Argentina per automatik bättre än eleganta franska bourgogneviner?
I alla fall så kan jag tipsa om att köpa mindre storlekar om man är ny. Man betalar då för mindre tobak och kan ha råd med lite fler olika cigarrer, half-corona och liknande storlekar kan vara bra att sikta på. Nybörjare brukar dessutom vara lite otåliga och känna sig ovana vid den tid det tar att röka en större modell. Kind cigars plockade ihop ett half-corona-paket åt mig med lite märken jag inte hade testat för några år sedan, har var mycket hjälpsam och trevlig.