2015-06-17, 20:56
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleijon
Nu när lite värme äntligen har kommit så har jag provat en Davidoff Puro d'Oro Momentos i helgen.
En underbar liten cigarr, hyffsat mild, men ändå smakrik. Enda nackdelen va att den va så kort!
Köp en flora de selva extremo http://www.cigarrummet.com/produkt/H308a.html
Citera
2015-06-17, 20:57
Medlem
Burnhams avatar
Mitt paket från cigarrummet hämtades precis. Nu är jag samma lyckliga man som jag var igår bara att jag är snäppet gladare PLUS att jag är 15 cigarrer och en snoppare rikare
Citera
2015-06-18, 18:18
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Mitt paket från cigarrummet hämtades precis. Nu är jag samma lyckliga man som jag var igår bara att jag är snäppet gladare PLUS att jag är 15 cigarrer och en snoppare rikare

Gratulerar, återkom gärna med en liten recension av vad du tyckte!
Citera
2015-06-18, 18:30
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Gratulerar, återkom gärna med en liten recension av vad du tyckte!
Jag rökte en idag men jag befarar att jag kanske rökte den lite för snabbt (tog ungefär 45-50 minuter) så jag överdoserade lite på nikotin. Inget allvarligt hände men jag blev lite light headed och blev lite yr i typ fem minuter. Smaken på cigarren var nötig med ett inslag av typ grädde.

Jag kollade på alla cigarrer och hittade detta på en av dem http://imgur.com/FP0NtpY

Vad är det för något?
Citera
2015-06-18, 18:54
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Jag rökte en idag men jag befarar att jag kanske rökte den lite för snabbt (tog ungefär 45-50 minuter) så jag överdoserade lite på nikotin. Inget allvarligt hände men jag blev lite light headed och blev lite yr i typ fem minuter. Smaken på cigarren var nötig med ett inslag av typ grädde.

Jag kollade på alla cigarrer och hittade detta på en av dem http://imgur.com/FP0NtpY

Vad är det för något?

Låter som en trevlig cigarr bortsett från hög nikotinhalt. Tror inte det berodde direkt på att du rökte för fort, 45-50 minuter låter ganska rimligt. Har du en humidor att lägga dem i så kommer de att bli milda och fina på några månader eller något år.

Vågar inte riktigt svara på vad det där är, men min spontana tanke är väl någon form av mögel.
Citera
2015-06-18, 19:22
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Låter som en trevlig cigarr bortsett från hög nikotinhalt. Tror inte det berodde direkt på att du rökte för fort, 45-50 minuter låter ganska rimligt. Har du en humidor att lägga dem i så kommer de att bli milda och fina på några månader eller något år.

Vågar inte riktigt svara på vad det där är, men min spontana tanke är väl någon form av mögel.
Det var mögel så jag slänger den. Kommer ändå ha 13 kvar.

Jag har ingen humidor än då pengarna är lite tajt. Men om två månader funderar jag på att köpa denna http://cigarrummet.com/produkt/HPAK2008.html
Citera
2015-06-18, 21:38
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Det var mögel så jag slänger den. Kommer ändå ha 13 kvar.

Jag har ingen humidor än då pengarna är lite tajt. Men om två månader funderar jag på att köpa denna http://cigarrummet.com/produkt/HPAK2008.html
VA, nej förihelvete du ska inte slänga dem om det är vitmögel! Bara borsta av det värsta.
Citera
2015-06-18, 22:01
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
VA, nej förihelvete du ska inte slänga dem om det är vitmögel! Bara borsta av det värsta.
Snoppade av det och ska se hur den smakar imorgon
Citera
2015-06-19, 07:57
Medlem
Citat:

Vad är det för något?

Det där ser ut som vanlig "cigarrblomning" bara att borsta bort. Om det däremot bli direkta mögelfläckar (gröna och luddiga) så är det bara att kasta cigarren. Mögel luktar för jävligt och kommer att smaka än värre.

Är du orolig för att röka för fort så är en puff i minuten att bra riktvärde.

Humidor måste du ha en om du skall förvara cigarrer hemma. Annars kommer de förfaras på rätt kort tid. Kolla upp hur man gör en så kallad "plastidor" tills vidare. De duger bra!
Citera
2015-06-19, 13:06
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Det där ser ut som vanlig "cigarrblomning" bara att borsta bort. Om det däremot bli direkta mögelfläckar (gröna och luddiga) så är det bara att kasta cigarren. Mögel luktar för jävligt och kommer att smaka än värre.

Är du orolig för att röka för fort så är en puff i minuten att bra riktvärde.

Humidor måste du ha en om du skall förvara cigarrer hemma. Annars kommer de förfaras på rätt kort tid. Kolla upp hur man gör en så kallad "plastidor" tills vidare. De duger bra!
Hur länge tror du att cigarrerna håller?
Citera
2015-06-19, 21:29
Medlem
Citat:
Hur länge tror du att cigarrerna håller?

Utan en humidor? Några dagar typ, sedan blir de torra och eländiga. Däremot så kan du alltid när du skaffat en humidor eller tillverkat en egen "plastidor" återfukta cigarrerna.
Citera
2015-06-19, 21:51
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Utan en humidor? Några dagar typ, sedan blir de torra och eländiga. Däremot så kan du alltid när du skaffat en humidor eller tillverkat en egen "plastidor" återfukta cigarrerna.
Hur gör man en plastidor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in