2015-01-15, 13:55
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innovative
Cubano.se har jag köpt massor ifrån, har alltid funkat!

Tack för svaret. La en beställning efter att ha sett ditt inlägg. Snabb leverans, bra paketerat och fint skick på pinnarna. Priserna är bra och sortimentet går inte att klaga på när jag kunde få hem Cohiba Robustos Supremos, Bolivar Super Coronas och Partagas Series D Especial (samtliga är Edición Limitadas som man inte sett röken av [pun intended] hos de andra populära svenska webshopparna). Tummen upp för cubano.se.
Citera
2015-01-17, 23:16
Medlem
innovatives avatar
Kul att det funkade bra även för dig! Jag ska lugna mig lite tills solen tittar fram igen, och sedan lägga en fin beställning av cubano.

Jag vet att han har ett par riktigt fina garrar som han bara säljer till stammisar. Och vid speciella tillfällen. Men jag är lite för färsk för att uppskatta det än.
Citera
2015-01-24, 19:31
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kom o tänka på en sak när jag var nere till centrumet idag. Vissa småkiosker som Direkten brukar sälja cigarrer där, är dem något att ha? Eller är det bättre o satsa på cigarrer från riktiga cigarr-butiker.
Citera
2015-01-25, 00:22
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Kom o tänka på en sak när jag var nere till centrumet idag. Vissa småkiosker som Direkten brukar sälja cigarrer där, är dem något att ha? Eller är det bättre o satsa på cigarrer från riktiga cigarr-butiker.

Köp från en riktig butik där du vet att cigarrerna varit korrekt lagrade OCH där du vet att de inte säljer fakes.
Citera
2015-01-25, 14:05
Medlem
Aerosol-s avatar
Vart en Jose L Piedra Cazadores igår efter middagen
Tänker nog puffa en Rafael Gonzalez Panetelas ikväll.

Goda cigarrer faktiskt.
Citera
2015-01-28, 13:21
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Köp från en riktig butik där du vet att cigarrerna varit korrekt lagrade OCH där du vet att de inte säljer fakes.

Tack för tipset. Sånt är bra att veta särskilt om man inte är så kunnig.
Citera
2015-01-28, 22:54
Medlem
tiermastas avatar
Någon som kan tipsa om hemsida/affär som säljer billiga humidorer?

http://gemhumidor.com/wp-content/gal...l/Small-12.jpg

Nåt i den stilen för ca 700kr eller mindre! Försökt söka men svårt att hitta nåt till bra pris som inte är slut i lager!
Citera
2015-01-29, 00:08
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiermasta
Någon som kan tipsa om hemsida/affär som säljer billiga humidorer?

http://gemhumidor.com/wp-content/gal...l/Small-12.jpg

Nåt i den stilen för ca 700kr eller mindre! Försökt söka men svårt att hitta nåt till bra pris som inte är slut i lager!

Jag skulle råda dig att inte snåla så med priset. En bra humidor behöver inte kosta mycket mer än en dålig, så varför köpa nån no name-humidor som kanske inte klarar av att hålla cigarrerna i bra skick när du kunde lägga några hundralappar till och veta att pinnarna ligger relativt säkert för vårt svenska inomhusklimat?

Du kan få en mindre humidor från t.ex. Adorini en bit över tusenlappen. Det är ett erkänt märke som håller bra kvalitet. Både cubano och cigarrlagret har dem.
Citera
2015-01-29, 18:59
Medlem
Är du ny i cigarrsvängen så rekommenderar jag istället en stor tupperware med boveda humipacks. Lägg sedan pengarna på cigarrer istället Man kommer göra många misstag med fuktigheten i början och risk finns att man förstör pinnarna.

Små billigare humidorer rymmer oftast inte mycket mer än en låda.
Citera
2015-01-29, 19:21
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat
Är du ny i cigarrsvängen så rekommenderar jag istället en stor tupperware med boveda humipacks. Lägg sedan pengarna på cigarrer istället Man kommer göra många misstag med fuktigheten i början och risk finns att man förstör pinnarna.

Små billigare humidorer rymmer oftast inte mycket mer än en låda.
Hur kan man göra fel med fuktigheten om man köper Heartfelt beads?

Tycker cigarrlagret har en väldigt prisvärd humidor som heter Humidor Chianti Medium de Luxe för knappa 1500:-.
Citera
2015-02-07, 15:09
Bannlyst
Rökte en Partagas Seleccion Privada senast. Blir lite mera budgetcigarrer nu, har införskaffat mig en Flor de Selva Panetela som jag ska röka idag. Någon annan som har testat denna?
Citera
2015-02-15, 18:42
Medlem
Feadogs avatar
Hade en odödlig cigarrstund idag. Ute i skogen med min flickvän i vintersolen. Pausade efter nån timmes promenad på en kal kulle i en glänta med en Partagas Serie D Especial Edicion Limitada 2010 tillsammans med en termos varm choklad. Livet blir inte mycket bättre än så är jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in