2015-06-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Hur gör man en plastidor?

http://www.cigarrprat.se/viewtopic.php?f=5&t=557
Citera
2015-06-19, 22:35
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
http://www.cigarrprat.se/viewtopic.php?f=5&t=557
Kan en humidorpåse vara en bra, temporär lösning?
Citera
2015-06-20, 00:18
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Kan en humidorpåse vara en bra, temporär lösning?
Nej.
Citera
2015-06-20, 01:07
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Nej.
Skulle gärna vilja se ett lite mer utvecklat svar.
Citera
2015-06-20, 01:26
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Skulle gärna vilja se ett lite mer utvecklat svar.
Det finns inget att elaborera. De suger. Snarare så att de förstör mer än de hjälper. Får bättre resultat med en vanlig jävla plastpåse. Så, som redan har föreslagits, köp en plastlåda från Clas Ohlson och sedan slänger du ner en näve Heartfelt Beads i lådan och kör med digital hygrometer så har du en "humidor" 4 life.

Och en plastidor är fan inget att skämmas över. Jag vet flera väldigt seriösa cigarr-samlare som har det.
Senast redigerad av Tjyvas 2015-06-20 kl. 01:28.
Citera
2015-06-20, 07:50
Medlem
Citat:
Det finns inget att elaborera. De suger. Snarare så att de förstör mer än de hjälper. Får bättre resultat med en vanlig jävla plastpåse. Så, som redan har föreslagits, köp en plastlåda från Clas Ohlson och sedan slänger du ner en näve Heartfelt Beads i lådan och kör med digital hygrometer så har du en "humidor" 4 life.

Och en plastidor är fan inget att skämmas över. Jag vet flera väldigt seriösa cigarr-samlare som har det.

Helt riktigt! De flesta jag känner har en plastidor för att förvara cigarrerna. Sedan har de en mindre humidor som de har framme för att det ser tjusigt ut när det skall bjudas på cigarrer.
Citera
2015-06-20, 13:00
Medlem
Burnhams avatar
Citat:

Kan jag använda en fuktpåse temporärt tills jag har råd med en större påse heartfelt beads?
Citera
2015-06-22, 21:18
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Någon som testat Padrón ?
Där snackar vi cigarrer
Citera
2015-06-22, 22:08
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringschefen
Kilade in i en humidor i helgen och direkt frågade den unga mannen vad jag var ute efter, eftersom att jag inte är speciellt erfaren när det kommer till röka så sa jag att jag ville ha en mildare pinne som gärna tar strax under timmen att röka.. Då frågade han "oj, är du nybörjare eller?" Och flinade lite..

Är detta vanligt? Vad ska man säga när man besöker en butik som denne? Vad är man "ute efter" som nybörjare?

Utveckla gärna med era favoriter som ni tyckte om när ni började röka, tycker att sådant är intressant!
Störigt med den här typen av machokultur som man ibland stöter på, som om en kraftig cigarr per automatik skulle vara en bättre cigarr… Är då alkoholstarka muskelviner från Argentina per automatik bättre än eleganta franska bourgogneviner?

I alla fall så kan jag tipsa om att köpa mindre storlekar om man är ny. Man betalar då för mindre tobak och kan ha råd med lite fler olika cigarrer, half-corona och liknande storlekar kan vara bra att sikta på. Nybörjare brukar dessutom vara lite otåliga och känna sig ovana vid den tid det tar att röka en större modell. Kind cigars plockade ihop ett half-corona-paket åt mig med lite märken jag inte hade testat för några år sedan, har var mycket hjälpsam och trevlig.
Citera
2015-06-29, 17:30
Medlem
antigravitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Där snackar vi cigarrer

Sitter med en i näven just nu. Testade madurovarianten i helgen, men nybörjare som jag är (när det gäller bra cigarrer) var den lite väl stark. Nu har jag den ljusare varianten och tycker den är helt fantastisk. Kan inte göra annat än att hålla med dig, enastående cigarr!
Citera
2015-06-29, 21:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Där snackar vi cigarrer
En 50th är ju inte så fy skam stundom!
Citera
2015-06-29, 22:23
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Kan jag använda en fuktpåse temporärt tills jag har råd med en större påse heartfelt beads?
Jag säger bara så här då jag känner jag redan har svarat på frågan en gång. Köper du fiskar innan du har skaffat akvarium?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in