2015-06-14, 23:15
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ja jag har rökt alla tre sorter, annars hade det väl inte varit någon idé att föreslå dem. Det är vardags-cigarrer rätt och slätt. Har man heller inte så stor kunskap om cigarrer är det onödigt att fläska på med dyra exklusiva cigarrer. Min favorit av de tre är José L.Piedra Cazadores.
Recensionerna var väl helt okej men ett par klagade på att det var för hårt packade och att de smakade kemiskt om man inte la den i en humidor etc...

Har du testat dessa? http://www.cigarrummet.com/produkt/H515.html

Är ganska intresserad av att testa torpedo
Citera
2015-06-14, 23:20
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Recensionerna var väl helt okej men ett par klagade på att det var för hårt packade och att de smakade kemiskt om man inte la den i en humidor etc...

Har du testat dessa? http://www.cigarrummet.com/produkt/H515.html

Är ganska intresserad av att testa torpedo
Nej det har jag inte. Men de är säkert bättre än "kiosk-cigarrer".
Citera
2015-06-14, 23:49
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Nej det har jag inte. Men de är säkert bättre än "kiosk-cigarrer".
Då blir det dem.

Vad för dricka skulle du säga passar till cigarrer?
Citera
2015-06-15, 12:35
Medlem
Citat:
Då blir det dem.

Till cigarr föredrar jag antingen en god vällagrad rom eller årgångstequila. Kan man inte med något av det är cognac ett bra alternativ. Personligen håller jag mig undan från whisky till cigarrer för jag tycker whiskyn tar bort en hel del av de lite finare smakerna i cigarren (jag röker generellt sett milda cigarrer). Alkoholfritt alternativ är företrädesvis kaffe.
Citera
2015-06-15, 18:57
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Då blir det dem.

Denna fråga har diskuterats flera gånger i tråden, här är ett bra sammanfattande inlägg ett par sidor bak:

https://www.flashback.org/sp52967662

Det jag gillar mest till cigarr är Mojito och Whisky (gärna lite rökig), men jag brukar variera mig lite och prova något nytt titt som tätt.

Nu kanske du redan har beställt, men cigarrer som jag brukar rekommendera är Winston Churchill Lancaster, Winston Churchill Spitfire samt Quintero Favoritos. Finfina cigarrer allihop, Lancastern är trevlig om du är sugen på att prova torpedos och är ny då det är en ganska kort, mild och välsmakande torpedo.
Citera
2015-06-15, 21:54
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Denna fråga har diskuterats flera gånger i tråden, här är ett bra sammanfattande inlägg ett par sidor bak:

https://www.flashback.org/sp52967662

Det jag gillar mest till cigarr är Mojito och Whisky (gärna lite rökig), men jag brukar variera mig lite och prova något nytt titt som tätt.

Nu kanske du redan har beställt, men cigarrer som jag brukar rekommendera är Winston Churchill Lancaster, Winston Churchill Spitfire samt Quintero Favoritos. Finfina cigarrer allihop, Lancastern är trevlig om du är sugen på att prova torpedos och är ny då det är en ganska kort, mild och välsmakande torpedo.
Beställde precis :/
Jag är inte så jätteförtjust i alkohol men just mojito är väldigt gott och jag kommer att testa det
Citera
2015-06-15, 22:05
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Beställde precis :/
Jag är inte så jätteförtjust i alkohol men just mojito är väldigt gott och jag kommer att testa det

Då rekommenderar jag coca cola, kaffe eller vatten för dig. Hoppas cigarrerna smakar!
Citera
2015-06-15, 23:16
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Då rekommenderar jag coca cola, kaffe eller vatten för dig. Hoppas cigarrerna smakar!
Tack för all hjälp jag ska se till att testa coca cola, kaffe, té och trocadero
Citera
2015-06-16, 18:37
Medlem
Burnhams avatar
Har någon här testat cigarrummets egna giljotin? Det är såklart en nödgiljotin eftersom jag inte hade råd med någon annan för tillfället.
Citera
2015-06-16, 19:25
Medlem
Citat:
Har någon här testat cigarrummets egna giljotin? Det är såklart en nödgiljotin eftersom jag inte hade råd med någon annan för tillfället.

Japp!

Helt ok för att vara en enkelgiljotin, men den kräver ett distinkt tryck.
Citera
2015-06-16, 21:02
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Japp!

Helt ok för att vara en enkelgiljotin, men den kräver ett distinkt tryck.
Tack för hjälpen ännu en gång
Citera
2015-06-16, 22:46
Medlem
kleijons avatar
Nu när lite värme äntligen har kommit så har jag provat en Davidoff Puro d'Oro Momentos i helgen.
En underbar liten cigarr, hyffsat mild, men ändå smakrik. Enda nackdelen va att den va så kort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in