2013-11-21, 20:24
Medlem
Mina två senaste fakturor ifrån UPS så tar dom 250:- i administrationsavgift tycker det är lite saftigt om man tex jämför med posten som tar 100:-

Jag provbeställer för en mindre summa först och så får vi se hur det går
Kanske man plockar med sig en himodor med fanns väldigt fina där för bra priser. Och ja det vet att frakten blir mer
Citera
2013-11-23, 20:34
Medlem
MartinStLouiss avatar
Nu kanske detta är gamla nyheter, men det ska tydligen finnas cigarrer med President Obamas namn på. Någon som vet om dessa fortfarande går att köpa?

http://blog.cleveland.com/nationworl...rs-Feb4-09.jpg Tror det är dessa.
Citera
2013-11-24, 06:07
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Nu kanske detta är gamla nyheter, men det ska tydligen finnas cigarrer med President Obamas namn på. Någon som vet om dessa fortfarande går att köpa?

http://blog.cleveland.com/nationworl...rs-Feb4-09.jpg Tror det är dessa.
Granada står det på dem... Är de kubaner eller inte?
Citera
2013-11-24, 06:24
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
La Reloba Sumatra är en mycket bra serie cigarrer till ett bra pris.
Citera
2013-11-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Granada står det på dem... Är de kubaner eller inte?
Definitivt inte. Kuba lär aldrig uppkalla en cigarr efter något amerikanskt eller någon amerikan så länge handelsembargot är uppe. Eller hur?

Har sett att det florerat flera cigarrer kopplade till Obama. De som mest verkar ha potential att vara rökbara kommer från Nicaragua men jag kan inte tänka mig att de är något att satsa på.
Citera
2013-11-25, 08:25
Medlem
pickledonions avatar
Någon som har tips på en trevlig cigarr i formatet perfecto (spetsig i båda ändarna http://www.famous-smoke.com/cigars/s...ERN5PK-400.jpg )?
Citera
2013-11-25, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Någon som har tips på en trevlig cigarr i formatet perfecto (spetsig i båda ändarna http://www.famous-smoke.com/cigars/s...ERN5PK-400.jpg )?
Personligen gillar jag inte figurados, föredrar alltid parejos (raka cigarrer) då jag aldrig blivit vän med att ha den avsmalnande änden i munnen. Däremot är ju perfectos väldigt vackra cigarrer och det är klart att det finns många välsmakande cigarrer med denna form.

Från Kuba är det idag tunnsått och de enda man enkelt får tag på är Cuaba som kommer i fyra eller fem olika perfectoartade former. Jag tycker att de mindre smakar bäst och att de har en lite ovanlig men trevlig sälta i smaken.

Från andra länder finns det många att välja mellan och nedan är en lista på några av de bättre:

Arturo Fuente Short Story
C.A.O. Gold perfecto
La Aurora Preferido Corojo
Oliva Serie O perfecto
Rocky Patel Vintage 1990 perfecto
Zino Platinum Scepter Chubby
Citera
2013-11-25, 16:24
Medlem
Kom på några till som jag egentligen tycker ännu bättre om:

AVO Domaine #20 (lite för smaklös egentligen men väldigt fin konstruktion)
Drew Estate Liga Privada Flying Pig
Flor De Selva El Galan
La Flor Dominicana Mysterio natural

Sedan verkar många tycka om Davidoff Short Perfecto men jag har bara smakat en och den var ett riktigt magplask så där ska jag egentligen inte uttala mig.
Citera
2013-11-25, 17:52
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Personligen gillar jag inte figurados, föredrar alltid parejos (raka cigarrer) då jag aldrig blivit vän med att ha den avsmalnande änden i munnen. Däremot är ju perfectos väldigt vackra cigarrer och det är klart att det finns många välsmakande cigarrer med denna form.

Från Kuba är det idag tunnsått och de enda man enkelt får tag på är Cuaba som kommer i fyra eller fem olika perfectoartade former. Jag tycker att de mindre smakar bäst och att de har en lite ovanlig men trevlig sälta i smaken.

Från andra länder finns det många att välja mellan och nedan är en lista på några av de bättre:

Arturo Fuente Short Story
C.A.O. Gold perfecto
La Aurora Preferido Corojo
Oliva Serie O perfecto
Rocky Patel Vintage 1990 perfecto
Zino Platinum Scepter Chubby

Citat:
Kom på några till som jag egentligen tycker ännu bättre om:

AVO Domaine #20 (lite för smaklös egentligen men väldigt fin konstruktion)
Drew Estate Liga Privada Flying Pig
Flor De Selva El Galan
La Flor Dominicana Mysterio natural

Sedan verkar många tycka om Davidoff Short Perfecto men jag har bara smakat en och den var ett riktigt magplask så där ska jag egentligen inte uttala mig.

Tack för tipsen! Får se om jag kan leta rätt på ett par av dem. Vissa verkade ju finnas i Sverige. Men det börjar väl ändå blig dags för en beställning från USA antar jag
Citera
2013-11-26, 09:41
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Definitivt inte. Kuba lär aldrig uppkalla en cigarr efter något amerikanskt eller någon amerikan så länge handelsembargot är uppe. Eller hur?
...eller så är det precis de som är intresserade av att göra det, för att ställa till med lite jävelskap. Publicitet/skicka en pik till jänkarna och deras embargo/etc.
Citera
2013-11-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
...eller så är det precis de som är intresserade av att göra det, för att ställa till med lite jävelskap. Publicitet/skicka en pik till jänkarna och deras embargo/etc.
Tanken är god men det lär aldrig hända. Kubanska cigarrer är ju på grund av embargot förbjudna i USA och i och med att Kuba är i desperat behov av att ta fram storsäljande produkter har de inte råd att ta fram cigarrer som just ingen köper.

Dessutom har tillverkarna (staten) sedan revolutionen i princip mest velat ta fram produkter som ser stilfulla och traditionstyngda ut. En gördel med anspelningar på en modern person blir nog först aktuell när embargot släpps.
Citera
2013-11-26, 12:00
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Tanken är god men det lär aldrig hända. Kubanska cigarrer är ju på grund av embargot förbjudna i USA och i och med att Kuba är i desperat behov av att ta fram storsäljande produkter har de inte råd att ta fram cigarrer som just ingen köper.

Dessutom har tillverkarna (staten) sedan revolutionen i princip mest velat ta fram produkter som ser stilfulla och traditionstyngda ut. En gördel med anspelningar på en modern person blir nog först aktuell när embargot släpps.
Du har nog rätt, men jag undrar bara om du menar att dessa nämnda cigarrer inte säljer/kommer sälja...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in