2014-12-21, 22:55
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Hejsan! Tänkte bara kolla här bland alla cigarrkunniga folk om en lite grej! Jag har en låda med montecristo No.02 som jag fått för 5 snart 6 år sedan av en familjevän som han ingandlat på Cuba. Vad kostar en sådan att köpa idag? Spelar det någon roll att den är så pass gammal? För cigarrer ska väl lagras och blir väl "finare" om dem lagrats under rätt förhållande? Den har legat i en hummidor som helatiden varit under rätt luftfuktighet
cigarrlagret tar 3120 för en låda med 25st.

ja, de blir bättre (inte alla) om de lagras rätt ja.
5 år inte en speciell ålder, hade du sagt 15-20 så hade det varit lite mer.
Citera
2014-12-21, 23:38
Medlem
Rasiermessers avatar
Angående USAs närmanden till Kuba - det talas om att de ska få medföra cigarrer till ett värde av $100. Men först ska det hela godkännas av kongressen väl?
Citera
2014-12-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
cigarrlagret tar 3120 för en låda med 25st.

ja, de blir bättre (inte alla) om de lagras rätt ja.
5 år inte en speciell ålder, hade du sagt 15-20 så hade det varit lite mer.
Ojdå, glömde få med det viktigaste! Fick denna låda när jag fyllde 18 och lådan var då också 18 år alltså blir den 2015 24 år gammal! Hade visst gjort lite fel, men det är snart 5 år sedan jag fick den! Kan ta bild osv om det önskas
Senast redigerad av Manomancebro 2014-12-22 kl. 00:51. Anledning: Glömde lägga till en sak
Citera
2014-12-23, 09:24
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Ojdå, glömde få med det viktigaste! Fick denna låda när jag fyllde 18 och lådan var då också 18 år alltså blir den 2015 24 år gammal! Hade visst gjort lite fel, men det är snart 5 år sedan jag fick den! Kan ta bild osv om det önskas

Ja, Ordna bild
Citera
2014-12-23, 21:55
Medlem
Feadogs avatar
Vad ska ni röka till jul? Själv har jag åkt ifrån min humidor och fick nöja mig med utbudet på den lokala tobaksaffären som lyckligtvis hade ett par små humidorer med lite blandat. Det blev en Romeo y. Julieta Short Churchill.
Citera
2014-12-25, 20:00
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Vad ska ni röka till jul? Själv har jag åkt ifrån min humidor och fick nöja mig med utbudet på den lokala tobaksaffären som lyckligtvis hade ett par små humidorer med lite blandat. Det blev en Romeo y. Julieta Short Churchill.

Trevligt. Själv vart det en Montecristo Edmundo
Citera
2014-12-28, 14:23
Medlem
Vad gillar ni att dricka till olika cigarrer?

Jag har märkt att om jag dricker lightläsk strax innan jag röker en cigarr så får jag en väldigt otrevlig smak i munnen. Dricker jag kaffe så missar jag mycket arom och styrkan/röken blir mer brännande. Bäst är en fruktig lätt söt rom eller whisky, eller en riktig coca cola.

Ska prova en torr champagne när tillfället är det rätta.
Citera
2014-12-28, 14:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slat

Jag har märkt att om jag dricker lightläsk strax innan jag röker en cigarr så får jag en väldigt otrevlig smak i munnen. Dricker jag kaffe så missar jag mycket arom och styrkan/röken blir mer brännande. Bäst är en fruktig lätt söt rom eller whisky, eller en riktig coca cola.

många säger att cola funkar bra till, fast då vill jag hellre en "riktig" cola, likt boylands för vanlig CC är för kolsyrig.
tycker även att varm choklad eller wiener melange passar bra till, speciellt om man röker ute en fin vinterdag.

är det sprit så är det rom, för att balansera med sötman.
Citera
2014-12-28, 14:54
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:

Kaffe (med mjölk och socker i såklart), portvin, rom/rombaserad drink.

Bara att prova dig fram, men betänk att det inte är ett måste att para cigarr med dryck. Du kan ju avnjuta den som den är också.
Citera
2014-12-28, 15:29
Medlem
pickledonions avatar
Citat:

Cola är riktigt bra till, rom fungerar finfint och givetvis är Cuba Libre en bra kombination av cola och rom. En något rökig whisky kan vara trevligt att ha till med. Är det lite kallare ute så gillar jag att ha en kopp Lapsang Souchong eller riktigt bra Earl Gray. Men min absoluta favoritdryck till cigarr är Mojito. Det är en helt underbar drink att ha till cigarren en varm sommardag.

Men oavsett vad jag dricker till så brukar jag oftast även ha ett glas vatten i närheten.
Citera
2015-01-04, 21:06
Medlem
Feadogs avatar
Nån som har erfarenhet av att beställa från cubano.se? Kom över sidan av en händelse och de verkar ha mycket bra utbud och priser. Är den kosher?
Citera
2015-01-08, 19:23
Medlem
innovatives avatar
Cubano.se har jag köpt massor ifrån, har alltid funkat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in