2020-06-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Nybörjare söker mysig cigarr för runt circus 100kr.

Ska inte ta en hel kväll att röka. Men gärna ca 1h

Gärna Aromatisk ”kryddig” men inte för mycket nikotin då jag inte använt tobak på flera år

Tänk i trädgården, kvällssol. En mörk rom om the rocks. Edit Piaf i lurarna.

King Edward Imperial.

Det är en billig cigarr.

Jag har inte prövat många cigarrer.

Men jag gillar den.
Citera
2020-06-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
King Edward Imperial.

Det är en billig cigarr.

Jag har inte prövat många cigarrer.

Men jag gillar den.

-------------------------------
Citera
2020-06-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Nybörjare söker mysig cigarr för runt circus 100kr.

Ska inte ta en hel kväll att röka. Men gärna ca 1h

Gärna Aromatisk ”kryddig” men inte för mycket nikotin då jag inte använt tobak på flera år

Tänk i trädgården, kvällssol. En mörk rom om the rocks. Edit Piaf i lurarna.

Hoyo the monterrey epic nr.2, mild, god och inte så nikotinstark
Citera
2020-06-27, 14:08
Moderator
Mr.Woodss avatar
Köp på er La Aurora ADN Toro om det nu är sant att de drar sig ur svenska marknaden!

Oerhört prisvärd, synd att jag bara har två kvar, och de är redan slut i mina lokala butiker...
Citera
2020-06-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
-------------------------------

Rätta mig om jag har fel, men jag tolkar din rad av bindestreck som att du är en cigarrsnobb. Jag har aldrig hört till de individer som frivilligt drar in giftig rök i munnen regelbundet, utan har gjort det på nyårsaftnar, och förr om åren någon gång ibland under sommaren.

Jag gillar smaken av King Edward Imperial.

Kom gärna med något konstruktivt, och då menar jag ord, inte tecken.
Citera
2020-06-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Rätta mig om jag har fel, men jag tolkar din rad av bindestreck som att du är en cigarrsnobb. Jag har aldrig hört till de individer som frivilligt drar in giftig rök i munnen regelbundet, utan har gjort det på nyårsaftnar, och förr om åren någon gång ibland under sommaren.

Jag gillar smaken av King Edward Imperial.

Kom gärna med något konstruktivt, och då menar jag ord, inte tecken.

cigarrsnobb?, absolut inte, ha inte så brottom döma andra, blev något fel vid editering bara därav dessa streck.

Förövrigt så har jag rekommenderat Hoyos Monterrey epic 2
Citera
2020-06-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
cigarrsnobb?, absolut inte, ha inte så brottom döma andra, blev något fel vid editering bara därav dessa streck.

Förövrigt så har jag rekommenderat Hoyos Monterrey epic 2

Ajdå

Tack för tipset! Jag läste om den.
Citera
2020-07-01, 23:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Går det att komma billigare undan än Montecristo Puritos om det fortfarande skall smaka bra, eller går det att komma upp i bättre smak eller likvärdig, men med större ringmått, för samma pris?
Citera
2020-07-05, 20:53
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Går det att komma billigare undan än Montecristo Puritos om det fortfarande skall smaka bra, eller går det att komma upp i bättre smak eller likvärdig, men med större ringmått, för samma pris?
Betydligt större ringmått? Det finns många bra billigare kubanska cigarrer i corona-storlek. Jose Piedras Cazadores kan man hitta för under 20-lappen. Quinteros Panatelas likaså. Tyvärr är kvaliten lite varierande men.. Cuba being Cuba.

Annars kan jag verkligen rekommendera Partagas Chicos. Jag fick ett 5-pack för ett par år sedan och har sedan dess alltid försökt ha ett par lådor hemma. Verkligen samma klassiska Partagas-smak (jord, vitpeppar, lite läder) i miniformat. 12 kronor styck där nånstans.
Citera
2020-07-06, 00:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Betydligt större ringmått? Det finns många bra billigare kubanska cigarrer i corona-storlek. Jose Piedras Cazadores kan man hitta för under 20-lappen. Quinteros Panatelas likaså. Tyvärr är kvaliten lite varierande men.. Cuba being Cuba.

Annars kan jag verkligen rekommendera Partagas Chicos. Jag fick ett 5-pack för ett par år sedan och har sedan dess alltid försökt ha ett par lådor hemma. Verkligen samma klassiska Partagas-smak (jord, vitpeppar, lite läder) i miniformat. 12 kronor styck där nånstans.
Hjärtligt tack för tipsen!
Citera
2020-07-12, 12:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization

De hade tyvärr inte Partagás Chicos i min butik men jag köpte ett par Rafael González Panetelas Extra när jag var och handlade senast.
För dryga 30 spänn pinnen kan jag inte begära mycket mer än den levererar. Krämig och mild kropp, ingen peppar, men härliga smaker av flora och lite läder. Fin honungssötma som byggs upp under rökningen.
Smakerna är subtila men väldigt bra. Kommer köpa flera. Utmärkt vardagscigarr av det lite mildare slaget.
Senast redigerad av Mr.Woods 2020-07-12 kl. 12:51.
Citera
2020-07-12, 13:32
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
De hade tyvärr inte Partagás Chicos i min butik men jag köpte ett par Rafael González Panetelas Extra när jag var och handlade senast.
För dryga 30 spänn pinnen kan jag inte begära mycket mer än den levererar. Krämig och mild kropp, ingen peppar, men härliga smaker av flora och lite läder. Fin honungssötma som byggs upp under rökningen.
Smakerna är subtila men väldigt bra. Kommer köpa flera. Utmärkt vardagscigarr av det lite mildare slaget.

RG PE är otroligt prisvärda och efter en månad i humidoren har du en 60kr cigarr istället - dessa växer mycket med lite lagring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in