2014-12-09, 08:45
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnysSvetsOTaxi
Tack så mycket för tipset! Ska skicka efter en ask med en gång. Du råkar inte veta något bra klipp man kan kolla på? Kan som sagt ingenting så lär knappast märka om det är någon som vet vad den gör eller ej visar hur det går till på klippet.

Tycker att den här snubben gör ett bra jobb med att beskriva hela processen: https://www.youtube.com/watch?v=GlG_xx5R8a8&t=7m30s

Tänk på att inte vänta allt för länge innan ni röker. Klimatet nu är kallt och torrt i typ hela landet vilket inte är bra för cigarrerna.
Citera
2014-12-09, 15:22
Medlem
djyooos avatar
Dom avbröt min order från cigar international pga att mitt paypal konto är kopplat till sverige
så det blir inga gurkah cigarrer för min del om inte nån har nån anna sida som säljer dom
Citera
2014-12-09, 15:44
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Dom avbröt min order från cigar international pga att mitt paypal konto är kopplat till sverige
så det blir inga gurkah cigarrer för min del om inte nån har nån anna sida som säljer dom
https://www.bestcigarprices.com/

dom skickar till sverige.
Citera
2014-12-09, 17:09
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
https://www.bestcigarprices.com/

dom skickar till sverige.

Okej tack för tipset
hur lång tid brukar det ta innan man får beställningen från dom ?
Citera
2014-12-10, 21:47
Medlem
ConnysSvetsOTaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Tycker att den här snubben gör ett bra jobb med att beskriva hela processen: https://www.youtube.com/watch?v=GlG_xx5R8a8&t=7m30s

Tänk på att inte vänta allt för länge innan ni röker. Klimatet nu är kallt och torrt i typ hela landet vilket inte är bra för cigarrerna.

Tack för tipset! Tyckte det var en riktigt bra video och inväntar nu med spänning på att den första plåtasken med tillbehör ska ramla in genom brevinkastet!
Citera
2014-12-11, 14:35
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Okej tack för tipset
hur lång tid brukar det ta innan man får beställningen från dom ?

Nu har jag aldrig handlat från just den sidan. Men efter ett antal beställningar från USA så vill jag påstå att de brukar vara förvånansvärt snabba med leverans därifrån. Det brukar ta ungefär en arbetsvecka. Kanske ett par dagar mer.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnysSvetsOTaxi
Tack för tipset! Tyckte det var en riktigt bra video och inväntar nu med spänning på att den första plåtasken med tillbehör ska ramla in genom brevinkastet!

Fint, återkom gärna efter att ni har provat en av dem, berätta vad du tyckte och ställ frågor om du undrar något!
Citera
2014-12-12, 07:09
Medlem
ConnysSvetsOTaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Nu har jag aldrig handlat från just den sidan. Men efter ett antal beställningar från USA så vill jag påstå att de brukar vara förvånansvärt snabba med leverans därifrån. Det brukar ta ungefär en arbetsvecka. Kanske ett par dagar mer.Fint, återkom gärna efter att ni har provat en av dem, berätta vad du tyckte och ställ frågor om du undrar något!

Ja det ska jag göra! Om du har fler tips på bra nybörjar cigarrer till skapligt pris så hör gärna av dig!
Citera
2014-12-12, 17:08
Medlem
Feadogs avatar
Det känns oerhört konstigt egentligen att beställa cigarrer från USA när man bor i Europa. Lite som att man skulle beställa whisky från Saudiarabien. Nu vet jag att det finns mycket bra cigarrer från Dominikanska, Honduras, m.fl. länder som är enklare att få tag på från USA än i Sverige, så jag förstår att man kan vilja beställa från USA, men ändå, konstigt känns det.
Citera
2014-12-12, 18:46
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det känns oerhört konstigt egentligen att beställa cigarrer från USA när man bor i Europa. Lite som att man skulle beställa whisky från Saudiarabien. Nu vet jag att det finns mycket bra cigarrer från Dominikanska, Honduras, m.fl. länder som är enklare att få tag på från USA än i Sverige, så jag förstår att man kan vilja beställa från USA, men ändå, konstigt känns det.
här är det ju mycket habanos, så vill du ha de roliga grejerna från "usa" så blir du hänvisad dit.
ganska mycket billigare, så köper man en större laddning så blir det ganska stor skillnad i pris.
Citera
2014-12-13, 00:10
Medlem
Ja, Habanos och cigarrer från "Övriga världen" kostar ju nästan lika mycket I Sverige. Däremot så är icke-kubanska cigarrer mycket billigare utomlands.

Det är ju inte ovanligt att en singelcigarr för $8 kostar strax under 110kr i Sverige...

Hur mycket ligger tullen på egentligen?
Citera
2014-12-13, 00:53
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat
Ja, Habanos och cigarrer från "Övriga världen" kostar ju nästan lika mycket I Sverige. Däremot så är icke-kubanska cigarrer mycket billigare utomlands.

Det är ju inte ovanligt att en singelcigarr för $8 kostar strax under 110kr i Sverige...

Hur mycket ligger tullen på egentligen?
* Tullavgift: 26% av totala värdet inkl. frakten.*
* Skatt: 112 öre/cigarr (eller cigarill=67 öre/st).*
* Moms: 25% av totalsumman inkl. tullavgift och skatt.*
* Administrativ avgift på 100 kr (inkl moms).
Citera
2014-12-13, 00:57
Medlem
brutefishs avatar
du måste köpa relativt mycket för att få någorlunda ekonomi i det hela.
det som är den enda variabeln är frakten, då du vill ju ha en relativt många pinnar och några kilo så att fraktkostnaden blir så låg som möjligt per st.

best cigar prices skickar ju USPS (alltså amerikanska posten), detta är det billigaste alternativet.
dock ganska slött.

sen om möjligt så kan man ju försöka att se till att den som skickar skriver ner värdet på varan också.
detta hjälper ju till enormt, BCP medverkar dock inte i sånt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in