Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbybobb
Hur smakar RA small club corona jämfört med RA Especially Selected? Samma tobak i mindre format?
Hade butiken rökrum? Hur är det, ni har minst ett sånt ställe i Göteborg va? Hur är stämningen där? Kommer man dit själv eller i sällskap och håller sig för sig själv, eller träffar man nya bekantskaper och diskuterar cigarrer?
Det var ett tag sedan jag rökte Specially Selected (har ett gäng på lagring), men jag tror inte att det är riktigt samna blandning, liknande smakprofil tycker jag nog, även om coronaformatet också gör skillnad mot robuston.
Var inne på understa lagret Small Club Corona från 2017 nu, så blev tvungen att fylla på med yngre pinnar innan de tog slut.
De vinner på att ligga några år!
Jo, Mellgrens på Mölndalsvägen är lite som en fritidsgård för vuxna. Trevlig och välkomnande stämning bland stammisarna. Undrar hur de klarar sig genom pandemin bara... Det såg oroväckande tomt ut i humidoren när jag var där härom dagen.
Göteborgs Tobakshandel har ett rökrum med soffor och så, men jag var inte inne och tittade. Det såg mycket mindre ut än loungen hos Mellgrens.