Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
har en prodigy. har inte rökt den. provat? tankar?
edit: en av de mildaste du har rökt?
http://www.cigarsinternational.com/c...atel-the-edge/
där säger man att det nästan är full styrka.
Ah, my bad, sorry! Menade The Edge
Lite. Många namn att hålla reda på.
Citat:
Ursprungligen postat av
pickledonion
Vad tycker du om Sun Grown, Vintage 1990 och Vintage 1992? Om du nu har provat på någon av dem.
Sun grown och vintage -90 liknar varandra. De har en väldigt parfymerad, nästa rökelseartad arom. Tyvärr har båda vintage -90 jag rökt haft dåliga brandegenskaper, men det kan ha varit överfuktning. Annars en ganska speciell upplevelse, har nog inget att jämföra med där egentligen. Tycker man att "alla cigarrer smakar lika" så kan man pröva de här.
Vintage -92 har jag bara rökt några juniors av, och det jag fick ut av dem var trevligt men lämnade inte så starkt intryck. De har flera i den här faconen, så det blir ganska billigt att pröva på om man kan hitta dem styckvis (som på cigarrummet vid Stureplan, Sthlm).
Decade är trevlig annars, väldigt fyllig och smooth, har fått väldigt fina recensioner. Även Bros' som är någon variant från nicaragua. Brukar inte falla mig i smaken annars men den där kryddiga rackaren var charmig.
Överlag tycker jag att Patel gör karismatiska cigarrer med bra hantverk till ett överkomligt pris. Har man inte testat så kan man göra det, en väldigt bred palett han fått fram, även om jag tror att de inte tilltalar alla.
Edit: nej, inte rökt prodigy.