2014-12-18, 12:50
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag röker endast cigarr vid stora tillfällen som Nyårsafton och liknande tillfällen.

Samma här. Behöver tips om en bra svensk sida. Behöver ordna cigarr till jul och nyår.

Tack på förhand!
Citera
2014-12-18, 12:51
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Samma här. Behöver tips om en bra svensk sida. Behöver ordna cigarr till jul och nyår.

Tack på förhand!
läs tråden?
Citera
2014-12-18, 14:40
Medlem
Feadogs avatar
Nån som har koll på svensk återförsäljare för Cohibas limited edition för 2014 (Robustos Supremos)? Har kollat Cigarrlagret och Brobergs och ingen av dem verkar ha den inne än iaf. Vet att de har fått in den i engelska butiker för nån vecka sedan då Sautters la upp en videorecenssion. Vore kul att få tag på några stycken. Kommer inte ha råd med en låda, så hoppas nån kommer sälja dem styckvis. De lär ju kosta ungefär som den största Behiken eller mer.
Citera
2014-12-18, 19:26
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
läs tråden?

Sorry, borde ha läst innan jag fråga.

Vilken cigarr ska folket röka på jul och nyår?
Citera
2014-12-18, 19:32
Medlem
brutefishs avatar
apropå de senaste nyheterna gällande usa och kuba och eventuellt delvis lyft av embargot.

kommer det innebär chockhöjningar för oss i övriga världen?
för jag kan tänka mig att många amerikaner kommer att köpa mycket kubaner framöver, om det nu händer. å andra sidan så kanske de märken som fokuserar på usa istället leta sig ut mer i världen.
Citera
2014-12-19, 23:42
Medlem
Killer-queens avatar
Fick mig en R Patel idag med grönt täckblad av alla färger. Väldigt kraftig och pepprig, vad är detta för påhitt? Samma façon och lätta drag som Lite-serien, men som sagt väldigt stark. Är detta någon ny trend? Jag tycker då inte om det...
Citera
2014-12-19, 23:47
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
apropå de senaste nyheterna gällande usa och kuba och eventuellt delvis lyft av embargot.

för jag kan tänka mig att många amerikaner kommer att köpa mycket kubaner framöver, om det nu händer. å andra sidan så kanske de märken som fokuserar på usa istället leta sig ut mer i världen.
Ser inte den kopplingen. Borde det inte snarare innebära prissänkning nu när de får konkurrera på den normala marknaden?
Citera
2014-12-20, 00:16
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Sorry, borde ha läst innan jag fråga.

Vilken cigarr ska folket röka på jul och nyår?
Ingen. Rök en cigg istället och spar tid, pengar och framförallt värme.

Har du tid och värme så rök en halv corona av något trevligt kubanskt märke. Upmann brukar finnas på tub hos de flesta välsorterade spelaffärer. Vill du ha mildare är Playboy inte så dum, en börjar jag se den lite varstans också.
Citera
2014-12-20, 20:03
Medlem
Citat:

Jag läste någonstans att den största befintliga marknaden för habanos är USA. Den som vill kan tydligen få, sålänge man har deg. Denna embargo för privatpersoner verkar vara lite av en formalitet i praktiken, vill man så är det tydligen inga problem ens för amerikaner att åka till Kuba sålänge man har ordnat med att slippa passtämplar.

Det skulle dock onekeligen vara ett slag mot oss habanister ifall efterfrågan fördubblades...

Kanske ska man köpa på låda och spara dem oöppnade framöver, istället för aktier och fastigheter?
Citera
2014-12-21, 16:56
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat
Jag läste någonstans att den största befintliga marknaden för habanos är USA. Den som vill kan tydligen få, sålänge man har deg. Denna embargo för privatpersoner verkar vara lite av en formalitet i praktiken, vill man så är det tydligen inga problem ens för amerikaner att åka till Kuba sålänge man har ordnat med att slippa passtämplar.

Det skulle dock onekeligen vara ett slag mot oss habanister ifall efterfrågan fördubblades...

Kanske ska man köpa på låda och spara dem oöppnade framöver, istället för aktier och fastigheter?
efterfrågan lär ju minst fördubblas om det händer.

får du tag i något limiterat så lär det absolut öka i värde.
Citera
2014-12-21, 22:15
Medlem
Tjyvass avatar
Kubaner hit och kubaner dit. Nu är jag iofs långt ifrån expert på cigarrer då jag hellre röker pipa. Men några cigarrer har det ju blivit att jag bolmat. Finner kubanska cigarrer ganska tråkiga överlag men är lite förtjust i Romeo y Juliet och dess "blommiga" smak. Men mina favoriter är, utan inbördes ordning; Cucaracha Perla Maduro, Flor de Copan Gordito Natural, Perdomo Patriarch Robusto Maduro och Toscano Antico.

Dessutom är det min högst subjektiva upplevelse att spritdrycker inte alls harmoniserar med cigarrer.
Citera
2014-12-21, 22:26
Medlem
Hejsan! Tänkte bara kolla här bland alla cigarrkunniga folk om en lite grej! Jag har en låda med montecristo No.02 som jag fått för 5 snart 6 år sedan av en familjevän som han ingandlat på Cuba. Vad kostar en sådan att köpa idag? Spelar det någon roll att den är så pass gammal? För cigarrer ska väl lagras och blir väl "finare" om dem lagrats under rätt förhållande? Den har legat i en hummidor som helatiden varit under rätt luftfuktighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in