2019-02-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hur förvarar herrarna sina cigarrlådor om de inte får plats i humidor?
Tänkte att jag skulle upprätta någon form av långtidsförvaring för cigarrlådor samt oöppnade piptobaksburkar av den typ där man inte riktigt vågar lita på tätheten.

Jag vill alltså ha tips på var jag kan anskaffa ett lämpligt kärl, som är "lufttätt" på sådant vis att man vågar lämna det utan inspektion åtminstone ett halvår i taget.

Tack på förhand!

Köp en beg frys på blocket (inte koppla in, så klart). Funkar kanon.
Citera
2019-02-08, 04:15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeki
Köp en beg frys på blocket (inte koppla in, så klart). Funkar kanon.
Bra tips! Men nu skall jag först testa en 45L plastlåda från Classe, som jag har fyllt med piptobak. Det är inte många av burkarna jag inte litar på, men dem är det kul att inte behöva öppna...
Citera
2019-03-30, 22:05
Medlem
Lite visa ord:

Given the choice between a woman and a cigar, I will always choose the cigar.”

Groucho Marx

Och ett tips från min cigarrhandlare: När du närmar dig slutet av cigarren, blås ut i den ordentligt så kan du röka den med samma goda smak till slutet.
Senast redigerad av SmokeyJoe 2019-03-30 kl. 22:07.
Citera
2019-04-17, 13:10
Medlem
Ingen här som röka rökverk från Toscano? Eller andra cigarrer av italienskt snitt? Någon som vet var man får tag i deras Classico i fysisk butik Göteborg? Finns dom ens att köpa i Sverige? Verkar ju helt dödfött på den punkten ...
Citera
2019-04-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ingen här som röka rökverk från Toscano? Eller andra cigarrer av italienskt snitt? Någon som vet var man får tag i deras Classico i fysisk butik Göteborg? Finns dom ens att köpa i Sverige? Verkar ju helt dödfött på den punkten ...

Finns på cigarrummet i Stockholm, eller har i alla fall funnits tidigare.

Dock förstår jag inte varför du skulle vilja röka något så vedervärdigt? Som min lokala cigarrhandlare sade när vi pratade om smaksatta cigarrer; ”mais, c’est aussi italienne”.
Citera
2019-04-17, 14:31
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2

Dock förstår jag inte varför du skulle vilja röka något så vedervärdigt? Som min lokala cigarrhandlare sade när vi pratade om smaksatta cigarrer; ”mais, c’est aussi italienne”.
fast den han efterfrågar, "classico" är inte smaksatt, det är dom långsmala pinnarna med den väldigt rökiga kentucky-tobaken.

du tänker på de mindre "toscanellos" som kommer i en rad olika smaker, den vanliga utan smak är helt ok och för att svära i kyrkan så har jag inget emot den som heter "café" heller när man bara vill ha en snabb slörök där man inte vill sitta ner och analysera för mycket.
Citera
2019-04-17, 15:10
Medlem
Citat:

Tack för tipset! Dock fanns de inte i nätbutiken.

Verkar som Antico är den som gäller i Sverige. Gillar den, men har inte testa Classico. Någon som testat båda och kunnat jämföra? Antico och Classico kanske i stort sett är samma?

De smaksatta röker jag i drivor, speciellt Rosso, lätt rökig, chokladig, lakritssötma och brudmagnet🇮🇹
Senast redigerad av Magmunnen 2019-04-17 kl. 15:20.
Citera
2019-04-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
fast den han efterfrågar, "classico" är inte smaksatt, det är dom långsmala pinnarna med den väldigt rökiga kentucky-tobaken.

du tänker på de mindre "toscanellos" som kommer i en rad olika smaker, den vanliga utan smak är helt ok och för att svära i kyrkan så har jag inget emot den som heter "café" heller när man bara vill ha en snabb slörök där man inte vill sitta ner och analysera för mycket.

Exakt.

Toscano och italienska cigarrer är en kyrka för sig. Till er flashbackers som inte testat, testa!! Konvertera och sälj homidoren på Blocket.
Senast redigerad av Magmunnen 2019-04-17 kl. 15:36.
Citera
2019-04-18, 02:06
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Exakt.

Toscano och italienska cigarrer är en kyrka för sig. Till er flashbackers som inte testat, testa!! Konvertera och sälj homidoren på Blocket.
Frukten i kättare!!! Ty enär domens dag komma skola i förpassas å rökfri uteservering att lida och försmäkta i evinnerlig tid!!!
Senast redigerad av HobbyHitler 2019-04-18 kl. 02:13.
Citera
2019-04-18, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

I stand corrected!

Har bara testat de där Toscanellos, som jag blev pålurad när jag bodde i Italien. Verkligen ingen hit, men av någon anledning älskar italienarna dem.
Citera
2019-04-18, 10:18
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
I stand corrected!

Har bara testat de där Toscanellos, som jag blev pålurad när jag bodde i Italien. Verkligen ingen hit, men av någon anledning älskar italienarna dem.
man får väl ta dom lite för vad de är.
sörplar man lite kaffe så kan man ta en sådan och röka, vad tar det; cirka 15 min beroende på flås.
och det gör inget om man behöver fimpa dom.

varje gång jag är i italien så köper jag dom, perfekt när man knallar omkring och liksom bara vill röka utan att koncentrera sig (avskyr nämligen att röka cigarr när jag går, blir stressad av det och tycker upplevelsen förstörs).
men som sagt, den utan smak, den naturella och café går bra. de andra är lite väl lustiga i smakerna.

prova en klassisk toscano när du får tillfälle, det är något helt annat och speciellt om man gillar rökig mat/whiskey.
Citera
2019-04-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Frukten i kättare!!! Ty enär domens dag komma skola i förpassas å rökfri uteservering att lida och försmäkta i evinnerlig tid!!!

Ja, där försmäktar vi väl alla snart😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in