2013-04-21, 16:42
Medlem
Luigis avatar
Köpte mig en Zino Platinum Crown Series, Double Grande när jag var i Ryssland för ca en månad sen. Den kostade lite över 250kr, men den såg för fet ut för att jag skulle kunna gå förbi den. Någon som har erfarenhet av denna cigarr?

Är nog den absolut snyggaste cigarren jag stött på hittills, rent estetiskt
Senast redigerad av Luigi 2013-04-21 kl. 17:06.
Citera
2013-04-22, 17:13
Medlem
Enads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Tjena! Jag har hittat denna sida: http://www.bestcigarprices.com/cigar...r/299-9812.htm

87.95 dollar för 20 stycken är inget dåligt pris.

Hmm.. Hur är det med frakten? Kan man beställa smidigt till Sverige?
Citera
2013-04-22, 21:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enad
Det verkar vara lite meckigt att beställa till Sverige. Jag skall försöka mig på att skicka efter genom http://www.shipito.com/. Funkar det bra med cigarrer eller blir det strul?
Citera
2013-04-22, 23:08
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Fick ett mail från Melinda på BestCigarPrices:
Citat:
We can absolutely ship to Sweden. I have attached our International Shipping Guidelines for your reference. Once you have read and agreed to our terms, we will be more than happy to process the order for you.
Citera
2013-04-22, 23:31
Medlem
Enads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Fick ett mail från Melinda på BestCigarPrices:

Ja det låter ju faktiskt inte helt fel det där. Fick du någon uppskattning på hur mycket frakten skulle kosta? Är sugen på att fylla på humidoren och det är ju onekligen billigare i USA.
Citera
2013-04-23, 14:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ja det låter ju faktiskt inte helt fel det där. Fick du någon uppskattning på hur mycket frakten skulle kosta? Är sugen på att fylla på humidoren och det är ju onekligen billigare i USA.
Man måste maila Melinda med vad man vill ha och gå med på deras villkor som att man måste beställa för minst 50 dollar och att man betalar tull och skatt och sådant själv. Man får vara beredd på att betala extra men eftersom dollarn är så låg så är det fortfarande värt det.
Citera
2013-04-24, 08:14
Medlem
hejaklacksledares avatar
Räkna med $30-50 i frakt beroende på mängd och fraktvariant. Och att era paket fastnar i tullen. En låda för 600 pix kanske landar på en tusing med frakt, skatt, avgift och allt.
Citera
2013-04-26, 16:20
Medlem
Rolig tråd, hitta precis hit kul med cigarrer.
Själv köper jag alltid från Framcigarr i Stockholm dom har även en hemsida med riktigt bra priser och utbud. www.framcigarr.se Måste rekommenderas
Citera
2013-04-28, 00:15
Medlem
Rökte min andra Cohiba Behike 54 idag. Tidigare rökning var en besvikelse men idag leverera den verkligen.
En väldigt fin cigarr, det bästa jag någonsin smakat i cigarrväg. Tyvärr är priset därefter och det får hållas till några gånger om året.
Om man får uttrycka det så knullade röken mina smaklökar.
Senast redigerad av Rytve 2013-04-28 kl. 00:23.
Citera
2013-04-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
...Om man får uttrycka det så knullade röken mina smaklökar.
Om jag går uttrycka mig så tycker jag det var en fruktansvärt omogen, onödig och intetsägande recension!

Om du inte kan uttrycka dig bättre undrar jag varför du över huvud taget bemödar dig med att berätta om att du rökt detta flaggskepp?
Citera
2013-04-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Om jag går uttrycka mig så tycker jag det var en fruktansvärt omogen, onödig och intetsägande recension!

Om du inte kan uttrycka dig bättre undrar jag varför du över huvud taget bemödar dig med att berätta om att du rökt detta flaggskepp?

Du befinner dig på Flashback. Den knullade min mun, kort & gott.
Häng med stofilerna på valfritt cigarrforum om du vill ha en proper recension.
Citera
2013-04-28, 15:43
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Du befinner dig på Flashback. Den knullade min mun, kort & gott.
Häng med stofilerna på valfritt cigarrforum om du vill ha en proper recension.
Så tråden ska fyllas med skit bara för att vi är på Flashback? Det finns meningslösa tramsdelar på Flashback, kan du inte bara krypa dit istället?

OnT: En god vän till mig ska snart gifta sig och vill ha en bra cigarr. Han är nybörjare (dvs har mer eller mindre bara rökt Statoil-skit) men jag har lovat att ge honom en positiv smakupplevelse. Dock är jag lite tveksam vad jag bör investera i; när han har rökt har han som många andra cigarettrökare ovanan att dra halsbloss, vilket ju förtar upplevelsen av vilken garre som helst. Finns det någon som kan tipsa om en prisvärd nybörjarcigarr som är kraftig, men inte jättestark?

Cohiba etc känns lite som att kasta pengarna i sjön när det inte handlar om någon som kommer uppskatta den. Jag tror dock att det bör vara en Kuban med tanke på dessas status bland personer som inte röker. Den måste ändå kännas exklusivare än Kalles Kalaskiosks utbud. Det är trots allt hans bröllopsdag. Jag tror att någonting i stil med RyJ no 1 ungefär är vad jag letar efter smakmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in